Måndag

Så var det måndag igen. Jag var inställd på en ledig dag men så blev det icke. Dock börjar jag inte förrän klockan ett så jag antar att jag inte borde klaga.
I går spenderade jag hela dagen med att göra absolut ingenting, några timmars plugg nerbäddad i soffan var det närmsta jag kom att göra något vettigt. Precis som söndagar ska vara :)

Jag ska jobba hela veckan vilket jag är glad för, jag vill ha fredag fort!

Nu, lunch framför STAC.

Mys

Det som skulle bli en ensam hemmakväll blev trevlig ändå. Men ett par timmar hemma hos Andrea fick räcka, jag sparar hellre båda energi och pengar till nästa helg. Nu är jag hemma hos Martins föräldrar och har myst ner mig i soffan med en nattmacka :) På tvn går en av tidernas bästa serier, Familjen Macahan! Men ögonlockem börjar kännas tunga, jag skulle gissa på att jag sover gott när Martin kommer hem.. I morgon är det söndag och jag ska njuta av att inte sminka mig eller ta av mig mjukisarna! Puss Godnatt

kom igen


Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga! Jag insåg hur dumt det var att missa en kväll med mina fina vänner på grund av lathet, så nu har jag fixat till mig och slängt i mig gårdagens tacos och står redo att gå hem till Andrea.
Det jag menar är alltså att jag tänkte sitta hemma av den anledningen att jag tyckte det var jobbigt att ta mig till och från stan. Dumt..
Nu kör vi!

LÖRDAG!


Vi är väl alla överens om att lördag är en bra dag?
Jag började dagen med lite sovmorgon, jobbade sedan några timmar och avslutade med fika/lunch på Viskan med Louise. Nu har jag tagit på mig myskläderna och lagt mig i soffan. Förut hade jag lite ångest över att jag skulle vara hemma hela kvällen, nu tycker jag det är fantastiskt!

Såhär efter snart 22 år har jag kommit fram till att jag är både tidsoptimist och det motsatta. Jag är antingen för tidig eller för sen, aldrig lagom. Oftast för sen dock.. Dagens morgon var ett typiskt exempel, ett scenario som ofta utspelar sig i mitt liv. Jag gick upp 8.30 och började fixa mig medans Martin sov vidare. Han klev upp 10.30, och när vi en kvart senare skulle åka var det ändå han som stog och trampade och jag som sprang runt som en yr höna. Han hann till och med köra fram bilen innan jag var ute ur huset.. Är det en tjejgrej?


tiotusen meter upp i luften ser jag allt så klart

Härligt med fredag! Tiden på jobbet sprang som vanligt i väg. Nu är maten nästan klar och vi sitter som två nördar med varsin dator, jag vill äta nu och Martin är inte hungrig än. Jag får jobba lite på det där..
I morgon ska jag jobba några timmar men i övrigt ska jag ha en väldigt lugn lördag, jag ska vila, äta massa gott och bli frisk. Jag laddar för nästa helg, då åker jag äntligen till Stockholm och min Linnéa!

Ha en mysig kväll!


I dag kom dessa snyggingar in, dom får det bli!

friday I´m in love



Godmorgon fredag!
I dag är det en vecka sedan jag jobbade, så att gå dit i dag känns väldigt bra. Att det även är lön i dag känns ännu bättre! Dock ska jag inte spendera något under helgen. Jag ska försöka vara mer sparsam över lag men eftersom min plan är att åka till Stockholm nästa helg spenderar jag hellre lite då.
Jag jobbar 12-18 och i kväll blir det nog en riktig Svensson fredagkväll med Tacos och film. Faktum är att hela helgen kommer gå i samma spår, hur trött jag än är på att vila efter veckan vill jag bli helt frisk!

Ha en fin dag!
Puss

KÄRLEK

Skönt med ännu en ledig dag för återhämtning. Jag känner mig nästan fit for fight!
Vi började dagen med lunch hos Martins mormor och morfar, och eftersom deras mat alltid är grymt god är jag fortfarande mätt.
I morgon ska jag vara extra snäll mot chefen så hon lägger mitt schema bra så jag kan åka till Stockholm nästa helg. Jag måste åka! Jag saknar Linnéa så förbaskat mycket! Två månader är alldeles för lång tid!

