helgen

Helgen har varit, kort och gott, fantastisk!
Massa mys med familjen och en kanonkväll med mina bästa vänner! Jag kan leva på den här helgen länge :)
Men nu är jag tillbaka i Borås, jag åkte raka vägen hem till Martin i går :) I dag ska jag träffa vänner, AnnaIda nu på förmiddagen och Louise och Elinor ikväll, och göra ett besök hos frisören. Mycket välbehövligt!

I dag är jag alltså ledig, men sedan blir det jobb resten av veckan!

the place where love and feeling good don´t ever cost a thing


Jag har vaknat upp i mitt gamla rum hemma i Degerfors, hälsat på grannen i morgonrock när jag hämtade in tidningen, solen skiner och jag ska snart åka med mamma in till stan. Under eftermiddagen ska jag hinna med några timmars lek med syskonbarnen innan jag åker hem och fixar mig för kvällen med mina bästa vänner!
Lycka lycka lycka!

friday I´m in love


Godmorgon! I dag är jag betydligt mer utvilad än i går :) Jag slockande vid tio i går och vaknade kvart över sju. Jag hatar tidiga mornar när klockan ringer men att vakna av sig själv, pigg, tidigt gillar jag! Sedan dess har jag slöat i soffan framför Vakna och njutit av att vara ledig. Snart ska jag packa inför helgen, om ett par timmar åker jag till Martin för att sen äta lunch hemma hos hans mormor och morfar. Vid 18 tar jag tåger till Degerfors :)
Jag ser fram emot en helg med familjen och bästa vänner!

godmorgon


Dock skulle jag hellre säga godnatt, jag är så trött! Gårdagen med en riktigt jobba eftermiddag och stressig eftermiddag på jobbet tog all min energi. Men nu är det bara att ladda om! I morgon går nästa tenta av stapeln och innan dess ska jag även hinna med 6 timmar på jobbet. Jag är inte alls förberedd.. Håll tummarna!

långa dagar


Hur roligt det än är med ett nytt jobb tar det på krafterna..
I dag ringde klockan vid sju, åtta satte jag igång med plugget och gick till jobbet tre timmar senare. Nu har jag hunnit med en stunds slappande och ett bad. Maten står i ugnen och så fort jag har ätit måste jag läsa det sista inför morgondagens tenta. Det blir helt klart en tidig kväll!
I morgon ska jag unna mig en myskväll, helt fri från plugg :)

Puss

första dag

Jag har haft en perfekt första dag på jobbet! Men det är inte utan att jag nu är vääldigt trött. Efter jobbet kom Louise förbi för att äta lite tacos och hjälps mig med väverin, tack för det! Jag åkte med henne till Brämhult och nu tar jag hand om min sjuka älskling.

Nu är min energi helt slut! I morgon väntar plugg, jobb och plugg så jag kan nog behöva ganska många timmars sömn.

Puss Godnatt

I watch you growing, sometimes I see myself in you

Jag längtar så otroligt mycket till nästa helg! Jag har längtat hem till mamma ett tag nu. Och sjävklart börjar jag sakna alla andra allt mer, speciellt mina älskade syskonbarn. Ibland är det fruktansvärt att inte få se dem varje dag, jag missar så mycket. Men, avstånd och närhet är två helt skilda saker! 

Typiska söndagstankar? Jag förstår inte vad det är med söndagar.. Även om jag tänker samma sak varje dag så blir alltid mer påtagligt på söndagar.
Jag önskar att min älskling var här och fick mig att känna mig allt annat än ensam, som han alltid gör. Men stackarn ligger hemma med 40 graders feber :(

sista sommardagen


KÄRLEK

I dag har vi inte gjort mycket, i princip inte klivit upp förrän nu. Både jag och Martin börjar på nya jobb i morgon och vi är båda sjuka. Perfekt tajming.. Jag tror det går bra ändå :)
Så kvällen kommer alltså att bli vääldigt lugn, jag måste kurera mig! Och i dag är faktiskt sista dagen innan min höst börjar på riktigt, jag ska njuta av det men jag längtar så till i morgon!

lördag


Jag har haft en lång och mysig sovmorgon, det regnar ute, jag känner mej väldigt seg och trean visar glamorama hela eftermiddagen. Tack! Perfekt sätt att spendera några timmar på en lördag som denna.
I kväll står middag med mina fina vänner på schemat!

Ha en fin dag!
Puss

fredagskväll

Dagarna går så otroligt fort, i dag har jag inte gjort mycket men tiden springer ändå iväg!
Nu har jag iallafall krypit upp i soffan, slötittar på Jönssonligan och inväntar min älskling.

