we were never ment to be baby we just happend

Tack alla mina stjärnor för en jätte bra helg!
Speciellt bra var ju såklart gårdagen/kvällen. Jag älskar sommardagar i Degerfors! Nu väntar en eftermiddag med hela familjen vilket kommer bli hur mysigt som helst <3 Ikväll vid åtta går tåget tillbaka till Borås och med tanke på att jag snart har sommarlov känns det inte helt fel alls :)

Ha en bra söndag!

Kärlek!

oh those days, shine on

Min dag har varit as bra!
Runt tio gick jag ut och la mej på gräsmattan, runt två kom Jonna och vi solade och kollade lite resor.  Jo men vi åker ju i slutet av vecka 24 :D Yeeah! Destinationen är fortfarande okänd, men ett soligt land är ju givet! Lutar kanske lite åt Magaluf.. Hur som helst kommer det bli kanon!
Tillbaka till min dag då, lite senare under eftermiddagen kom Therece förbi vilket såklart var mycket trevligt och efterlängtat. När mamma kom hem från jobbet följde jag med henne och handlade, bor man i Degerfors träffar man oftast någon man känner när man handlar, i synnerhet om man väljer Kronhallen mellan 17 och 18 en fredag. Och mycket riktigt, jag träffade Johan :) Jag älskar känslan av att träffa någon man inte sett på länge sådär spontant, det är glädje!

Min morgondag kommer troligen bli minst lite bra som dagen. Lite shopping med syster, sol, fotboll och utgång med några av dom allra bästa! En perfekt Degerfors-sommar-dag!

Min fredagkväll ska jag tillbringa tillsammans med min för tillfället värsta ovän, väveriboken. Men vet ni? Det känns inte särskillt jobbigt för jag är hemma och mitt humör är på topp!

Puss!

 

friday I´m in love!


Idag vaknade jag upp i Degerfors, i mitt hus, i mitt rum och solen fullkomligt strålar! Dagen kunde faktiskt inte börjat bättre :) Min plan för dagen är fortfarande lite oklar, men att jag ska spendera några timmar på gräsmattan i solen är givet! Förmodligen blir det förmiddagens/dagens aktivitet och senare i eftermiddag ska jag umgås lite med min kära syster :) Jag är väldigt sugen på uteserveringslunch, men vi får se hur det blir med det. Nu ska jag njuuuta! <3

goodmorning sunshine

Idag är jag glad, jätte glad! Här skiner solen, hemma regnar det. Men jag är helt övertygad om att solen kommer följa med mej :)
Nu ska jag fixa mej lite, packa det sista och sedan bege mej till stationen. Eftersom jag inte hämtat ut min biljett vill jag vara där i tid, min ekonomi skulle inte riktigt klara om jag blev tvungen att köpa en biljett till.
 
Mitt goda humör gjorde just att jag sådär på impuls shoppade på H&M för lite för mycket pengar.. Jag tänker alltid att nästa månad när fakturan dimper ner kommer jag ju ha mycket pengar.. hmm? Fast, den här gången kommer det nog faktiskt stämma, nästa månad blir en bra månad :)

Jag borde plugga lite innan jag åker, men det ska jag nog inte. Min plan är att göra mej iordning och sen sätta mej i soffan lite innan jag åker. Jag menar jag måste ju ladda för min helg, jag kan ju inte komma hem och vara alldeles slut för jag pluggat så mycket...


Jag skulle inte tacka nej till en vecka i solen med mina bästa!

i morgon i morgon

I morgon åker jag hem! Det har förmodligen inte undgått någon att jag längtar.. men jag längtar verkligen! :P
Jag ska njuta av varje sekund hemma, även om jag måste plugga. Förmodligen blir det inte heller så jobbigt när jag slipper längta så mycket. Fast och andra sidan finns de ju nån värd att längta efter här också.. men nej :P Så mycket som jag längtat hem skulle jag bara vara dum om jag längtade tillbaka när det  bara är fyra dagar.

Hur som helst, idag har jag inte lämnat min lägenhet. Ganska trist men med tanke på att jag ändå fått lite sällskap kunde det varit betydligt värre. Sandra, Julia och AnnaIda kom förbi en sväng, en väldigt liten sväng men ändå :) Martin kom också förbi, inte hellre så längre men såå mycket bättre än inget :)

Nu ska jag spendera resten av min dag i soffan, plugg varvat med mindre bra tv.
Puss Hej!





två dagar kvar


Idag har jag haft en sån där favorit morgon. Suttit framför datorn och läst alla mina favoritbloggar medans jag ätit frukost. Det är bästa starten på en dag!
Idag väntar en pluggdag med AnnaIda. Det känns faktiskt inte jobbigt alls, det är varmt ute och jag har nya shorts. Vi ska sitta i parken, och om det skulle regna, Viskan :)

Nu ska jag duscha, fixa mej och sätta fart med den dag som kan bli bra :)

I will get myself together cause you keep me from falling apart

Idag är en bra dag. Jag vet inte riktigt varför, men förmodligen har det några skäl. Butikskommunikationen är slut och redovisningen gick bra, det är 25:e vilket innebär pengar, jag har shoppat lite, solen skiner och det är bara 3 dagar kvar tills jag åker hem. Jag tror att bara tanken på allt som kommer göra mej glad när jag kommer hem gör mej lite gladare.

Dagens shopping bestod, förutom lite små saker, av en klänning till Sandras stundet och Sagas skolavslutning. Hoppas hoppas på fint väder! Okej, lite för min klännings skull men såklart mest för deras skull.
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det? Oviktigt? Läs inte då! :P

Resterande del av dagen ska jag plugga, kolla Sex and the city och laga pannkakor.

Puss Hej!

my life would suck without you



Jag kan inte fatta att det snart gått ett år. Ett helt år! Det är sjukt, tiden går så galet fort. Förra året gick fort, men det här har nog gått ännu fortare. Ibland önskar jag fortfarande att jag kunde vrida tillbaka tiden ett år. Min gymnasietid/studenttid var allt den kunde vara, helt perfekt. Och allt tack vare mina bästa vänner!  
Jag hatar att vi inte ses varje dag men jag älskar att allt är precis som vanligt när vi ses.

Jag är så otroligt glad över att det har gått så bra för alla och att alla har det bra!
Jag är så stolt över mina fina vänner!

Utan er vore jag ingenting! Ni är de allra bästa!
 KÄRLEK till er!

what you've done to my heart, what you've done to my soul


Sköna söndag!
Idag är min plan att läsa på morgondagens redovisning, skriva rent några mönster och plugga lite på kommande tentor. Men allra mest ska jag ligga i soffan o ta det väldigt lugnt.
Ett stort tack till mannen som köpte allt som fanns kvar på Silvan igår, vilket ledde till att jag idag är ledig med lön. Jag klagar inte :)

Om fyra dagar vid den här tiden sitter jag på tåget och är nästan framme på världens kanske bästa plats, HEMMA!
Men innan dess väntar några dagar med plugg. Jag ska försöka plugga massor så jag slipper när jag ska spendera  helgen men familjen och mina super duper bästa vänner!

fredag

Efter några timmar i skolan är vi klara med vårt arbete, niice!  Ganska ogivande projekt, men kul :)
Nu har jag bara två tentor att fokusera på.. lätt som en plätt!
Det känns som söndag idag.. väldigt skönt att jag har fel! Även om jag ska jobba halva lördag och halva söndag är det massa tid kvar som jag ska ägna åt att göra ingenting, eller aa, plugga. Men jag får gilla läget helt enkelt, det kunde ju varit värre. Jag menar jag kunde ju haft två svåra tentor, eller tre!

Nu, City och godis!
Puss Hej!

You know I'd fight for you
But how could I fight
Someone who isn't even there
I've had the rest of you now
I want the best of you
I don't care if that's not fair

the way it breaks my heart

Långhelg, skönt! Men jag skulle inte vilja säga att jag är ledig, inte alls faktiskt. Det är mycket i skolan och jag ska jobba lördag söndag. Dålig tjaming, men pengarna behövs i sommar!
Om en vecka åker jag hem och jag kunde knappast längta mer. Jag behöver det nog mer än någonsin.. Jag behöver min familj och inte minst världens bästa ungars energi. Helt omedvetet kan dom göra världens sämsta dag till den bästa!
Och såklart, jag behöver mina bästa vänner! Jag längtar till nästa helg!

Jag måste bli bättre på att inte låta mej påverkas så mycket av vad andra säger och gör, eller inte gör.. Det skulle bidra till betydligt mindre tråkiga stunder.


Every now and then I get a little bit nervous,
that the best of all the years have gone by
Every now and then I get a little bit terrified,
and then I see the look in your eyes

min allra bästa vän

Jag har världens bästa syster! Hon får mej alltid att känna mej så bra, som om det inte finns nått jag inte klarar. Hon hjälper mej med allt, det spelar ingen roll om hon egentligen inte kan, hon försöker och gör allt för att jag lyckas. Tack tack tack för det! Min allra bästa vän!

We have walked a million miles, a hundred tears, a thousand smiles
There's been good times, there will be bad

But I don't know where I would be if you had not been there for me
Nothing in this world could ever change

You have allways been my brightest star
My guiding light I know you are there when I need you the most


Eftersom jag har bestämt mej för att göra tentan iallafall så består min dag i stort sett bara av plugg. Det är bara tre veckor kvar, varför ska jag ge upp? Det är bara att bita ihop. Det är värt ett försök, skulle jag mot all förmodan ha tur och klara den så är det grymt skönt. Om inte så vet jag iallafall vad jag ska kunna till hösten.
Hur som helst så åker jag hem iallafall, jag försöka plugga hemma. Det är kanske lite svårare men om jag stannar kvar här och längtar hem så kommer jag nog inte kunna konsentrera mig iallafall.

Två saker, till min stora lycka!
1. Jag jobbar i helgen, och fick just veta att vi stäner 14 istället för 17. Mindre pengar, men väldigt bra med tanke på min knappa pluggtid.
2. Jag åker hem nästan onsdag eller torsdag, vilket Jonna också gör!

Nu ska jag försöka lära mej lite bindningslära innan träning och myskväll framför tvn.
Puss Hej!

söndag

Helgen i Köpenhamn var jätte bra, hur mysig som helst! Tack för det!
Nu väntar en vecka med en skoldag och massa jobb med butikskonceptet. Det är roligt, men väldigt tidskrävande. Tid som jag egentligen inte har. Framför allt tar det en massa ork som jag inte har. Jag är trött och vill åka hem.  Men jag får hålla ut ungefär en vecka till sen får jag några dagar med familjen :) Jag skjuter nog upp den ena tentan till hösten.. jag måste åka hem och få lite energi igen för nu är den verkligen helt borta.

Jag gillar inte ensamma söndagkvällar, dom känns längre o mer ensama än andra kvällar. Min plan är att lägga mej och kolla nån riktigt bra feelgood film och längta till i morgon. I morgon blir kvällen mycket bättre!

Puss Hej!

- we can go anywhere





köpenhamn


I morgon kl 06.28 går tåget mot Köpenhamn :) Det ska bli så himla skönt o komma härifrån, även om så bara för två dagar. Snälla snälla gör så det blir sol!
Igår jobbade jag hela dagen, lite tröttsamt men med tanke på pengarna, inte mej emot. Mitt humör började bli bättre under dagen och på vägen hem när jag pratade med Linnéa blev det på topp igen :) Tack för det världens bästa!
Min myskväll var också bra :)

Jag har ägnat hela förmiddagen åt att städa och tvätta. Sjukt tråkigt men såå skönt när de är klart! Nu blir det snart skola några timmar sen lite mys hemma hos Anna som fyller år idag. Grattis grattis grattis söt!

Ha en bra helg, det ska jag haaa!

du har vunnit och förlorat du har sett dig själv i spegeln du har vaknat i fel säng du har varit kär


Min trötthet fortsätter! Humöret är aningen bättre igår men inte som det brukar vara. Förmodligen för att jag har suttit o pluggat i nästan 5 timmar. Vem blir egentligen glad av det? Jag behöver uppmuntring! Eller heter de uppmuntran..?
Med tanke på kommande helg känns det lite lättare att hålla ut, jag längtar!
För att inte tala om hur jag längtar till sommarlovet! Eftersom jag ska plugga en kurs på distans och inte jobba betyder det att jag kan vara vart jag vill när jag vill, vilket kommer bli så himla skönt!
Jag kan va med familjen hur mycket jag vill, jag kan hälsa på mina bästa och jag kan va i Borås hos mina söta här när jag vill :)

Nu fortsätter min kväll med soppa, Vänner, lite mer plugg och såklart Ballar av stål. Sällskap hade såklart inte skadat, men det ser tomt ut där idag.

Puss

...

Mitt liv är jätte bra men ibland måste man få ha riktiga deppdagar och det har jag idag. Det känns skit och jag vill helst bara härifrån, jag vill hem, eller till Stockholm.
Det är så himla mycket i skolan så jag hinner inte åka hem innan sommarlovet, vilket såklart inte känns bra! Och när man är ledsen för nått så ska man såklart börja tänka på allt som kan vara dåligt och bli ännu mer depp, smart, verkligen en bra idé!

Mitt problem är nog egentligen mest bara att jag vill vara med dom som betyder mest, vilket jag inte kan. Jag saknar er sjukt mycket!
















KÄRLEK

nothing lika a sunday morning

Varför går helgerna så himla fort när veckorna kan kännas som en evighet? Lite störande..
Min helg har iallafall varit bra. Efter torsdagens lyckade och olyckade utgång tog vi (jag, Mikaela, Anna) en sväng till Ikea. Jag köpte skärbrädor och en konservöppnare. Ibland är de himla kul.. Gårdagen spenderade jag, som planerat, i princip bara hemma. Det var absolut behövligt. Idag ska jag göra ungefär detsamma. Men innan veckans bästa tv-kväll börjar måste jag nog läsa lite väveriteknik kanske.. Förmodligen hade det varit ganska korkat att låta bli.
Förhoppningvis blir veckan bra och går fort. Plugg, jobb och träning. På fredag KÖPENHAMN! <3


Hur kan någon driva en till vansinne samtidigt som de känns så otroligt bra?

Kärlek mina vänner!

saknad..

tid har förlöpt
dagar har gått
månen har vandrat sin väg
genom vitt och svart och grått

jag har saknat ditt skratt
jag har saknat ditt hår
jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går

det har tidvis gått bra
tidvis har skakandet lagt sig


Jag saknar dej så fruktansvärt mycket!

min lördag

Att inte ha något planerat en lördag brukar ge mig lite lätt ångest, det känns som att man måste göra något, måste ha kul. Så är inte fallet idag! Jag ska inte göra någonting alls, bara vara hemma med mej själv, och tro det eller ej, det känns hur skönt som helst!
Min dag började bra med sovmorgon och mys med nån mycket söt och sedan dess har jag i princip bara gjort mej iordning och handlat lite. Resten av eftermiddagen ska jag ägna åt lite plugg och lite tvätt och ikväll ska jag laga god mat och se på film. Jag brukar hata att göra sånt själv, men ibland är de riktigt riktigt skönt :)

Puss!

Får man bara en stor kärlek?

Då är ni min!

this don´t even feel like falling

Solen skiner! Jag älskar Borås så mycket när solen skiner! Det enda jag ser idag är iofs min bakgård men den är inte fy skam.
Gårdagen blev precis så lyckad som jag trodde! Efter en snabb visit i skolan och lunch på favorit-Viskan var det dags för Mikaelas överaskningspresent, vilket var gocart. Shit va kul de var! Med mina sötaste blev eftermiddagen hur bra som helst. Det var verkligen roligt, och jag kom inte sist. En slutsats vi kundra dra var dock att har man körkort är man bättre än om man inte har :P Men ingen ska tro att jag o Louise var dåliga för de, nej nej nej :D Bara liite mindre talangfulla.
Som sagt väntar en rolig dag i morgon med eventuellt grillning, fotboll och utgång. Jag längtar :)
Trots att det är lite för mycket i skolan så känns allting bra, väldigt bra!
Nu, myskväll framför tvn med väldigt  bra sällskap!

En sak till. Linnéa, jag saknar dej!


 
Inget är större än min kärlek till er!
Lycka som inte kan jämnföras med något annat!

the first cut is the deepest, baby I know

Hur roligt är det inte att Skärgårdsdoktorn blir film? Jag längtar iallafall :)

Idag regnar det, men faktiskt så gör det mej inget, jag känner mej väldigt glad ändå :) Förmodligen för att jag ska spendera dagen med mina bästa-borås-vänner och vi ska ha riktigt roligt! Dom är bäst <3

Min senaste vecka har varit så bra! Dagarna hemma var som sagt så bra dom kunde blir, precis som helgen med mamma . Dom två senaste dagarna har inte heller varit fy skam, inte alls fakiskt :)
 
Jag tittade på mina brudars bilder från helgen i Degerfors med blandade känslor. Ledsamt för att jag missade det och total lycka för hur glad dom gör mej och hur glad jag är att jag har världens absolut bästa vänner!

Jag längtar till torsdag! Grillning med klassen och utgång. Fast jag längtar nog mest till stunden där i mellan. KB - Norrby Mitt dilemma är vilken lag jag ska hålla på? Jag tror jag vet ;)

Om en och en halv vecka åker vi till Köpenhamn! :D



värda dagar, kärlek

I tisdags åkte jag hem med planen att spendera några dagar med familjen. Eftersom alla skulle komma hem först till helgen trodde jag inte att jag skulle hinna träffa någon, men så fel jag hade.  Jag har fått två dagar med mina allra bästa vänner och det kunde inte gjort mej gladare! Att träffa dem efter lång tid är lycka, men att åka ifrån dem och veta att det dröjer alldeles för länge innan vi ses igen är bara sorgligt. Även om jag kan leva på dom här dagarna ettag iallafall :)
Det är konstigt, man har inte träffats på en hel evighet och ändå känns allt precis som vanligt när man är tillsammans igen. Det mina vänner är äkta vänskap! <3

Nu, kalas med familjen och sedan bilfärd tillbaka till Borås med mamma :)


RSS 2.0