2009



Precis som så många andra satt jag bänkad framför Victoria Secret igår. Det är nått magiskt med den showen, jag älskar den!

Idag är alltså sista dagen på 2009. Vad ska jag säga om det här året då? Jag vet inte riktigt med vid närmare eftertanke har jag inget speciellt negativt att säga. Det har varit ett mycket bra år :) Jag har haft många roliga stunder med familjen, mina gamla underbara vänner och mina nya vänner som även de bidrar till att min vardag är riktigt bra :)
Och så var det ju den där torsdagskvällen i mars. Ni vet när jag träffade han den där söta killen.. Jag vore dum om jag inte sa att det var nått av de bästa sakerna som hände under året, jag blev ju trots allt riktigt riktigt kär

Hoppas ni får en underbar nyårsafton!
Jag tror att min kommer blir super, men älsklingar, självklart önskar jag att ni var med!
Puss

love makes the world go round


<3

Nu är jag, för nästan första gången sedan jag kom tillbaka, helt ensam. Sällskap är bäst, jag älskar när Martin är här och jag trivs så bra i mina vänners sällskap. Men, jag trivs också bra med mig själv som enda sällskap. Jag som alltid hatat att vara ensam hemma trodde aldrig att jag skulle kunna få ett behov av att bara vara helt själv. Men jag är glad över det, att kunna trivas med att vara med sig själv tror jag är otroligt viktigt.

Efter att ha tittat på en film som Dumpa honom börjar jag alltid fundera en massa. Denna gång kom jag fram till att vad jag än gör med livet, följer mina drömmar angående jobb, resor och så vidare, kommer inget nångonsin göra mig lyckligare kärlek.

Och med det säger jag godnatt.
Puss

darling leave a light on for me

Dagens shopping blev lyckad! Allt som behövs för nyår finns nu i min garderob :) Gladast är jag såklart för min nya skor, jag är kär!
Den tid som är kvar fram till nyår ska jag ägna åt vila och mys. Och mycket c-vitiamin! Jag vill vara i mitt allra bästa tillstånd :)

I kväll står film med Elinor på schemat, Dumpa honom!

Ha en fin kväll!
Puss

Darling leave a light on for me
'cause when the world takes me away
You are still the air that I breathe

HONEY I´M HOME!


Jag är tillbaka hemma hos mig och det kunde knappast kännas bättre :)
Nu blir det myskväll och i morgon väntar troligtvis en shoppingdag. Love it!

mysdagar


Något mycket mysigt med julhelgen är alla filmer som går på tv.
Jag är inget fan av att sitta framför tvn för mycket på dagarna i vanliga fall men såhär i juletider har jag faktiskt inget emot det alls :)
Alltså så har jag och mamma tittat på en film, och kvällen kommer fortsätta i samma spår. Underbar och älskad av alla står på tur lite senare.

I morgon sätter jag mig på tåget mot Borås. Jag längtar!

Ha en fin kväll!
Puss

Another winter day has come
And gone away
I'm lucky I know
But I wanna go home
I miss you, you know


we´ve got a whole lifetime to share

Kvällen som vi alla hade väntat så på har nu kommit, och gått. Den blev allt jag hade hoppats på och det känns så skönt att ha ännu en kväll tillsammans med mina allra bästa att se tillbaka på. Det kan jag leva på ett litet tag iallafall :)
Värt att nämna är faktiskt att en mycket snygg fotbollsspelare hedrade Statt med sin närvaro, nämligen vår Olof Mellberg. Och ja, jag måste erkänna att jag faktiskt tyckte det var riktigt roligt ;) Ryktet säger att han köpt nått maffigt hus nere vid sjön så med lite tur kanske man får se en skymt av honom lite oftare..

