kallt och soligt



Mina lediga torsdagsförmiddagar brukar jag ägna åt städning, likaså i dag. Och precis som varje gång är det såå skönt när det är klart :) Så eftersom jag gjort någon nytta den här morgonen tänker jag, förutom att fixa till mig, titta på SATC fram tills jag ska gå till jobbet om lite drygt en timma :)

I kväll var planen att gå ut, jag var så sugen, tills jag kom hem från jobbet i går och insåg att jag faktiskt får kämpa för att hålla mig vaken genom hela Idol under veckor. Ni vet väl att Idol slutar 21..? Illa, men men, nya tag till helgen!

Ha en fin (kall och solig) dag!

soliga onsdag


Härliga förmiddag! Solen skiner!
Jag klev upp tidigt för att åka till tandläkaren, som följdes av ett besök på gymmet. På vägen hem handlade jag massa god mat och nu kollar jag SATC. Jag börjar inte jobba förrän 14 så jag hinner njuta lite av att göra ingenting :)

höst

Det är så kallt ute! Otroligt skönt när solen skiner, men kallt.
Min promenad var riktigt skön, höstluften är härlig! Efter promenixen tog jag en lång dusch, fixade mat och tog sedan en till promenad bort till sjukhuset och klev på bussen mot Svengärde. Och det var alltså då vet var så kallt..
På morgondagens schema står tandläkaren, träning och jobb. Nu börjar mina ögonlock kännas tunga, Martin tittar på fotboll vilket jag valde att låta bli. Nu kryper jag ner! 

Puss godnatt

if you ever loved somebody put your hands up



I dag var modehistorian sådär, stenåldern är lite för historiskt för mig. Men det var en bra dag en dag! På lunchen hann jag både inhandla en grym mysdress och äta god mat med Louise :)
Nu ska jag njuta av att vara hemma tidigt så jag tar min nya mysdress på en långpromenad i solen!

every February, you'll be my valentine



Förutom att jag slog huvudet i busstaket i förmiddags har jag haft en bra dag! Jag hann till och med hänga lite med Martin innan jag gick till jobbet :) Nu sitter jag hemma för mig själv, ganska ensamt faktiskt, jag är väldigt sällan ensam. Men ibland behövs det faktiskt, rent av lite skönt :)
Jag ska inte röra mig ut soffan något mer i kväll, kolla Idol, lite SATC och sova tidigt. I morgon väntar modehistoria!

You think I'm pretty without any makeup on
You think I'm funny when I tell the punchline wrong
I know you get me so I let my walls come down

Before you met me, I was alright but things
Were kinda heavy, you brought me to life
Now every February, you'll be my valentine

You make me feel like I'm living a teenage dream!

Jag gillar den.
Puss



sovmorgon

Godmorgon måndag! Eftersom jag inte fått någon sovmorgon under helgen så tog jag det i dag. Så nu sitter jag och äter frukost framför Lotta på bråkmakargatan :) Snart ska jag hoppa in i duschen o göra mig redo för eftermiddagen på Scorett :) Ska nog åka lite tidigare o hinna med en sväng på stan. Dock försöker jag ju hålla mitt shoppingförbud..
I dag kände jag det för första gången i år, jag längtar till jul!

walk of shame

Morgonpromenadet i all ära, men halv nio en söndagsmorgon i gårdagens party outfit, som inkluderade både strumpbyxor, klackar och kuvertväska, inte min favoritstart på dagen! Anledningen till detta? I går när jag vid ett tiden var så trött att jag kunnat somna stående och det var Martins buss som stod inne på busstorget kändes det som en väldigt bra idé att åka hem till honom. Och just då var det ju faktiskt en bra idé, men när jag hade glömt ta upp laxen ur frysen och mamma, pappa och farfar kommer och ska äta den till lunch kändes det inte som en fullt så bra idé längre..
Hur som helst! Kvällen var grym! Den var såå bra rakt egenom, tusen tack till Paulina som stod för förfesten och till er andra som förgyllde kvällen! <3

