pluggdag


Jag vill ha sommar!

Jag två pluggdagar framför mig. Jag har massor att hinna med men det känns helt okej ändå :) I dag är vädret så grått det kan bli så att stanna inne hela dagen känns faktiskt som en bra idé. Är dåligt väder en godkänd orsak att skippa gymmet? Egentligen inte..
Nu ska jag sätta igång så jag får mycket gjort och kan njuta av en helledig helg den här veckan!

Tracy Chapman - Fast car



Nu har jag tagit helg! Eller okej, jag drunknar i plugg men jag har inge tider att passa de kommande dagarna :) Eftersom Martin troligtvis också är ledig på fredag tänkte vi ta en liten utflykt, Ikea eller Ullared. Det lutar nog åt det sistnämnda. Mys!
Nu ska jag fira min "ledighet" med te, nötter och gårdagens Desperate Housewives.

PUSS

Härliga onsdag!

Solen skiner, kunderna är glada, min lunch från citys plocka-själv-sallad smakar super gott och när jag går hemmi kväll är jag ledig i fyra dagar!

sol sol sol



I dag börjar jag inte jobba förrän 12 och har alltså förmiddagen ledig. Men jag gick ändå upp i hyfsad tid och har fått lite plugg gjort. Nu ska jag sätta mig och försöka hitta nån bra resa, våran plan är att åka till ett absolut solsäkert ställe! Men jag vet inte riktigt.. Vore roligt med nått annat än det vanliga, men sen får det ju faktiskt inte kosta allt för mycket. Tips?

Ha en fin dag!
PUSS

TISDAG



Hur härligt är det inte att det är ljust och solen tittar fram när klockan snart är sju? Jag gillar det :) Allt blir så mycket lättare när det är ljust, dagarna blir längre. Jag brukar inte alls gilla att åka och träna på kvällen när jag jobbat men nu känns det inte alls som en dum idé. Att jag slutade fyra är såklart en anledning till att jag orkar men ljuset gör absolut sitt också.
Efter träningen åker jag hem till min älskling o myser!

ett soligt göteborg

Jag har haft en super mysig helg tillsammans med syster + barn. Det enda minuset var att den gick alldeles för fort, jag vill ha dem här jämt. När de åkte hem i går åkte jag till Martin och hade en slapp och härlig söndag. Nu sitter jag utanför Sahlgrenska och njuter av klarblå himmel och en värmande sol. Om en stund åker jag med Martins pappa hem till Borås, men för min del får det gärna dröja en stund. I kväll väntar myskväll med mina bästa!

två år

Jag älskar dig.

FRIDAY I´M IN LOVE



I går har jag en riktigt trevligt kväll! Vi började med lite vin på jobbet, sedan gick vi till invigningen av Greta & Anna där de bjöd på mer vin, modevisning och en butik med inredning som heter duga. Grymt! Kvällen avslutades med super god middag på Franks.
Det blev inte särskillt sent så när Martins klocka ringde vid 6 imorse kunde jag inte somna om.. Lite väl tidigt tyckte jag men nu är jag glad för det eftersom jag redan hunnit både städa och tvätta.

Nu: Te och macka framför SATC innan jag fixar till mig och går till jobbet.
När jag kommer hem i kväll är en del av familjen här! <3

TORSDAG



Godmorgon!
I dag tror jag på en härlig dag :) Solen skiner, jag ska jobba och inte plugga och i morgon är det helg. Helgen innebär finbesök och jag längtar! Nu ska jag springa till bussen, trots att jag har shoppingförbud tänkte jag ta en liten runda på stan innan jag börjar.
Ikväll blir det middag med gänget på Scorett.

Ha en fin dag!
Puss

storm



I dag har jag minst sagt kört en heldag med plugget. När jag var klar med tentan vid tolv tiden började jag läsa på nästa del. Nu har jag lagt ner böckerna och kan utan dåligt samvete ägna mig åt annat resten av kvällen.  
Det blåser storm ute, jag gillar det inte alls. I natt tänker jag sova i Brämhult, där blåser det alltid mindre ;) Tills dess ska jag rensa garderoben och lägga mig i soffan med det sista av avsnittet av Sons of Anarchy.

Puss.

Godmorgon tidiga morgon



För att vara ärlig är det sällan jag går upp såhär tidigt. Inte för att jag har problem med det, men när jag aldrig börjar jobba före tio har jag lixom ingen anledning. Men i dag bestämde jag mig för att inte somna om när Martins klocka ringde. Okej, jag ligger fortfarande i sängen och tänkte kolla gårdagens Big Brother innan jag går upp, men vaken är jag!

Dagens plan ser ut som följer: Frukost framför Vakna, plugg, powerwalk, tenta, fika med Martina.
Snälla ge mig lite sol till detta också tack :)

don´t dream your life, live your dream



I dag måste jag säga att jag gillar min morgon skarpt! Jag sov tills jag vaknade av mig själv, vilket var lagom tills solen började skina så smått, och när jag slog på datorn möttes jag av ett glädjande besked. Jag trodde jag skulle få betala tillbaka på skatten men istället får jag ett par tusen tillbaka, TACK!
Nu ska jag äta frukost framför STAC innan jag sätter igång med dagens plugg. Om några timmar när jag börjar känna mig trött i huvudet promenerar jag ner till gymmet.

Ha en fin dag!
PUSS

vår vår vår

I dag tycker jag faktiskt att jag lyckats ballansera pluggandet och slappandet väldigt bra. Nu känns dock huvudet tomt så innan jag läser ett par kapitell till ska jag fixa lite mat, lax och potatissallad. Sommrigt? JAA!
I morgon ska jag börja dagen med lite träning innan jag sätter igång med plugget.

Jag vill ha vår på riktigt nu tack!
 