I dag väntar en mycket lugn dag och i kväll står mys med Saga & Liam på schemat, de kommer och sover över :)

Jag älskar allt med att vara hemma hos familjen, men det är inte utan att jag börjar längta "hem till mig". Såkart mest för att jag har världens sötaste där men jag längtar också lite efter min lägenhet, och faktiskt, jag längtar efter stan. Det är ett gott tecken. Jag har aldrig trivts så bra som nu :)



en vit jul

Underbara jul!
Vår julafton var perfekt! Marken var vit, alla var glada och julklapparna blev en succé, från allas håll. Tack för det världens bästa familj! Stunden när tomtem kommer är den allra bästa. Inte för att jag så gärna vill ha julklappar, snarare för att det inte finns nått bättre än att se barnen då :)

Men än är inte julen slut!
Idag väntar julfirande med pappas sida av släkten som sedan följs av kvällen vi väntat så på! Juldagen på statt! Att träffa alla kära igen tror jag kommer bli ännu bättre än förra året.

Hoppas ni haft en underbar julafton och får en fortsatt mysig julhelg!
Puss


dan före dopparedan

Nu är det inte långt kvar! Jag tror aldrig jag kommer växa ifrån det där med att längta efter julafton :)
Idag ska dom sista julklapparna slås in, min väska packas upp och mitt rum städad. Men det får nog vänta till ikväll för om nån timma kommer Saga & Liam hit och bakar pepparkakor med mig, mys!

Gårdagen.
Efter en lång men trevlig dag på stan med mamma väntade några timmar i bästa vänners sällskap. Jonna som jag inte träffat på sisodär 2-3 månader var såklart extra efterlängtad.
Jag slutar aldrig förundras över hur allt är precis som vanligt även när vi inte setts på så länge. När vi är tillsammans är det som vi aldrig hade varit ifrån varandra. Det är äkta vänskap!
Jag älskar er!

Ha en fin dag!
Puss

home sweet home

Igår eftermiddag kom jag hem till Degerfors och såklart var det lika roligt som vanligt. Att komma hem till familjen är oslagbart. Men att komma tillbaka till Borås om en vecka kommer faktiskt vara lika bra och det älskar jag :)
Idag ska de ,förhoppningsvis, sista julklapparna inhandlas och ikväll ska de slås in. Det är nog ungefär så min dag kommer att se ut.

I övermorgon kommer tomten!

Ha en fin dag!
Puss

I can see me looking at you at the start of the day for all my life

Nu är allt fixat inför den kommande julveckan i Degerfors. Julklapparna är köpa, väskan är packad och lägenheten är städad. Resten av kvällen ska jag bara ägna åt mys!

Jag blir så glad av tanken på vad den kommande veckan kommer innehålla! Familj och bästa vänner!

fjärde advent

Jul närmar sig med stormsteg och igår fick jag massa julkänsla! Liseberg var hur mysigt som helst, en perfekt lördagkväll :)
Idag ska jag inhandla de sista julklapparna. Det snöar. Mysig kombo! Förutom det ska jag försöka få ner lite kläder i väskan inför morgondagen och såklart spendera kvällen med min söta pojkvän. Jag kommer sakna honom!

Ha en fin dag!
Puss


all I want for christmas is you



Det är fortfarande vinter och jag älskar det! Eftersom det faktiskt inte hör till vanligheterna med -10 och snö i Borås kom jag och Louise fram till att detta måste vi faktiskt ta vara på så ikväll åker vi till Liseberg :) Jag som aldrig varit där under julmarknaden tycker såklart det ska vli extra kul :)
Fram tills dess blir det en lung dag med lite tvätt och småplock inför måndag.

För övrigt så vaknade jag på ett mycket bra sätt idag, när jag slog på datorn möttes jag av en godkänd logistik tenta. Yeey!

Ha en fin dag!
Puss

friday I´m in love


Tack för en rolig kväll tjejer!
Gårdagen blev alltså lyckad och idag tar jag det väldigt lugnt. Jag njuter av lovet! Även om det väntar tentor i januari så är det en lättnad att inte ha några föreläsningar :)
Helgen kommer bli väldigt lugn, jag behöver det! Titta på hur många SATC avsnitt jag vill och läsa mina favoritbloggar lite för många gånger på samma dag. Alltså ska jag spendera den största delen av helgen för mig själv, förutom lite mys på söndag innan jag lämnar stan för en vecka.

jullov!