Nu ska jag ta ett bad, i hopp om att snart känna mig vaken!
Ha en fin dag!
Puss

det är tiden på året som gör det

Samtidigt som det är så fint så är det så smärtsamt.
Det kunde varit en evighet sedan och det kunde varit i går.
Du finns överallt, men ändå ingenstans.
Jag vill att tiden ska gå och jag vill inget hellre än att spola tillbaka tiden fyra år.
Jag saknar dig!
 

jobb, plugg, jobb


Dagarna springer i väg och de är fyllda till bredden! I dag har jag varit på Details från öppning till stängning och nu ska jag fixa det sista på inlämningsuppgiften i Massmedia, och försöka att inte glömma tvätten i tvättstugan..
I morgon fortsätter jag med heldag på Details, men kvällen blir betydligt roligare, Martin kommer hem!
Nu ska jag få i mig lite mat så jag kan sätta igång med plugget!

Ha en fin kväll!
Puss

tiden går fort när man är lycklig


I dag har tiden flugit iväg! För en timma sedan klev jag innanför dörren och sedan dess har jag hunnit få i mig lite mat och tittar nu på Hammarby-Degerfors. Hoppas hoppas det går vägen :)
Jag har en lång kväll med Massmediekunskap framför mig. Då inlämningen inte är förrän på måndag är det ingen panik, men det skulle vara skönt att bli klar redan i dag.
I morgon ser dagen ut som så att jag börjar med Scorett klockan elva och går sedan bort till Details vid fyra och avslutar arbetsdagen där. Efter jobbet väntar vip-öppning av Sisters :)

my sweetest downfall


Goddag mina kära!
Nu har jag ägnat ett par timmar åt Massmediekunskap. Att tiden flyger i väg när man pluggar måste det väl betyda att det faktiskt är roligt? För ja, det är det, jätte intressant! Min grej :)
Nu ska jag snart fixa lite mat inna jag knallar ner till stan och ställer mig och säljer skor några timmar. I kväll fortsätter jag plugga och kollar Idol. Det kommer nog bli många sådana kvällar den här veckan med tanke på att jag inte är hemma före halv sju någon dag.

Ha en fin dag!
Puss

I´d walk a thousand miles just to see you


Jag klarade träningen över förväntan! Nu är jag riktigt sugen på att komma igång ordentligt :) Dock kan jag nog inte klämma in nått mer pass den här veckan, men jag kan nog behöva lite återhämtning..
Det är såå höstigt nu! Det är mörkt redan vid åtta och det regnar, regnar och rengar. I morgon visar vädret sol och jag hoppas!
På morgondagens schema står Massmediekunskap under förmiddagen och Scorett under eftermiddagen. Jag vill ha mycket att göra så det blir fredag fort! :) 

Tvn visar inget bra, så det får nog bli några avsnitt av SATC innan jag kryper ner.

ledig dag

I dag är jag ledig! Jag har ägnat förmiddagen åt städning och lite tvätt. Nu ska jag unna mig en slöstund i soffan innan jag fortsätter med dagen. På schemat står fika med Elinor, lite ärenden på stan och höstens första träningspass på Friskis.

Jag har läst mina daliga bloggar och nästan alla har skrivit något om gårdagens val, det vore väl nästan konstigt annars? Att ens lägga energi på att kommentera att 6 % av sveriges befolkning röstade på SD känns onödigt. Det är kort och gott katastrof!
Det är givetvis det värsta med gårdagens resultat, men tätt efter kommer det faktum att vi nu ska fortsätta bo i ett land där pengar är viktigare än människan. För ja, lite så ser jag det faktiskt. Självklart kan man inte bygga ett land på bidrag, men är det bättre med ett land där man slås ut ur samhället om man är allvarligt sjuk? Kanske lite hårddraget, men på det stora hela, ja! 
Jag förstår att man inte vill betala mängder i skatt om man är förmögen, det skulle troligen inte jag heller vilja. Men om det någon gång skulle bli aktuellt hoppas jag innerligt att jag aldrig blir så egoistisk att jag hellre ser sjuka människor lida mer än de redan gör bara för att slippa betala några kronor extra..