För övrigt har jag hemlängtan. Jag längtar efter mysiga kvällar med mamma. Så, om en vecka åker jag hem!


friday I´m in love


Eftersom vardagen drar igång på riktigt med jobb nästa vecka njuter jag av mina sovmornar med gott samvete tills dess :) Nu är det dock dags att hoppa in i duschen och komma igång med dagen. På schemat står ett par timmars plugg och lite ärenden på stan.
Nu får man väl ändå säga att sommaren är slut.. Och hur mycket jag än önskar att det inte var riktigt så, så kan jag inte låta bli att längta lite till hösten och varma koftor!

And so she builds an army with all her friends
All prepared to fight til the bitter end

love.



I dag har jag haft en slapp och mysig dag hemma hos Martin :) Nu har jag iallafall tagit mig hem, handlat lite mat och inväntar för till fället mina köttbullar som luktar gott från ugnen.
Jag njuter verkligen av mina lediga dagar! Dock är det inte många kvar, på måndag börjar jag jobba. Men faktum är att jag längtar, jag tror jag kommer trivas riktigt bra på mitt nya jobb. Jag kommer vara omgiven av något jag älskar väldigt mycket, nämligen skor!

Ha en fin kväll!
Puss

helgen









Min helg var toppen! Dagarna i Kalmar innehöll massa mys, shopping, utgång och sool! Jag gillar alltid städer belägna vid havet såå mycket, det är verkligen något visst :) Närheten till havet ger på något sätt en sån mysig känsla.
I går kom jag iallafall hem och åkte direkt till Martin som jag hade saknat lite :) I dag har vi tagit det väldigt lugnt, jag pluggade ett par timmar och sedan kom Louise o hämtade upp mig. Nu har jag haft en riktigt mysig kväll med henne, Sanna, världens godaste scones och massa prat!

Nu har jag bäddat ner mig och ett avsnitt av Paradise Hotel ska ses innan jag slocknar.
Puss godnatt!

sometimes I see myself in you



Godmorgon! I dag har jag haft en seg morgon, ätit frukost i sängen och legat med datorn i knät i en timma. Skönt! Nu ska jag snart gå upp, ta en dusch, fixa mig och gå ner till stan för lite ärenden och lunch med min söta vän Emelie :)
Kvällen spenderar jag med Martin!

I morgon åker jag till Kalmar, så ha en fin helg!
Puss

'Cause when I look at my life, how the pieces fall into place

Nu är jag hemma efter ännu en bra kväll med mina fina vänner!
Ämnet som diskuterades flitigast idag var helt klart kärlek. Jag älskar att höra på andras historier, man kan glädjas åt de glada och lära sig något av de sorliga. Och något som är säkert är att man kan prata om det hur länge som helst, det tar inte slut! Kanske för att kärlek är det största som finns och då vore det väl konstigt om det inte fanns mycket att säga?
Kärlek gör konstiga saker med en, det får en att se saker på ett helt annat sätt. Som en vän sa, på ett sätt är man inte självständig när man älskar någon, man kan inte själv rå över hur man mår. Inget kan skapa en större oro och jobbiga känsla i magen än kärlek, men och andra sidan kan inget heller skapa en större glädje. Det är värt allt det "dåliga". Det är värt alla funderingar om hurvida den andra personen känner samma eller inte, för när man förstår att den gör det finns det inget bättre!
Att veta att man kommer älska någon, alla bra och alla dåliga dagar, för resten av livet är grymt!


all you can do is try to know who your friends are



Äntligen helt okej fint väder!
Nu ska jag ägna ett par timmar åt plugg innan jag fixar till mig och knallar ner mot stan för mys på uteservering, årets sista sommartorsdag!

Pick a star on the dark horizon
And follow the light



den vackraste stunden i livet var den när du kom



Godmorgon! Hur härligt är det inte att sova helt ostört i 10 timmar?
För att riktigt piggna till ska jag snart ta en promenad och gå förbi ICA, förutom mat är jag riktigt sugen på ett nytt nagellack! Hoppas ICA´s nya sminkavdelning har något trevligt att erbjuda.
Eftermiddagen ska jag ägna åt några timmars plugg och ikväll väntar fika med Louise :) Efter det åker jag hem till Martin!

