´cause I know you´re the one



Nu har jag spenderat några timmar med flyttlådorna. När jag ser mig runt om i lägenheten ser det inte ut som jag packat nått alls, men skåpen är nästan tomma! Förutom skor och kläder. Har man för mycket ytterkläder när man har 30 par skor, 12 jackor och tre påsar med sjalar och halsdukar?
Nu har jag hur som helst tappat både orken och lusten till att packa något mer idag, jag har hela dagen i morgon på mig, och fredag kväll :)

Jag saknar min bästa vän!


ledig!



Idag är vädret grått. Det känns så hemskt att säga men det gör mig absolut ingenting! Jag har en hel del att fixa med så för min del får det gärna vara lite trist idag och så hoppas jag på sol i morgon :) På dagens schema står: ringa massa tråkiga samtal om bland annat försäkring, börja packa ner min älskade lägenhet i lådor och lite annat liknande.
Nu börjar jag faktiskt längta till lördag :)

klii

Efter en lång dag på jobbet är min energi slut, helgen har nog satt sina spår.. Jag skrattade inte när jag fick gå till vårdcentralen när jag kom hem. Dagarna i Falkenberg var himla fina men jag uppskattar inte alls det jag fick med mig hem, närmligen borrelia. Det sitter bara i huden så med lite pencillin blir det bra, men attans vad det kliar!

På lördag flyttar jag. Jag har nog inte fattat att det är så snart, det är absolut med blandade känslor jag börjar packa ihop min älskade lägenhet.

Snart blir det natten, men först, en liten del av midsommarfirandet.




<3





midsommar



Jag har firat en äkta svensk idylisk midsommar på västkusten!
Dagarna i Falkenberg var kanon, solen sken varje dag och sällskapet var mycket bra :) Mycket slappande i solen, grillkvällar, allsång och mys i kvällssolen vid havet.
Dock måste jag medge att jag är lite sliten, det blir en väldigt lugn kväll med laddning inför två dagars jobb :)

trevlig midsommar!



Den första veckan på jobbet har nu passerat. Skönt! Jag trivs riktigt bra, men lite ledighet är ju faktiskt aldrig fel :) Idag gjorde jag ett impulsköp, en iphone! "Jag ska aldrig skaffa en iphone, jag tror inte på det." Jag blev övertalad.. Jag antar att det är en rätt bra telefon ändå :) Min gamla börjar sjunga på allra sista versen.

Nu ska jag hämta tvätten och packa det sista, klockan tio i morgon bitti sätter jag mig på tåget mot Falkenberg och ett härligt gäng!
TREVLIG MIDSOMMAR!

tisdag



Idag är jag riktigt trött efter en lång dag på jobbet. Funderar på en promenad för att piggna till.. Troligtvis kommer jag inte orka. Jag borde kanske egentligen tvätta lite inför morgondagens packning, vad sjutton ska man ha med sig? Kan man lita på vad smhi säger om vädret? Nej, det får nog bli lite av varje.
Idag önskar jag verkligen att jag hade min älskling här! Ge mig torsdag nu tack!


no matter where we are or how hard it gets I will always be in love with you



Efter jobbet gick jag bort ill Viskan och mötte upp Louise för en mysig fika! Runt halv nio kom jag hem, satte mig i soffan och tröttheten slog till. Jag blir nog inte vaken så värst länge till, jag måste bara se lite mer på Van Veeteren. Det är något speciellt med sommarkvällar och svenska polisfilmer, igår såg vi Wallander innan vi somnade :)
Och på tal om igår blev min tur till Knalleland lyckad, jag fyndade rejält! En klänning, ett linne, ett par shorts och en kjol för under femhundralappen. Sånt blir man glad av :)


ni



söndag



Nu har jag sett hela vigseln och självklart fällt en tår. Så vackert!
Jag funderade under förmiddagen på vad jag måste/vill köpa innan jag åker till Falkenberg och slogs då av tanken att jag jobbar jag fram tills jag åker och har inte tid att gå i några affärer. Panik! Sen kom jag på att Knalleland inte stänger förrän fem idag, så nu sticker jag dit :)

kärlek



Jag älskar bröllop! Det är så otroligt vackert. Inget är större än kärleken!

bröllop


så vackert!

Jag missade precis vigseln. Attans! När jag klev innanför dörren skulle de precis lämna kyrkan. Jag antar att det inte kommer bli särskillt svårt att hitta ett klipp på vigseln :)
Första hela dagen på jobbet var minst sagt lugn! De flesta sitter väl bänkade framför tvn..
Nu väntar en lugn kväll med god mat och vänner :)

det var en kväll i juni..



Mina två lediga veckor har varit riktigt bra! Oftast fint väder och massa härliga stunder med härliga vänner!
I går kom jag tillbaka till Borås där solen strålade. Jag åkte hem till Martin och solade några timmar innan jag åkte hem och fixade mig. Louise kom hit och vi gick ner till Vinci, dit ett mycket trevligt gäng gjorde oss sällskap :)
I dag tänkte jag, för första gången på ett par veckor, vara hemma hela kvällen och umgås med mig själv. I morgon börjar jag jobba, och då kan ju en lugn och tidig kväll sitta på sin plats.