Nu ska jag fortsätta med att göra ingenting innan jag ställer mig och rullar köttbullar.

I dag är det 32 år sedan mina fina föräldrar gifte sig!

just another day



Äntligen börjar jag få krafterna tillbaka! Jag är måttligt road av att vara hemma nu, dock är jag glad att jag är ledig i morgon så jag hinner bli riktigt frisk innan jag är tillbaka på jobbet. I dag har jag mest legat framför tvn hela dagen, så ni kan ju gissa hur mycket roligt jag har att berätta.. Jag är glad att 5:an sänder gamla OC avsnitt varje dag!


TISDAG



Nu har jag tagit mig tillbaka till Borås, men där tog krafterna slut! Dock känner jag att det går åt rätt håll, sakta men säkert. Jag hade hoppats på att vara tillbaka på jobbet i morgon, men jag får nog kanske satsa på torsdag i allafall.
Jag fick med mig någa fina ljusstakar hem från mamma och pappa, och dessutom är ett paket från H&M Home på väg. Min lägenhet blir fin!

Nu ska Martin få ta hand om mig resten av kvällen.

PUSS

Goodmorning Sunshine



Eftersom jag kom till Degerfors i går kväll känns det lite som det bara är lördag i dag.. Hoppas dagen går sakta! Gårdagens tågresa var inte det ultimata för min förkyldning, lagom till Melodifestivalen började däckade jag i sängen med hög feber och frossa. Men jag missade inte en enda låt, jag orkade nämligen inte resa mig. Nu känns det bättre och jag hoppas att det håller i sig. I dag blir det mys med familjen!

ryck upp dig!



Nu har jag gjort så gott jag kan för att rycka upp mig ut förkyldningsdvalan. Det går sådär men jag ska nog orka ta mig ner till tåget iallafall. När jag kommer hem ska mamma få ta hand om mig tills jag åker tillbaka på måndag morgon. Det blir med andra ord en väldigt lugn helg!

LÖRDAG

I dag har min förkyldning satt stopp för mig. Febern var helt enkelt för hög för att jag skulle orka gå till jobbet, vilket irriterar mig mycket! Det är en härlig dag med solken som jag borde ha njutit av, men jag ska ändå försöka göra det bästa av situationen. Jag ska varva SATC med juridikplugg och god mat. Klockan fyra ska jag sitta på tåget mot Degerfors så vila står högst upp på listan!

Ha en härlig lördag!
PUSS






Från vår härliga solskenspromenad i söndags.

Friday I´m in love!



Äntligen helg! Jag kom hem från jobbet för en liten stund sedan och har nu placerat mig i soffan med rostad limpa och varm choklad! Väldigt gott, och så känns det faktiskt bra för min förkyldning. Alla vet väl att man ska äta onyttigt när man är sjuk? Man måste hjälpa kroppen med extra energi..

Det har varit en härlig dag med strålande sol! Eftermiddagen/kvällen fortsätter jag med mys, nu ska jag titta på Stylisterna och Sons of Anarchy. I kväll köper Martin med nått gott hem och jag funderar lite på pizza..

Ha en fin kväll!
PUSS

längtan

Jag längtar efter att vara långledig. Jag skulle vilja åka till Stockholm och bo hos min Linnéa i flera dagar och göra absolut ingenting, bara hänga och strosa runt. På andra plats på min jag-längtar-efter-att lista ligger att iallfall få vara ledig ett par dagar och inte sminka mig eller ha på mig något annat än myskläder under hela tiden.
Jag antar att min längtan beror på att jag är sjuk och tycker att det mesta känns lite trist.
Nu ska Martin få ta hand om mig under resten av kvällen.

