Sandgatan open!

Jag saknar sandgatan open, vilket är något som aldrig bör underskattas! :P




I love you I love you I love you

Every little thing

2 år
Jag saknar dej obeskrivligt mycket, varje dag!
<3

Dagen har bestått av redovisningar i skolan, hela dagen. Intressant men ganska långtråkigt. Morgondagen kommer se likadan ut. Men kvällen kommer bli ganska mycker mer underhållande. Tv-spel och utgång med mina bästa brudar :)
Hela helgen kommer bli bra. I can feel it :P
Annars har veckan bland annat bjudit på en spontan och mycket trevlig tripp till Göteborg. Klänningar inhandlades då vi kände att vi ville se ut som bakelser på lördag ;)



I wish I could be every little thing you wanted, all the time, sometimes

It´s a boy!

Idag har min bror fått sitt första barn och jag kunde inte varit gladare, båder för deras och min skull :D En bebis i familjen höjer alltid stämningen en aning. De är sjukt hur länge man bara kan sitta och titta på en bebis och aldrig sluta förundras över hur otroligt fin den är och hur coolt det är att den faktiskt så sent som 12 timmar tidigare låg inuti en mage. Totaly unbeliveble skulle jag vilja säga! Men otroligt söt vad han och jag blir galen av tanken på att jag inte för träffa honom på två hela veckor! Men det ska nog gå bra, han har världens bästa föräldrar! <3

Jag läste precis Mikaelas senaste blogginlägg, jag har aldrig läst något så negativt och roligt på samma gång :P Det gav mig mer än ett skratt vill jag lova. Det är inte alltid lätt att leva i en värld där den unga Johnny Depp kopian står och kramas med sin flickvän med blonderat hår i kön inne på Ica och det kära paret i rulltrappan nästan ramlar omkull för att de är så koncentrerade på att hålla varandra i hand. Otroligt mycket humor :D Men okej, det kan vara irriterande, riktigt irriterande faktiskt. Tänk er att man sitter ensam och aningen uttråkad hemma framför datorn och tittar ut genom fönster och där sitter världens käraste par och i stort sett hånglar medans de tittar på sin så hiimla söta hund som springer runt och leker. Det skulle nog kunna göra de flesta aningen bittra.

Efter att ha läst Mikaelas inlägg känns det bra att åka hem till Borås i morgon, jag tror hon behöver mej där :P Men vad ska jag göra bland alla tokkära människor och deras irriterande små söta hundar när hon åker till Thailand o TRE veckor!? Det återstår att se.

GRATTIS!

 It´s taken me some time to find my own way and peace of mind
But when the night felt oh so long you made me carry on and on
You shold know that every day I will help you find your way
This might be an old kliché

But I don´t know what I would do if I can not be there for you
Nothing in this world will ever change

You have allways been my brightest star
My guiding light I know you are there when I need you the most
I know you as I know mysef even if we fight and yell
I love you, you know that we are sisters in arms

We have walked a million miles, a hundred tears, a thousand smiles
There´s been good times there will be bad

But I don´t know where I would be if you had not been there for me
Nothing in this world could ever change

You have allways been my birghtest star
My guiding light I know you are there when I need you the most
I know you as I know myself even if we fight and yell
I love you, you know that we are sisters in arms

PARIS

Om 4 månader och 2 veckor har jag och Mikaela befunnit oss ungefär 2 timmar i PARIS!
Gissa om jag längtar! Det kommer bli så jäkla grymt :D Ge mig 10 Mars nuu!

Idag ska mitt arbete om H&M blir klart har jag tänkt. Det är bara lite kvar, sen behöver jag inte ägna mej åt nått plugg på några veckor igen :)  Dom närmste tre veckorna har jag 4 lektioner, ganska skönt :)
På lördag blir det hemfärd igen, jag längtar lite faktiskt, det kommer bli en kul lördag kväll med rosa drinkar :P


Degerfors

Helgen blev precis så bra som jag hade hoppats på! Ett kärt återseende med mina bästa var såklart höjdpunkten :)
Helgen avslutades med fotboll i bästa möjliga höstväder, och dom lyckades! Degerfors vann med 4-0. Jag visst väl att dom kunde när det verkligen gäller :P