Äntligen! Terminen är slut och några veckors "ledigt" väntar.
För att fira detta ska jag dra på mig lite smink, nagellack och paljetter och invänta mina tjejer. Jag tror på en bra kväll!

Puss

if holding hands is too descret let's make out in the middle of the street


Efter en mycket mysig kväll somnade jag skönt för att sedan vakna av mej själv. Otroligt uppskattat efter en stressig vecka :)
Nu ska jag snart fixa mej och möta upp Louise och Sofie för en runda på stan innan lunch och redovisning i inköp. I kväll slår vi som sagt klackarna i taket. Jag tror på en bra dag :)
Och för övrigt så älskar jag att det är snö och -8 grader! :)

Ha en fin dag!
Puss

Du gör mig lycklig!

this was not part of the plan

Tentan är gjort och hur det än gick så är det en stor lättnad!
I morgon väntar redovisning men det känns inte alls särskillt jobbigt. 10 minuter på 3 personer.. ja ni kan ju räkna ut själva. Så, i morgon kväll firar vi in jullovet! :)
Nu, myskväll!


Du är värd det allra bästa min älskade!

winter wonderland

Idag är det snö! Inte mycket, men marken är vit :)
Eftersom det är sista dagen innan tentan kan ni ju gissa vad jag ska göra idag.. Men jag måste nog ta en paus för en promenad i eftermiddag. Frisk luft är ju faktiskt uppiggande, och är det snö tror jag det blir ännu bättre :)

Nu ska jag hoppa in i duschen o göra mej redo för en lång pluggdag. Önska mej lycka till!

You're everything I thought you never were
And nothing like I thought you could have been


we belong together



Dagarna innan tenta är sällan roliga, och så inte heller dessa. Ganska så fyllda med trötthet.. Men man ska inte klaga :) Snart är det över för den här gången. Jag längtar till torsdag eftermiddag! Då är även redovisningen avklarad :)
Så fram till torsdag kommer alltså min vecka vara fyllt med plugg.
Nu ska jag göra ett sista ryck för dagen innan Paradise Hotel.

Puss på er!


goodmorning sunshine

Mornar är inte min grej, alls!
Min plan var att gå upp 7 och lite efter 8 lämnade jag sängen. Ganska bra ändå.. Men nu, efter frukost och tvätt, är jag fortfarande lika trött, om inte tröttare.. Så, jag tar med mig min bok och placerar mig i sängen igen.

I eftermiddag väntar den sista laben i Konfektionsteknik, och lite julklappsshopping :)

Ha en fin dag!
Puss

the real thing



Jag har funderat på en sak och kommit fram till något.
Jag har hellre en vän som är äkta än en vän som är perfekt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar med att vara äkta, men något i stil med en person som är sig själv till 100 %, inte anstänger sig så mycket för att vara något de egentligen inte är. Jag ser inget fel med att, ibland, göra dumma saker om man har tillräckligt mycket förstånd att inse att man har gjort fel. Att kunna inse att man gjort fel är nog en av de allra viktigaste sakerna man måste lära sig. Det kanske egentligen inte har så mycket med att göra med äkthet, men lite ändå..
Kort och gott kanske man skulle kunna säga att jag inte tycker personer som hela tiden måste anstänga sej för att bete sig på att bra sätt eller vara snälla är särskillt äkta.

Tyvärr skulle jag nog vilja säga att det finns ganska många människor som är motsatsen till den jag menar är bra. Tråkigt!
Detta gör dock att jag uppskattar de som verkligen är äkta mycket mer. Och framför allt riktiga vänner, ni vet sånna där som alltid finns där och låter både sej själva och dej vara riktigt dum ibland. Ni är bäst :)

myshelg


Min helg kan kort och gott besrkivas med ett ord, mys! Fredagskvällen med Idol, Louise och Elinor var såklart mycket trevligt. Lördagen blev inte heller fy skam, att spendera hela dagen hemma med inget annat än mig själv som sällskap var riktigt skönt. Framåt kvällen fick jag sällskap i form av Martin, som precis har gått, och vi har haft en mysig dag :)

Trean sänder den, enligt mig, bästa filmen för en söndagkväll. Holiday. Den är underbar! Jul, mys och kärlek.