Ha en fin dag!
Puss

vardag


Efter några timmars morgonmys gick Martin till frisören och sjukgymnasten och jag fortsatte att göra ingenting. Jag har endast lämnat lägenheten för en powerwlak i solen. Jag har haft en väldigt slapp dag! Jag antar att min kväll kommer fortsätta i samma spår. Jag kan inte låta bli att känns mig lite rastlös.. Jag har haft otroligt få sånna här dagar den här sommaren.
I morgon väntar fika med min fina vän Louise, på torsdag ska jag tvätta och fixa lite inför helgen, på fredag ska jag luncha med Emelie, vilket verkligen är på tiden, och på lördag åker jag ner till Kalmar och spenderar ett par dagar med Elinor. Jag längtar!
Mellan detta ska jag även spendera tid med min älskling, träna och plugga.
Jag antar att en hemmadag inte skadar :)

Sommaren har minst sagt sprungit iväg och jag har haft det riktigt bra! Men nu kan jag inte låta bli att börja längta lite efter vardag. Jag har väl i och för sig haft vardag då jag jobbat, men det är ändå inte samma sak på sommaren, det är bättre! Och ändå längtar jag lite till hösten..
Men först vill jag ha fler ljusa sommarkvällar!

morgonstund


Long time no see!
De senaste dagarna har dett gått i ett, det var egentligen först igår kväll som jag verkligen kom hem.
Dagarna i Degerfors var så bra de kunde bli! Vi hade en super mysig kväll med Linnéa & Andreas och lite tid med familjen :) När vi kom hem i lördags kväll svidade jag snabbt om och gick till Sanna för en mycker trevlig kväll. I söndags stog kalas på schemat, Martins morfar fyllde 85! I går gjorde vi egetligen inget speciellt, men dagen försvann ändå.
I dag ska jag ha en riktig slappdag här hemma. Tror jag..
Martin sover fortfarande och jag anstränger mig för att inte väcka honom :)


fredags-, lördagsplaner



Idag gjorde jag för första gången hemmagjorda kötbullar och de blev, tro det eller ej, riktigt goda!
Det är väl egentligen ungefär vad jag har gjort idag, det är dagarna när man inte gör nånting alls som går som fortast! Snart kommer Martin och kvällen fortsätter i samma lugna takt som dagen :)
I morgon sätter vi oss på tåget mot Degerfors. En eftermiddag med familjen och en kväll med Linnéa och Andreas väntar, jag längtar!!
På lördag kväll åker vi tillbaka hem, svidar om snabbt och laddar (troligtvis) för utgång. Eller vad säger ni mina vänner? :)

Puss

mr big



Jag började min första lediga dag efter sommarjobbet med en lång och mysig sovmorgon :) Den följdes av några timmar på stan. Jag spenderade mycket pengar och bara 49 kronor på mig själv. Jag shoppade alltså presenter, en hel hög :)
I morgon ska jag försöka mig på hemmagjorda köttbullar.. Önska mig lycka till!
Nu ska jag se ett par avsnitt innan jag kryper ner.

Puss Godnatt!

it´s better when we´re together


Vilken effektiv morgon! Jag har just varit ute på en powerwalk, nu ska jag hoppa in i duschen och fixa mig för sommarens sista jobbdag!

I need you now like I needed you then


Näst sista dagen på jobber, för sommaren, har passerat och nu återstår endast den sista. Jag måste erkänna att det är skönt, jag behöver lite ledigt!
Förutom att ha jobbat har jag ägnat ganska mycket tid på sj.se under dagen. På fredag åker jag och Martin till Degerfors och hälsar på Joel och förhoppningsvis Linnéa! Såklart resten av familjen också men de två är huvudattraktionen ;)
Även nästa helg lämnar jag stan, då åker jag till Kalmar och hälsar på Elinor. Med tanke på hur längesedan det var vi sågs ska det bli riktigt roligt, jag saknar henne massor!


kärlek


Nu har jag skickar in hemtentan på sommarkursen! Det känns otroligt skönt och nu ska jag njuta av min lediga dag. Snart åker jag hem till Martin. Äntligen!
Tågbiljetter till nästa helg ska införskaffas ikväll. Jag längtar så efter att få träffa lilla Joel!

söndagsmorgon


Äntligen fick jag en lång sovmorgon! Otroligt välbehövligt. Nu har jag tyckt i mig en god frukost som innehöll bland annat jordgubbspaj.
Igår hade jag en toppen kväll! :) God mat, gott vin och fantastiska vänner.
Nu ska jag göra det sista på min sommarkurs och i eftermiddag kommer Martin hem. Jag längtar sååå tok mycket!!

RSS 2.0