Min fantasi flöder inte riktigt så jag frågade min kära vän Mikaela vad jag skulle skriva om och hon sa att jag skulle skriva att jag saknar Borås, så okej. Jag saknar Borås! Ganska mycket faktiskt. Det är konstigt hur man kan bli så fäst vid ett ställe på så kort tid. Jag känner verkligen att jag längtar hem, hem till min söta lägenhet och staden som jag är såå kär i :P Att börja plugga direkt, och just i Borås, är verkligen mitt bästa val någonsin. Jag skulle inte byta det mot nått! Okej, man lever inte direkt rikt, men om någon erbjöd mej ett jobb med riktigt bra lön skulle jag inte fundera en sekund innan jag tackade nej. Jag trivs så himla bra och pengar är faktiskt inte allt. Det är så myckte viktigare att ha roligt, och om jag har roligt? Helt sjukt kul :P

Puss Hej!


Waking up I see that everything is ok
The first time in my life and now it's so great
Slowing down I look around and I am so amazed
I think about the little things that make life great
I wouldn't change a thing about it
This is the best feeling

This innocence is brilliant, I hope that it will stay
This moment is perfect, please don't go away, I need you now
And I'll hold on to it, don't you let it pass you by


I found a place so safe, not a single tear
The first time in my life and now it's so clear
Feel calm I belong, I'm so happy here
It's so strong and now I let myself be sincere
I wouldn't change a thing about it
This is the best feeling

Home sweet home

Det är konstigt hur ett ställe kan vara på precis samma sätt hela tiden, det spelar ingen roll om man lämnar det två dagar eller en månad, allt är precis likadant. Gatorna är ungefär lika folktomma som de brukar vara, i mataffären står allt på samma hylla som det alltid stått och det finns lika lite att göra som det alltid gjort. Enda skillnaden är att byggnationen av bollhallen kommit lite längre.. Jag pratar såklart om Degerfors. Det kan låta trist, men det har ändå sin charm. Det finns oftast någon att stanna och prata med på gatan som undrar hur man har det och vad man gör, man kan gå ut och se ut lite som man känner för eftersom det gör de flesta och ingen reagerar, men framför allt, det är här jag är uppväxt och det kommer alltid att vara hemma.
Men okej, Borås börja också att kännas allt mer som hemma :P

Dagen har spenderats i Örebor med Jonna :) Det var lika trevligt som vanligt och hon var verkligen efterlängtad! Det blev dock inte så jätte mycket shopping för min de, inte lika mycket som för Jonna iallafall :P Bara några småsaker och det som jag allra mest behövde, nya träningsskor :)
Jag ser fram emot helgen! Morgondagen börjar klockan 8 tillsammans med min systerson. Dagen kommer att ägnas åt honom, systerdotter och syster <3 Även en visit hos min kära bror ska hinnas med.
Kvällen kommer att spenderas med Linnéa och förhoppningsvis fler av mina stjärnor :) Men lördag är dagen jag längtar mest till då det blir kalas och utgång med alla de bästa :) Sandras 18 års dag ska firas rejält! :D
Nu blir det lite tv tittande med mammsen :)

/Puss


Kyss ingen i morgon du kan kyssa idag.


Det är okej att dejta sin tränare

Mikaela har tjatat på mig att skaffa en blogg så nu tänkte jag varför inte?

Jag trivs hur bra som helst i Borås! Skolan är bra, stan är bra och mina friends är ännu bättre :) Jag kommer troligen inte lämna min fina stad på väligt länge.
I morgon väntar först en dag med affärsmannaskap och sedan en tågresa hem till Degerfors. Hur bra jag än har det här så ska det bli rikgit kul att komma hem. Det allra bästa är att i morgon kommer även alla mina bästa brudar hem, jag har inte träffat dom på länge och huur jag längtar! Det kommer bli en grym helg :)

För övrigt har jag tagit mej egenom min första tenta. Hur det gick återstår att se..
Jag har joinat Mikaela på Friskit&Svettis och därmed har mitt hälsosamma liv börjat :P Träningen bidrar faktiskt till många trevliga stunder med mycket skratt. Igår kan ha varit den bästa hittils, sett från många håll ;)
"Det är okej att dejta sin tränare för det gör Whitney i The Hills."

RSS 2.0