friday I´m in love

Nu har jag kommit över min mardröm och planerna för dagen ser lite annorlunda ut. Att jag tyckte det var en bättre idé att städa väldigt långsamt istället för att plugga resulterade i att jag fortfarande inte har kommit in i duschen eller gjort något som helst försök att se representabel ut. Så, julklappsshoppingen får vänta till i morgon. Jag ska ha slappdag istället :)
Största anledningen till att mitt humör är betydligt mycket bättre är nog att kvällen är planerad. Idolfinal med ost, kex och två av mina allra sötaste vänner :)

Idag önskar jag inget hellre än att jag kunde ge mina underbara skitungar en megastor jättekram!


When I heard the sound
Of the kids laughing in the background
I had to wipe away a tear from my eye
A little voice came on the phon
Said, when you coming home?
I said the first thing that came to my mind

I'm already there
I'm your imaginary friend



I need you need you here


Jag blev lite smått kär i bilden från igår, kanske för att den har detaljer som just jag tycker är lite extra söta. Förstår ni? ;)

Efter en lång och mysig kväll igår somnade jag skönt, men vaknade med ett ryck av en mardröm och den jobbiga känslan vill inte riktigt försvinna.. Kanske hjälper en ensamrunda på stan med lite julklappsshopping. Jag ska ge det ett försök :)
Men först, frukost framför Sunes jul.

but there's nothing like the warmth of the one who has put in the time



Äntligen har vi fått en julgran på gården, det höjer mysfaktorn ganska mycket tycker jag :)

Trots dagens tidiga uppstigning blev dagen bra, över förväntan. Laben var helt okej rolig och eftermiddagen med Sofie och inköpsbedömingar var både trevlig och kortare än väntat :)
Nu, om ett par timmar, beger jag mig ut till Bramhult.

Ha en fin kväll!
Puss

I decided long ago never to walk in anyone's shadow
If I failed, if I succeed, at least I lived as I believed.
No matter what they take from me they can't take away my dignity


Isn´t it obvious..



Dagen började på bästa möjliga vid med att min söta helt oväntat kröp ner hos mig vid åtta tiden. Jag somnade om och vaknade lite för sent.. Huvudvärken satt kvar så det blev en dag hemma. Det känns absolut som rätt val, den börjar gå över :)
Nu blir det en sen taco middag framför tvn, efter Paradise Hotel kryper jag ner och laddar för en dag med Konfektionsteknik och Inköp.

Ha en fin kväll!
Puss

I can see me looking at you at the start of the day for all my life

Efter en dag med huvudvärk är jag trött! Kvällen kommer definitivt spenderas i soffan, vilket alltid är givet på tisdagar, trött eller inte :)

Det är inte mycket mer än två veckor kvar till jul. TVÅ VECKOR!? Förstår ni? Jag gör det inte.. Så brukar väl de flesta säga varje år men i år måste jag nog säga att det har gått ännu fortare än vanligt. Det var ju alldeles nyss två veckor kvar till första advent?
Men hur som helst, jag längtar! Jag älskar jul och allt som hör till :) Att få spendera tid med familjen är såklart ännu mer värt nu när jag inte gör det varje dag.
Men jag kan ju såklart inte va borta härifrån för länge så det blir en vecka i Degerfors innan jag åker tillbaka för mys och nyårsfirande :)

 


I still get surprised at the pulling in my chest when I know you're coming by



Efter dagens föreläsning kände jag mej trött, seg och lite små sur. Så jag klädde på mig, knallade ner till city och inhandlade julbröd och mandariner. Nu känns det betydligt bättre :) Och förutom att det hjälpte humöret blev jag ju även mindre hungrig.
Nu ska jag njuta av det lilla som återstår av dagen tillsammans med SATC, Paradise Hotel och min adventsljusstake som brinner riktigt fint :)

I morgon väntar en dag med inköp.

Ha en fin kväll!
Puss

KÄRLEK

love love love it!