Det är så jag ser det, och med det menar jag inte att de personer som inte tycker som jag är dåliga människor, jag har många vänner som gör det och jag älskar dem lika mycket för det!
Olika livssituationer ger olika åsikter, och det här är min :)

det finns inget finare


Det är så tråkigt att vara ifrån varandra, men så underbart när man ses igen!
Jag har haft en mycket bra dag med Martin :) Vi tog en lång sovmorgon innan vi åkte hem till honom, hela eftermiddagen var egentligen ganska slapp. Perfekt söndag! 
Nu slötittar jag på Ensam mamma söker och har precis pratat med min fina vän Louise. Planen är att följa valvakan i kväll. Det återstår att se hur länge jag håller mig vaken..

vilken kväll

Vilken lördagkväll det blev! För ungefär sisodär en halvtimma sen kom jag hem till lägenheten och konstaterade redan ute i trappan att nej, jag kommer inte gå ut något mer i dag! Jag är riktigt trött, fortfarande lite förkyld och ute är det otroligt mörkt, kallt och regningt. Så jag dissade alla planer jag hade och sitter nu i soffan framför SATC och äter russin.
Nu vill jag att klockan ska bli natt så min älskling kommer och kryper ner hos mig!

Innan jag satte mig på tåget var jag på Sagas 8-års kalas, det är helt sjukt vad fort tiden går.. Hur som helst, en eftermiddag med hela familjen var såklart underbart! Jag älskar när hela familjen är samlad, det måste vara det absolut bästa som finns :)

Hoppas ni har en trevlig kväll!

mina fina

Jag har haft en mycket bra fredag :) Nu står maten på spisen och Idol börjar snart. Efter det kollar jag och mamma The break-up. Jag har visserligen sett den innan men jag gillar den.
I morgon vaknas 8-års kalas, värdens finaste 8-åring!
På tal om det, jag har även världens bästa vänner! Jag tror ni vet vilka ni är :) Jag uppskattar er såå mycket! Nya som gamla :)

Och en sak till, för att göra det officiellt, jag har shopping förbud! Då menar jag verkligen det, allt förutom kurslitteratur och mat! Jag hoppas det hjälper att skriva det här..

Ha en fin kväll!
Puss

friday I´m in love


Klockan är nio, jag har kollat Vakna, ätit frukost och läst alla mina favorit bloggar. Jag är ensam i mitt stora hus, vad gör man då? Jag har inte en blekaste aning! Jag lyssnar egenom Take thats "nya" skiva, varför? Inte heller en blekaste aning, egentligen har jag aldrig gillat dem särskillt mycket..
Men jag har faktiskt en plan för senare, om ett par timmar ska jag laga köttbullar till pappsen, hälsa på Gabriel och Joel, åka förbi och ge Saga en grattiskram, göra den traditionella fredagsrundan på Kronhallen följt av mat och Idol. Bra fredag :)
I kväll kommer Martin hem, i morgon kväll får jag träffa honom! Jag längtar!


degerfors


I går när jag låg i sängen och tyckte allmänt synd om mig själv så smsade min chef och sa att jag kunde få ledigt dom få timmarna jag skulle jobba på fredag, vilket innebar att jag blev ledig resten av veckan. Då ryckte jag upp mig och tog tåget till Degerfors! Så här sitter jag alltså nu :)
Jag är inte frisk, men friskare, så planen är att försöka orka med lite i dag. Jag ska läsa lite om barnkläder, massmedia, hälsa på barnen och ta en sväng till stan för att inhandla de sista presenterna till Saga.
Men först, en dusch för att piggna till!