PUSS

onsdag



Min hals gör ont och huvudet är tungt, i dag har det varit en lång dag. Och det är förmodligen anledningen till att jag inte känner mig minsta lilla motvivierad att gå till jobbet i morgon. Jag skulle helst vilja ligga i soffan hela dagen. Jag tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig redan nu och hoppas på att vakna upp till en bättre dag i morgon.
På återseende då!
Puss

tillsammans

Vi har skrattat så tårarna runnit, vi har gråtit när det varit för mycket, vi har delat vardagen med varandra, vi har firat födelsedagar tillsammans, vi har klätt upp oss och dansat hela natten, vi har vaknat med dunkande huvuden tillsammans, vi har ägnat x antal åt att analysera gårdagen och drömma om morgondagen, vi har varit patetiska tillsammans, vi har gjort galna och alldeles underbara resor tillsammans, vi har varit trötta på varandra, vi har saknat varandra, vi har funnits där för varandra, vi har delat en viktig del av våra liv med varandra och vi har så otroligt mycket kvar att uppleva tillsamans. 
Ni är mina bästa vänner och jag älskar er! 


jag saknar er



You can count on me like 1, 2, 3
I'll be there
And I know when I need it
I can count on you like 4, 3, 2
And you'll be there
'cause that's what friends are supposed to do

And if you ever forget how much you really mean to me
Every day I will remind you


to me you are perfect



Kortis dag på jobbet i dag, skönt! Jag var hemma redan vid halv fem och sedan dess har jag inte gjort mycket, legat framför datorn, badat, druckit varm choklad och läst ELLE. Jag ska fortsätta min kväll i samma står, se på tv och läsa lite handelsrätt.
I dag fick jag med mig en riktigt snygg sjal hem från jobbet, den kommer absolut bli en favorit! I morgon ska jag nog skaffa mig ett par nya skor tror jag :) Det kommer in många spännande sommarskor men med tanke på vädret får det nog blir ett par boots, men det blir absolut vinterns sista!


ALLA HJÄRTANS DAG



Dagen har gått så fort så jag nästan blir rädd! När klockan slog 18 kändes det som jag bara jobbat ett par timmar. Det är såklart både positivt och negativt.
Hur som helst, nu har jag satt mig i soffan och ska kolla Stylisterna och läsa nya ELLE innan jag stället mig i köket och lagar en god middag till Martin. Eftersom hans träning inte ens börjat ännu behöver jag alltså inte stressa alls.

Och förutom till min älskade pojkvän vill jag ge lite extra kärlek till min underbara familj och mina fantastiska vänner! Ni är grymma allihopa! <3

söndagsmys

När jag och Louise väl hade tagit oss ut på promenad i förmiddags var det nästan inte så man ville gå in igen. Otroligt härligt väder! När vi stannade till vid Kypesjön var det så solen riktigt värmde. Fler sådana dagar tack! När vi kom tillbaka lagade vi tacos och sen slockande jag i soffan.
Nu under kvällen har jag hämtat hem Martin från Landvetter. De senaste två timmarna har vi ägnat åt hans hår, han har nu en helt ny frisyr :)

I morgon börjar ännu en arbetsvecka med heltid plus lite till så att somna i tid vore en bra idé!
PUSS

SÖNDAG



Godmorgon söndag! I går hade jag en toppenkväll tillsammans med mina tjejer :) Louise sov över och nu ligger vi i soffan framför SATC. Perfekt morgonunderhållning! Eftersom vädret är kanon även i dag ska vi ta oss ut på en promenad snart. Kom nu Sanna!

SUNSHINE

Vilken härlig dag! Solen skiner fortfarande. Att promenera både till och hem från jobbet i solsken är faktiskt väldigt uppskattat efter en lång och grå vinter. På vägen hem köpte jag lite nya blommor och nu har jag placerat mig i soffan. Här tänkte jag ligga ett par timmar innan jag börjar fixa mig inför kvällen :)

GODLÖRDAGSMORGON

Även om termometern visar -12 är det riktigt härligt att vakna upp till solsken! I går somnade jag före halv elva så i dag känner jag mig hyfsat pigg, trots att klockan ringde klockan 8. Jag börjar inte jobba förrän 11 men jag gillar att hinna se ett SATC avsnitt till frukosten och kunna välja kläder så länge jag vill, speciellt en lördagsmorgon.
Jag jobbar bara fyra timmar så jag hinner med lite slappande innan tjejerna kommer, jag ser fram emot kvällen! Eftersom Martin är i London och jag inte har någon lust att gå hem o lägga mig ensam efter en utekväll har mina söta vänner Louise och Sanna lovat att sova hos mig, MYS!

Ha en fin lördag!
Puss


friday I´m in love



Då var det fredag igen. Lång, men trevlig, dag på jobbet med både öppning och stängning. Nu har jag kraschlandat i soffan. När jag kom hem fixade jag lite kvällsmat och satte sedan igång att städa. Kan låta trist att göra en fredagskväll men så skönt när det är klart! Jag ville inte behöva göra det när jag kommer hem från jobbet, då vill jag ha ett par timmars slappande innan jag sätter på mig min nya klänning och välkomnar mina fina vänner :)

Nu ska jag hänga i soffan nån timma till innan jag säger godnatt, det kommer bli en tidig kväll!
PUSS

TORSDAG (inte fredag)

Jag tänkte precis skriva "Godmorgon fredag", och det är inte första gången jag tror att det är fredag i dag.. Varför? Kanske för att jag längtar så mycket till lördag :) Men egentligen är det ganska dumt att önska att det vore en annan dag när tiden går så otroligt fort, jag måste bli bättre på att leva i nuet! Och faktum är att det är en bra dag i dag med, med undantag från att jag precis sa hejdå till Martin som ska vara i London hela helgen. Jag ska strax åka till jobbet (jag måste erkänna att vi har det ganska roligt när chefen är borta) och i kväll kommer mina bästa på myskväll!


not everything is gonna change with time



I dag gjorde jag en kort dag på jobbet och på vägen hem handlade jag tyll till min blivande lampa. Den kommer bli grym! Jag har fått lite plugg gjort och nu luktar hela lägenheten super gott, jag har bakat bullar!
Alldeles strax kommer Martin och hämtar upp mig och eftersom han åker till London i morgon ska jag pussa lite extra på honom i dag.

Ha en mysig kväll!

let´s make memories



I dag kör jag kort dag på jobbet, 12-16. Vi fick alla en sån dag var och det uppskattar jag! I eftermiddag ska jag sätta igång med juridiken. Jag är faktikt riktigt nyfiken!
Eftersom jag börjar sent och inte har samvete att ta långa sovmornar på veckorna var tanken att jag skulle träna, men eftersom solen strålar ute tyckte jag att det lät riktigt tråkigt att stänga in sig på gymmet så jag tog en lång morgonwalk istället :) Jag behöver all energi jag kan få!

Godkväll



På vägen hem från jobbet hämtade jag några paket, nu är jag 7 juridikböcker och en yogamatta rikare.
Jag har alltså gjort heldag på jobbet, och jag har kommit fram till att de långa dagarna går fortare än de korta.. Undra varför? Jag har iallafall haft en rolig dag, jag och Josefine fixade till skyltfönstret och jag måste nog säga att vi lyckades riktigt bra.
Nu ska jag mysa med min plutt resten av kvällen. Jag hoppas att han lagar mat åt mig när han kommer hem från träningen..

PUSS!


TISDAG

I går kväll gick jag och la mig tidigt och sov jätte skönt fram till sisodär halv fem ungefär, då låg jag o lyssnade på stormen i närmare en halvtimma innan jag kunde somna om igen. Jag gjorde mig nästan beredd på att taket skulle rasa av..
Nu har jag fått i mig en stor frukost framför Vakna och ska snart hoppa in i duschen. Sen ska jag sätta på mig min nya super fina vita kavaj och promenera till jobbet.

Jag har sett en ring på Gina, lite lik dessa. Jag måste nog springa in på lunchen i dag!


Måndagsmorgon

Eftersom jag ska köra heldagar på jobbet i nästan tre veckor passar jag på att ha en riktig slappmorgon i dag. Men jag börjar klockan 13 så nu börjar det bli dags att röra sig mot duschen och garderoben. Det kommer bli en lång vecka med jobb till 18 och juridikplugg på kvällarna, men jag tror ändå på en rolig vecka! På lördag ska jag belöna mig själv med en riktig tjejkväll! Ha en fin dag! Puss

GODMORGON



Nog för jag gillar partykvällar, men att vakna upp utvilad en söndagsmorgon är inte heller så fel. Det är riktigt värdefullt faktiskt, för nu orkar jag ju göra massa roliga saker under dagen.
Mamma och moster åker inte förrän framåt kvällen så nu ska vi promenera bort till Knalleland och kika lite. Jag ska köpa tyg och fixa till en lampa. Det hade ju såklart varit trevligt att få med något plagg hem också..