Jag älskar dagar som denna!
Jag hoppas att de aldrig kommer sluta vara just såhär!

the loves of my life


Trots att det kändes som att den här helgen hade en extra dag har den gått riktigt fort. Inget förvånande..
Idag har dagen hittils varit så slapp så jag nästan inte vill berätta det, jag har gjort absolut inget vettigt! Men och andra sidan, vila är otroligt viktigt :) Eftersom söndag innehåller veckans bästa tv-kväll kommer jag förmodligen inte göra något värt att nämna under resten av dagen heller.

Nu ska jag hoppa på en sovande pojkvän!
Ha en fin kväll, puss.

A true friend is someone who understands your past, believes in your future and loves you today.
Jag saknar er mina bästa!

I want you


Gårdagen var riktigt bra! Tack för det tjejer :)
I dag är dagen dock lite segare, jag skulle nästan vilja säga att det känns som söndag.. Vilket i och för sig är positivt eftersom helgen då känns som en dag längre.
I kväll blir det myskväll med en film eller två :)

Hoppas ni har en bra helg!
Puss


together there´s nothing we can´t do

I vanliga fall brukar fredag vara detsamma som myskväll framför Idol men i dag bryter vi trenden och kör på party istället! Hoffmaestro på X&Y, som sagt, och jag tror på en grym kväll med ett härligt gäng :)
Dagen till ära har jag en ny klänning. Yeey!

Hoppas ni får en toppen kväll!
Puss


all I want for christmas it YOU

Hur har jag kunnat glömma denna underbara julsång?

Hur som helst. Jag måste nog säga att jag hunnit med en hel del i dag, trots min sovmorgon. Egentligen inte så mycket vettigt, men trevligt. Efter ett par timmar med plaggbeskrivningar och ritande blev det en runda på stan och sedan fika. När jag kom hem fick jag äntligen träffa min Martin!
Nu ska jag vandra en trappa upp till min söta granne Elinor och bänka mig framför Paradise Hotel. Det är spännande i dag ;)

the touch of your hand says you'll catch me wherever I fall



Godmorgon sunshines!

Jag älskar vädret!
I natt var det betydligt mycket lättare att sova, tack för det! :)
I dag väntar en eftermiddag med konfektionslab och till kvällen hoppas jag att jag ska orka med lite plugg. Men ännu mer hoppas jag såklart att Martin ska bli frisk så jag får träffa honom. Det finns nog en liten chans idag :)

Ha en fin dag!
Puss

I don’t wanna be without it I ain’t leaving you, you better believe it



Jag älskar kylan! Det behöver visserligen inte bli kallare än såhär men det faktum att det inte är 5 plusgrader och regnar gör allt så mycket mysigare.
Efter att ha storstädat knallade jag ner på stan och inhandlade ett par julklappar och lite annat smått. Bl.a. kulorna till min "julgran". Enligt mig blev det ganska gulligt :)

Ge mig fredag och en frisk pojkvän!


julkänsla

Godmorgon!
Det här borde inte klassas som morgon en vardag, men när hostan bestämde sej för att hålla mig vaken i ett antal timmar så måste jag nog få kalla det för morgon.
Det underbara vintervädret håller i sig. Lovely! Idag ska jag inhandla några julklappar :)

När jag vaknade o såg vädret ville jag ha lite julkänsla och började kolla på det första avsnittet av årets julklaender. Tyvärr gav inte ett gäng superhjältar någon direkt julkänsla.. Så efter att kommit fram till i fallet med julkalendern var det definitvt bättre förr så klickade jag in på youtube och tittade på första avsnittet av Sunes Jul istället. Det kallar jag julkänsla! Jag ska nog titta på ett avsnitt varje dag :)

Ha en fin dag!
Puss


första december

Äntligen! Det regnar inte och temperaturen har krypit en bra bit ner. Jag gillar det :)
Idag har varit en slapp dag, lite för slapp kanske, men bra :) Biljett till fredagens kväll på X&Y med Hoffmaestro har inhandlats, även en klänning. Förmodligen fredagans outfit, och juldagens.

Min älskling är fortfarande sjuk :( Helt värdelöst!
Men jag får allt en bra kväll ändå, mys framför Desperate Houswives med Elinor :)

Ha en fin kväll!
Puss


RSS 2.0