Och förresten, ni var riktigt dåliga på att tala om vilka ni är, riktigt dåliga!! ;)

en sak till..

Nu när jag ligger hemma och tycker synd om mig själv kan ni väl skriva en liten kommentar och berätta vilka ni är som läser, jag är nyfikeen!! ;)

blää

I går kände jag mig väldigt seg och halsen gjorde ont, jag gick och la mig före tio i hopp om att en lång natts sömn skulle hjälpa. Det gjorde det inte! I dag befinner jag mig i soffan med halsont, tungt huvud och feber. Inte det minsta roligt, jag blir uttråkad och det faktum att jag förlorar en hel del pengar är ju inte heller positivt. Men men, inte mycket att göra!
Jag ska kurera mig med massa te, kakor, SATC, OC och Valentines day :)

modehistoria

Vilken lyx! Att komma hem redan vid tre är faktiskt lyx tycker jag :) Visst, jag går sällan hemifrån innan lunch, men klockan är ändå närmare sju när jag kommer hem.
Jag är nöjd med Mode- och klädhistorians första dag. Efter lite information blev de lunch med ett par trevliga tjejer och sedan besök på textilmuséet. Garderob 1900, alltså 1900-talets mode. Såå roligt!

Nu ska jag ha en lugn eftermiddag/kväll i soffan och ladda inför morgondagen. Scorett 13-18 och Details 18-21.
Puss!


Jag hann även med att bläddra i gamla modemagasin från New York. Diors höstkollektion 1968. Inte helt inaktuellt? Vackert!


Juli 1739. En kvinna tog bilder och klippte ut tygprover från de kläder hon bar varje månad. Början på dagens outfit? ;)


for one so small, you seem so strong

Jag har spenderat dagen på Scorett. Nu har jag kommit hem, fixat mat och  ätit den. Och pang, ensamheten slog mig! Bläää! Jag vill ha min älskling här nu!
Jag ska nog slå en pling till ett par älskade vänner i kväll, det gör mig alltid glad :)
I morgon sätter jag mig på en föreläsning på Textilhögskolan igen, jag längtar faktiskt!

I love you I love you I love you


Min lördag var grym! Och dagen har inte varit så illa den heller.
Ett riktigt härligt gäng kom hit och drack vin och hade det väldigt bra. Vi åkte till XoY där vi också hade det väldigt bra! När jag och Martin tröttnat åkte vi hem till honom och gjorde ett stop hos grannen där hans föräldrar var på kräftskiva. En bra kväll rakt egenom :)

I dag har jag haft den perfakta dagen efter-dagen. Efter en sovmorgon åkte jag med största delen av gårdagens gäng till Ellagården och åt den godaste brunchen jag nånsin ätit. När jag var proppmätt åkte jag tillbaka hem till Martin och hade en mysig eftermiddag.
Nu har han åkt till Säffle och är där hela veckan, jag saknar honom redan!!

Snart kommer Louise hit och ser Sex and The City 2 med mig! Filmen är fantastisk och jag slipper känna mig ensam :)

brevid mitt namn står ett namn till



Lördag! Jag gillar helg :)
Tanken var en lång sovmorgon, det blev inte riktigt så då både jag och Martin var vakna före halv 9. Men så länge jag får vakna av mig själv är jag nöjd, tidigt är ju egentligen bättre. Hittils har jag bäddat, klätt på mig, diskat, damsugit och sorterat tvätten. Ganska bra för att vara före 11 en lördag om jag får säga det själv. Nu ska jag ha en otroligt lugn dag, jag ska ladda för kvällen! Ett grymt gäng kommer hit för att sedan styra mot höstens första kväll på XoY. Jag tror det kan bli riktigt bra!


friday I´m in love



Godmorgon fredag!
Efter att ha vaknat till skolsken i nästan ett par veckors tid kändes det väldigt trist att kliva upp till gråa tunga moln i dag. Fast, då uppskattar jag solen mer nästa gång den tittar fram. Jag har iallafall haft en skön morgon med te framför Vakna med the voice :)
Snart ska jag fixa till mig och gå ner till stan och friskipraktiken där jag hoppas på att få lite träningstips som hjälper min dumma rygg.
Och efter det, hem och städa, möta upp bästa Louise, jobba, myskväll med min snygging!