Puss!

trying to recall

Gårdagen på Liseberg var lyckad! Jag hade riktigt roligt med mina härliga vänner :)
Nu sitter jag på mitt rum hemma i Degerfors, ett par dagar med skolavslutning, kalas och liknande väntar.
Idag har vädret varit toppen och jag hoppas att det fortsätter i samma spår. Saga måste få fint väder på sin första skolavslutning :)

En liten del av en grym kväll! Kommentarer är överflödiga.





vilken helg!

Helgen i Vrångaböke var kanon! Finns inte så mycket mer att säga, allt från bilfärd med allsång och lekar till fest med mera allsång och myspromenad på landet var hur bra som helst :)
Ikväll ska jag ta det väldigt lugnt och ladda inför en morgondag på Liseberg med härliga vänner!

friday I´m in love



Godmorgon!
I går var jag som sagt väldigt trött, så i natt sov jag 11 timmar. Hoppas det hjälper!
Dagens plan är inte allt för klar, lunch hos martins mormor och morfar är det enda som står påp schemat än så länge. Kanske en runda på stan, jag borde verkligen inte, men jag har ingen aning om vad jag ska packa inför kvällen i morgon!
Men först ska jag dricka upp mitt te och städa lite :)

Ha en fin dag!
Puss

you got a smile that could light up this whole town


världens bästa

Regner är minst sagt ihållande! Börjar bli tröttsamt.. Hoppas Småland bjuder på gladare väder på lördag :) Vi åker nämligen dit för att fira Sannas 20-års dag. Kan bli riktigt roligt tror jag :)
Ikväll gör jag så lite som möjligt, jag är riktigt trött! Jag ska alldeles snart försöka resa mig ut soffan och baka en pizza, självklart med tvn i bakgrunden! Degerfors-Hammarby, 1-1 efter 7 minuter!

grått



Det är grått ute, regnet kommer nog vilken minut som helst. Det ser ut att vara så hela veckan. Otroligt tråkigt, MEN! Jag har bestämt mig för att inte ha tråkigt för det, ibland kan jag vara lite så att jag inte vill gå utanför dörren för att det regnar, men då blir det ju bara ännu tråkigare. Det man inte kan rå över ska man inte låta beröra en :)
Nu blir det lunch på stan med min älskling och ikväll träning. På tiden..

Ha en fin dag!
Puss

bästa vänner

Jag har haft en helt underbar helg! Jag kommer leva på den länge :) Lördagen var UNDERBAR! En kväll med alla mina bästa som innehöll allt som kunde önskas, det krävs ingen närmare beskrivning. Eftersom Jonna och Jossan lämnar oss för USA hela sommaren kommer vi inte få någon mer sån här kväll på hela sommaren, sorgligt! Men som sagt, jag kan leva på den här kvällen ettag :)
JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA VÄNNER!

Om några timmar sätter jag mig på tåget tillbaka mot Borås. Såklart längtar jag :)

den blomstertid nu kommer



Jag minns inte riktigt när jag var uppe klockan åtta en lördag senast.. Men det blev iallafall resultatet av en otroligt intensiv vecka, jag somnade klockan nio igår kväll!
Idag är en bra dag! Snart ska jag inta lite frukost, ta en powerwalk, en sväng på stan med mamma och sedan fix inför kvällen. Kvällen med ALLA mina bästa! En perfekt Degerfors-dag :)

Nu är det över! ÄNTLIGEN! Jag är klar i skolan, igår var det avslutning. Efter avslutningen blev det en otroligt god grill lunch på Vinci med mamma, pappa o Martin. Jag fick dessutom fina presenter. Tack! <3

sommardag



Idag har varit årets första riktiga sommardag! Jag har legat i bikini, haft på mig endast klänning och suttit ner i gräset och väntat på bussen. Det är sommar!
Jag har haft en otroligt mysig dag och nu väntar en kväll fylld med plugg. Men, i morgon är det över!
Planen för morgondagen är tenta, avslutning + fika, grillbuffé med mamma, pappa och Martin och sedan bilfärd mot Degerfors. Bra dag!

tänk om..



Vi är inne på slutspurten!
I dag redovisades examensarbetet, i morgon tenta i väveriteknik och på fredag tenta i färg och beredning. Sen är det SLUT! Äntligen!
Det har varit en himla fin tid på högskolan men jag är glad att den är över! Min utmattning är total. Det går inte in mer akademisk information i mitt huvud nu.
På lördag firar jag med alla min bästa och jag kunde knappast längta mer! Och såklart längtar jag efter familjen massor massor massor! På fredag kommer mamma o pappa o hämtar mig :) <3

Det är konstigt hur egentligen ganska små val förändrar hela ens liv. Tänk om jag inte hade bestämt mig för att plugga direkt efter gymnasiet. Tänk om jag inte hade valt just Borås. Jag har inte för en sekund ångrat valet!
Jag har fått underbara vänner som jag alltid kommer ha kvar, och min älskade Martin som jag inte kan tänka mig ett liv utan. Bra val av mig helt enkelt :)

RSS 2.0