Måndag


I går eftermiddag åkte jag tillbaka till Borås och Martin hämtade mig på stationen. Vi körde myskväll med pizza, Solsidan och Big Brother. I dag gick jag upp i hyfsad tid och körde igång med plugget. På onsdag har jag tenta så nu är det alltså plugg som gäller i två dagar, dock har jag inte så mycket kvar så lite annat ska jag nog hinna med.
Nu ska jag käka lite lunch och titta på det senaste avsnittet av Desperate Housewives innan jag fortsätter med plugget.

PUSS

LÖRDAG

Lördagar är väl himla bra hörrni! Denna lördag började med att jag blev väckt av mina småprinsar, vilket var en mycket bra start :) I eftermiddag ska jag gå på dop med vännerna så snart är det dags att börja fixa. I kväll blir det nog lite trevligheter hemma hos Linnéa, vi kanske till och med slår på stort och går ut?

Nu, blöjbyte.

Ha en fin lördag!
PUSS

Friday I´m in love


There's a place where I  erase the challenges I've been through
Where I know every corner, every street-name all by heart

Nu har jag lanat i Degerfors! Trots att jag åkte härifrån för endast 4 dagar sedan är det ändå skönt att vara tillbaka, skönt att ha pappa hemma igen.
I dag blir det en lugn dag, god mat och mys hemma. I morgon ska jag gå på söta Fabians dop tillsammans med vänner, jag tror det blir super trevligt!

Ha en fin dag,
PUSS

TORSDAG

I dag började jag med en sovmorgon som följdes av en dag/eftermiddag på jobbet. När jag kom hem valde jag ut en dopoutfit och slängde ner lite annat inför helgen i Degerfors. När jag åt kvällsmat fick jag sällskap av min fina vän Sanna. Med tanke på hur länge sedan det var vi sågs var det värdefullt!

Nu ska vi åka hem till Martin och mysa!
PUSS


SHOPPINGSTOPP



Efter sminingen i morse, som för övrigt tog kål på mig, åt jag lunch tillsammans med Martina. När maten var slut satte vi oss en stund i solen och shit vad härligt de var! Solen värmer verkligen nu. Sedan avverkade jag några timmar på jobbet, det kändes bra att vara tillbaka men fy så trött jag var. Jag somnade faktiskt redan vid åtta första gången. Dock tyckte Martin att jag borde vakna till så jag kan sova när han ska sova.. Det kommer inte vara några som helst problem.

Jag har shoppingstopp fram till påsk!

Godmorgon!

Det är konstigt hur mycket lättare det är att gå upp när solen skiner! Jag snoozade inte en enda gång när klockan ringde vid sju. Bra! Nu sitter jag på bussen i skinnjacka och converse, min tänke är äntligen! Dagens plan är träning (simma med Elinor), lunch och jobb. Jag tror det blir en bra dag :) Det faktum att pappa kommer hem från sjukan gör det ännu bättre!

SOL

Jag har haft en riktigt effektiv förmiddag. Jag har hunnit med både plugg, städning av hela huset och lunch. Nu ska jag ta med mig böckerna, Harper´s Bazaar, te, sockerkaka och en filt ut i solen. Om ett par timmar åker jag och hälsar på Pappa och sedan myskväll med Mamma. I morgon bitti går tåget tillbaka till Borås.

Måndag!



Helgen som blev allt annat än planerat är slut och nu hoppas jag på en vecka med många glada besked!
Jag skulle egentligen åkt tillbaka hem till Borås i dag men jag kände mig inte riktigt redo, eftersom jag inte jobbar förrän onsdag kan jag lika väl åka i morgon. I dag ska jag ha en dag helt ensam här hemma i huset, vilket ska bli otroligt skönt efter en minst sagt hektisk helg! Min plan är att vara plugg med lite städning och en långpromenad.

Ha en fin dag!
PUSS 

lördag

Jag har lite svårt att sätta fingret på vilken dag det känns som.. Det är iallafall lördag och lördag är en bra veckodag :) Jag hoppas att i dag blir en bra dag! Solen skiner iallafall, så jag och mamma ska muntra upp oss med en liten sväng på stan innan vi hälsar på pappsen :) 
I kväll blir det mys framför Melodifestivalen med en del av familjen!

friday I´m in love

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. Gårdagen som skulle vara en pluggdag blev en ändå stor chock som slutade hemma i Degerfors. Vid två i går fick jag slänga mig på tåget till Örebro och vidare till sjukhuset där Pappa var efter en hjärtinfarkt. Hela tågresan tänkte jag "det här händer inte", men jo tack, det gjorde det. I dag är jag mer tacksam än någonsin över våra duktiga läkare och alla maskiner och metoder som finns för att hjälpa min älskade Pappa och alla andra som varit med om samma sak.

Nu ska jag fixa till mig och gå upp och leka med mina brorssöner en stund innan vi åker in till Örebro igen. Självklart blir det en helg i Degerfors med familjen.

Ha en fin dag! Ta vara på era nära och kära, man vet faktiskt aldrig hur dagen slutar..
PUSS

snöstorm!?

När jag gick till gymmet var det sol, när jag gick hem var det mulet men ändå helt okej, nu är det snöstorm! BLÄ! Det är nästan så jag önskar att jag kunde stanna inne hela dagen. Men nej, nu ska jag alldeles strax åka till jobbet. Jag hade tänkt att promenera men jag har ångrat mig, inte en chans i världen!

Ha en fin dag hörrni!
PUSS


saknad

Jag saknar min familj ständigt. Oftast går det bra, eftersom jag vet att de är nära även om avståndet är stort. Ibland känns det både värdelöst och meningslöst. Jag känner mig ofta hemsk som missar så mycket av deras liv. