goodmorgning sunshine..


Snart är den här, jag längtar!

Jag är så trött på det här gråa o regninga vädret! Men, jag försöker acceptera att det är så här det kommer vara ettag nu och istället bli extra glad som dagarna solen tittar fram :) Ett stort plus är ju faktiskt att även om det är mulet så är det inte iskallt längre :)
Idag ska jag fortsätta min lägenhetsjakt och spendera några timmar med min pojkvän :)

Ha en fin dag!
Puss

time flies..

Jag satt och kollade runt på Facebook och hamnade bland massa bilder på ett gäng tjejer som går sitt sista år på vår gamla gymnasieskola. Varför säger jag detta? Jo för att det slog mig hur det där brukade vara vi och hur otroligt fort tiden har gått sedan dess! Dagarna i skolan, förfestera, statt, ja ni vet vad jag menar. Det tål att sägas igen vilken fin tid det var!


you fill me with sunshine


Igår tog jag med mig Martin för ett dygn i Degerfors. Vi har haft mycket trevligt :)
När vi var tillbaka i stan runt lunchtid idag väntade redovisning i textil produktnalays, vilket även var min utbildnings sista lektion! Känslan? Lättnad lättnad lättnad!
Detta ska jag fira med en riktigt lugn kväll med mig själv som enda sällskap. Eftersom detta är något jag inte gjort på nästan en vecka ska de faktiskt bli lite skönt :) I morgon umgås jag med Martin innan han åker till Halmstad för operation.

Ha en fin kväll!
Puss

mys/party


Efter en mysig kväll och dag med min älsklign har jag ju fixat mig och lagt vinet på kylning. Ikväll går vi ut och dansar!

ett år, tolv månader, trehundrasextiofem dagar


Min frånvaro har berott på att jag varit utan internet ett par dagar, men teknisk som jag är lyckades jag fixa det idag..
Lägenheten som vi tittade på i onsdags fick mig minst sagt på fall. Jag vill ha den! Jag hoppas hoppas hoppas att jag har tur :)

För att fira att tenrona är över började jag och Elinor gårdagen med shopping, restaturanglunch och utekväll. Mycket trevlig dag :)
Idag ska jag fortsätta njuta av min ledighet med bland annat storstädning. Kan låta tråkigt, men så skönt när det är klart!
Ikväll blir det mys med min älskling!

Ha en fin dag!
Puss

LYCKORUS

ÄNTLIGEN!



Båda tentorna är över och jag har fått tillbaka min fritid. Det känns ganska underbart :)
Idag ska jag ägna dagen åt absolut ingenting! Sitta framför datorn, titta på SATC och ta en lång powernap. I kväll ska vi titta på en lägenhet och jag hoppas hoppas hoppas!

 


godmorgon



Hur kommer det sig att man alltid lyckas tappa saker och väsnas mer än nånsin när man försöker vara tyst?
Jag gick upp hlav nio för att plugga men detta var inte något jag tyckte min trötta pojkvän behövde göra så jag ansträngde mig för att vara tyst, det gick sådär.. Faktum är att han klev upp  nu och gnällde lite över klockan.. Det här är en av nackdelarna med att bo i en etta, men jag letar ju faktitkst efter större!

Nu blir det några timmars plugg och lite slappande innan det är dags för fix inför kvällens kalas.
Ha en fin dag!
Puss

vilken fredagkväll

Att spendera fredagskvällen med plugg och mig själv som enda sällskap är kanske inte det ultimata, men och andra sidan är jag för trött för att göra något annat. Vem kunde gissa att det är såhär ansträngade att vara "vuxen"? Jag ser tillbaka på tiden när man kunde komma hem från skolan och slänga sig i soffan och invänta middagen med en liten lägentan, samtidigt som det här är helt underbart! Det är inte roligt att handla mat, det är inte roligare att laga den och tvättningen och städningen kommer långt ner på min roliga-saker-att-göra-lista. Men ändå, på det stora hela är det värt det! Jag har alltid min familj att komma hem till och bli ompysslad av, men jag har också mitt alldeles egna där jag gör vad jag vill hur jag vill när jag vill. Visst låter det ganska bra ändå? Jag antar att det finns två sidor av allt.
Dock kan hela grejen med att bli vuxen skrämma mig lite ibland.. Man kan inte bara göra det som är roligt och det som känns bra för stunden, man måste tänka lite framåt. Såklart ska man ha kul, och jag har en himla massa kul! Men det kommer ändå en morgondag.
Och för att inte tala om hela grejen med att prioritera, både saker att göra men även personer. Där om nånstans måste man tänka lite på framtiden. Vilka människor vill jag ha i mitt liv för alltid, vem vill jag vakna bredvid varje morgon? Svaret på både frågorna känns självklara, utan tvekan! Men det är inget som bara händer av sig självt, man måste anstränga sig och prioritera rätt.

En fundering för att slippa plugga..

friday I´m in love!



Eftersom Louise försov sig sitter jag färdigfixad och inväntar dagens långa pluggdag. Jag menar, varför skulle jag gå till bibblan före henne och börja? Helt omotiverat..
Eftersom mina dagar är fyllda med plugg har jag egentligen inget alls av instresse att berätta. Min helg kommer stavas plugg plugg plugg med undantag för lördagkväll då lite kalasande är inplanerat!

Ha en fin dag!
Puss

oh boy you make me feel lika oh boy you make me feel like no boy can make me feel like you

 


Igår skrev jag att jag älskade solen, idag är den borta. Typiskt!
Dock skulle jag kunna se det som lite postivt efter jag ändå måste plugga. Så det ska jag alltså göra idag, stanna inne med minamyskläder och böcker. Men för att inte bli deprimerad sprang jag faktiskt ner till stan och köpte ansiktskräm och en t-shirt i morse :P

 


walkin´on sunshine



Nu har jag en paus från pluggandet. Den har varit ganska långvarig..
Jag är så himla glad för att våren faktiskt, sakta men säkert, börja närma sig! Jag är trött trött trött på snön och vill inte se varken vinterjacka eller vinterskor på väldigt länge. Jag vill ha vårkläder! Faktum är att jag har knallat runt i både vårjacka och vårskor de senaste dagarna utan att frysa allt för mycket och det gillas :)

De kommande dagarna kommer att ägnas åt plugg och inte så mycket annat, eventuellt lite kalas på lördag men det är ytters tveksamt. Jag är så trött på skolan! Dock borde jag inte klaga eftersom det alldeles strax är slut :)

Nu lite plugg innan tacos och tvkväll.
Puss

borås-degerfors-stockholm-borås


Helt okej söndagmorgon.

Den senaste veckan har jag spenderat ett ganska stort antal timmar på tåget, men det var värt det! Dagarna i Stockholm var underbara och självklart saknar jag redan Linnéa! Vi hann med både en hel del slappande, lite shopping, goda middagar och en himla bra utekväll :)
Men, givetvis är jag glad att vara tillbaka också. Nu väntar ett par timmars plugg innan jag åker hem till min mycket efterlängtade pojkvän!

friday I´m in love love love


Efter en mycket känslosam och sorglig gårdag mår jag nu riktigt bra! Runt åtta tiden möttes jag av Linnéa på centralen och nu sitter jag alltså i hennes lägenhet. Jag ska snart ta en promenad i det helt okej fina vädret och sedan väntar några timmars plugg innan Linnéa slutar jobba. Och vet ni, det känns inte jobbigt alls!

Ha en fin dag!
Puss

plugg plugg plugg



Såhär ser den största delen av minda dagar ut. Men jag biter ihop, snart är det slut på allt vad plugg heter!
Nu försöker jag få ner allt i väskan som jag behöver de kommande dagarna. I morgon åker jag till Degerfors för en kväll hemma och begravning på torsdag. Jag längtar inte.. Däremot längtar jag otroligt mycket till torsdag kväll när jag anländer till Stockholm. Några dagar helt utan plugg tillsammans med Linnéa och fullkomlig avslappning är precis vad jag behöver!

Så, resten av kvällen ägnar jag åt packning och lite mys. <3

you changed me for better for worse



Idag är min söndag betydligt mindre mysig än den brukar vara. Men jag ska vara duktig och plugga under dagen så jag får en mysig kväll istället :) För en gångs skull känns det helt okej inför den kommande tentan, skönt!

Stockholm närmar sig och jag längtar längtar längtar!

you are my manhattan from the sky


Jag kan inte säga annat än att det är en fin lördag! Jag känner mej helt okej glad, solen skiner och jag fick en riktigt mysig morgon :)
Nu har mat inhandlats och jag ska laga lite lunch innan jag tar tag i plugget, marknadsföring närmare bestämt.

Jag längtar otroligt mycket till torsdag kväll! Den jobbiga stunden som skrämmer mig är över och jag sitter i Stockholm hos min bästa :)

Ha en fin lördag!
Puss

The leaves may fall, but the trees stay tall

If a bird can sing with a broken wing
You'll learn to bend when the wind blows
The leaves may fall, but the trees stay tall
This is a bump in the road
Don't give up, you will make it
Don't give up, you will make it


friday I´m love



Jag älskar solskenet! Snälla stanna kvar!
Det är kallt, men vägarana är torra och det är underbart :)
Förmiddagen spenderade jag på Espresso house med Louise där vi skrev vår planeringsrapport. Sedan jag kom hem kan jag inte påstå att jag gjort något vettigt alls, men nu måste jag ta tag i dagens plugg. Det är mycker nu!

Ha en fin dag!
Puss

I can stil feel your heart beat fast when you dance with me



Sakta men säkert blir vardagen mer sig lika.. Tack alla mina underbara som gör det lättare <3
Idag har hela dagen ägnats åt skola. Under förmiddagen syddes byxorna färdigt och under eftermiddagen satt jag och Louise i biblioteket med vår planeringsrapport inför exjobbet. Jag kan inte påstå att vi fick jätte mycket gjort, men det tar vi igen i morgon när vi börjar dagen med frukost på Espresso House :)

...

Jag är ledsen för allt jag aldrig sa. Jag är ledsen att jag inte tog mig tid oftare.
Jag saknar dej så mycket älskade farmor!

one love, one life

Dagarna med besök av syster och barn riktigt bra med lite shopping, lek i badhuset och massa mys. Söndag, måndag och halva dagen idag spenderade jag i Degerfors hos resten av familjen. Att vara hos dem har varit jätte skönt, igår var jag sådär extra glad att jag hade mina syskon vid min sida, men det var även skönt att komma hem hit och vara helt ensam.
Nu väntar myskväll med min älskling, och som jag har längtat efter att få vara hos honom!

Vila i frid älskade farmor.

RSS 2.0