Ha en fin dag!
Puss

I loved you first


Världens kanske finaste låt!

vänner

Nu är jag hemkommen från jobbet och inväntar Idol :) Det blir nog en tidig kväll, jag är redan riktigt trött. En eftermiddag på Scorett tar på krafterna, men åå vad roligt det är!
I morgon ska jag göra ett besök hos sjukgymnasten, ta en runda på stan med Louise, jobba några timmar på Details och sedan ha en riktigt mysig myskväll med Martin!

När jag läste Michaela Fornis blogg, som för övrigt blivit lite av en favorit, såg jag att hon hade skrivit något som jag gått och tänkt lite på. Bland det bästa med att vara vuxen är att man själv kan välja sina vänner. Missförstå mig inte, det låter aningen brutalt, men det är ju faktiskt sant. Jag känner nog att det är mer så att jag väljer vilka människor jag vill ha närmast än att jag helt utesluter människdor ut mitt liv, vilket vore korkat med tanke på vad många trevlig människor det finns. Men alla är vi olika och har inte samma bild av hur man är en bra vän och liknande.
Jag fullkomligt älskar att jag kan välja, helt utan påverkan av vad någon annan säger. Jag ger alla en chans, vissa personer är sådana som är riktigt trevliga och sådana som man alltid blir glad av att springa på på stan, men inte riktigt mer än så. Sen är det de människor som man kommer nära, som man känner att man alltid vill ha nära. Det är de människorna jag väljer att dela min vardag med och de är så värdefulla!


längtar



Jag har varit på väg hem till Linnéa i Stockholm hela sommaren men har inte kommit i väg, nu längtar jag så mycket! Förhoppningsvis åker jag om några veckor :)

I dag börjar jag jobba kl 13. Så nu, powerwalk följt av dusch och mat!
I morgon ska jag gå hemifrån vid 9 tiden, och jag kan faktiskt lite låta bli att tycka att det ska bli riktigt skönt!

onsdag



I dag ägnar jag min förmiddag åt tvätt. Eller kan man säga så? Jag har lagt i tvätten i maskinen, väntar på att den ska bli klar och går ner och hämtar den.. Alla dessa lediga förmiddagar börjar faktiskt tråka ut mig en aning, jag börjar alltså aldrig jobba tidigare än 13.
Men för att använda min lediga tid till nått bättre fixade jag i dag allkort på friskis så jag, om ett par veckor, kan börja träna på gymmet på förmiddagarna. Fram tills dess får jag underhålla mig själv. Och nästa vecka börjar ju faktiskt kurserna, vilket kommer ta lite av min tid. Jag längtar!

Nu ska jag fixa till mig och ta en runda på stan innan jag börjar. Efter jobbet åker jag till min älskling!


a love like this


Jag vet inte när det hände, men jag har blivit en morgon människa.
Fast egentligen kanske jag mest tvingar mig själv, om jag slöar till på morgonen blir jag betydligt tröttare på jobber under eftermiddagen.
På vägen hem från Martin blev jag sugen på scones så jag hoppade in på ICA, och nu står de i ugnen.
Snart är de klara så nu ska jag fixa lite te och sätta mig i soffan med ett par tidningar. Bra morgon!
Sen laddar jag för en eftermiddag på Scorett!