Var det bara jag som nästan satt och gapade i går? Jag brukar undra vart alla dåliga låtar i Melodifestivalen kommer i från, men i går var alla bra!?! Givetvis mer eller mindre, men faktum var att jag inte kunde kalla någon låt dålig!
 
Ha en fin söndag,
PUSS

WEEKEND

Jag har en mer eller mindre datafri helg tillsammans med mamma och moster, nu kände jag dock att jag var tvungen att kika in och se vad som hänt i världen. (läs blogg-/facebookvärlden)
I dag har vi spenderat dagen på stan, jag köpte en super fin benvit kavaj! Vi avslutade shoppingen med ett par timmar på Ciluettes relax. Vilken lyxdag!
Nu står pizzan i ugnen och vi har laddat upp med massa gott inför kvällen. Planen är att kika på melodifestivalen, jag har faktiskt ingen aning om vilka som är med men jag är lite nyfiken på att se Marie Serneholt som programledare.

Vi hörs i morgon!


Friday I´m in love

I dag tog jag sovmorgon, vilket var väldigt välbehövligt efter tentaveckan. Nu har jag startat dagen med frukost och Stylisterna. I dag står jobb på schemat, 13-18, och efter det möter jag upp mamma och moster :)
Förhoppningsvis möts jag av ett paket i brevlådan när jag kommer hem i dag, eller kanske rent av två.. Ååå jag längtar!

Ha en fin fredag!
PUSS


I watch you growing, sometimes I see myself in you



Godmorgon mina vänner!
I går hade jag en super mysig kväll tillsammans med Louise och Sanna. Dock var jag helt slut efter tentan så jag gick och la mig slockande jag på sisodär två sekunder. Nu känner jag mig lite piggare :) Min plan var att jag skylle bli ytterliggare lite piggare när jag promenerade till jobbet men när jag tittar ut genom fönstret tvekar jag.. Vad kom stormen i från?

Jag jobbar 11-16, efter det fika med Martina, handla mat, hem och städa och mysa med Martin. I morgon kommer mamma och moster för en helg i Borås tillsammans med mig, shopping och spa står på schemat!

Ha en fin dag!
PUSS 

ÄNTLIGEN!

Tentorna är skrivna och pluggperioden är över. Jag kan andas ut! Efter nästan 5 timmars skrivande och ritande är jag helt slut i huvudet och på svältgränsen. Nu ska jag få i mig lite lunch sen ska jag lägga mig i sängen tillsammans med Gossip Girl, One Tree hill, 90210 och Sons of Anarchy.
I kväll kommer mina bästa över o myser. Efter att ha fått ställt in våran obligatoriska myskväll två veckor i rad på grund av plugg känns det väldigt välbehövligt, och inte minst trevligt!


TENTADAG (igen)

I dag går veckans andra, och sista, tenta av stapeln. Jag känner mig faktiskt riktigt laddad! Jag har pluggat på bra och känner att jag har koll på allt, sen behöver ju det inte betyda att jag klarar tentan, men det känns iallafall bra. I natt har jag sovit alldeles för lite så när jag kommer hem runt tolv tiden kommer jag nog slockna ganska omgående. Jag har en hel hög med bra avsnitt att se så jag bäddar nog ner mig med datorn.

Nu ska jag läsa det sista innan jag hoppar på bussen. Åå håll tummarna!

mer plugg

I dag är det otroligt grått ute, frågan är om det kan bli gråare? Så faktiskt är jag glad för att jag ska sitta inne hela dagen, även om det är för att plugga. Faktum är att pluggdagar kan vara lite mysigt ibland. Man skrotar runt i myskläder hela dagen och varvar plugg med lite plock, nån serie, te drickande och bloggläsning. Det låter helt okej tycker jag :)
Fast en liten sväng ska jag nog gå ut, juridikböckerna jag har beställt ligger och väntar och så kan jag faktiskt behöva både frisk luft och lite motion om jag ska orka koncentrera mig.

Ha en fin dag!
Puss


RSS 2.0