I kväll börjar Idol!

eternally for eternity

Vid nio åkte jag hem från Brämhult, klev av bussen vid sjukhuset och tog en omväg bland husen hem. Jag älskar att promenera  i villaområden! Att andas in den kyliga höstluften gör det ännu bättre, jag ser fram emot en höst med gula löv, tjocka halsdukar och tända ljus.
Väl hemma gjorde jag i ordning lite frukost, slog på en film och satte mig i soffan. Jag blev rastlös, laddade datan med massa bra låtar, gjorde armhävningar och städade.
Nu ska jag fixa lite lunch och fixa mig. Om ett par timmar ska jag knalla ner till Elinor på lite eftermiddags te.

På lördag är vi tillbaka på XoY och jag kan inte låta blir att längta lite. Jag tror på en bra kväll med bra vänner!

helgen


Jag har haft en riktigt bra helg tillsammans med mamma och moster. Vi har ägnat största delen av tiden till att gå i affärer. Det är det vi gör bäst ;)
När de åkte hem i går åkte jag till Martin och hade en mysig kväll framför en bra film. I dag är jag ledig så jag är fortfarande kvar här, jag har faktiskt inte ens klivit upp ur sängen än.
Men snart ska jag åka hem, jag ska ha en riktig slödag och i kväll ska jag träffa Louise!

lördag!

Godmorgon! Tänkt på att jag alltid skriver godmorgon? Jag sitter helt enkelt i princip bara vid datorn på mornarna. Nu är mamma och moster här och det är såklart mycket trevligt :) Om en timma bär det av ner till stan, dom ska shoppa och jag ska jobba. Är jag galen om jag säger att det inte gör mig något alls? Det är bara tre timmar och än så länge älskar jag att jobba på Scorett!
Efter jobbet blir det en sväng på stan för mig med och i kväll blir det god mat och mysig film. En perfekt plan för en dag som denna :)

friday I´m in love



Godmorgon fredag!
Nu har jag kommit hem från Brämhult och myst ner mig lite i sängen igen. Jag börjar ju faktikst inte jobba förrän kl två så en lite slöstund kan jag få :) Det faktum att jag har gått upp kl sju varje morgon den här veckan trots att jag inte börjat jobba innan ett tycker jag förtjänar lite beröm. Det handlat bara om att få rutin på det, för jag mår så mycket bättre med lite rutiner :)

I kväll kommer mamma och moster och jag ser fram emot en helg tillsammans med dem!

tidiga mornar


Att vi ofta sover hemma hos Martin när han jobbar har sina fördelar. Jag har bestämt mig för att jag måste komma upp i tid på veckorna trots att jag sällan börjar jobba innan 13, så när han åker till jobbet kl 8 åker jag med. Så i dag har jag hittils hunnit handla mat, hämta ut paket, promenerat hem i solskenet och installerat mitt nya bredband. Ganska bra för att vara kl 10 tycker jag :)
Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa Vecko Revyn innan jag hoppar in i duschen.

Ha nen fin dag!
Puss

onsdag

En dag på jobbet går fort, en halv dag på jobbet går ännu fortare! Jag kom till Details vid två och tiden sprang i väg fram till stängning.
Innan jobbet hann jag med lunch med min söta vän Emelie, vilket såklart var trevligt :)
Nu sitter jag hemma hos Martin och väntar på att han ska komma från gymmet så vi kan få i oss lite maat!

I morgon är det torsdag och en eftermiddag på Scorett väntar. På fredag är jag tillbaka på Details igen för några timmars jobb innan mamma och moster anländer till Borås. Jag längtar! :)

you´re the sky that I fell thorugh


KÄRLEK

Dagens plan: Lunch med Emelie, jobb, åka direkt till Martin efter jobbet. Kort och gott.

I går hann jag med riktigt mycket faktiskt, städade lite, träffade AnnaIda, besökte frisören, tvättade, Elinor kom förbi, Louise kom förbi efter. Mycket trevlig dag :)

Nu är jag riktigt sugen på att komma igång med träningen igen! Snälla förkyldning försvinn! Varför är det alltid så? Jag är alltid som mest sugen på att komma igång när jag av någon anledning inte kan..

RSS 2.0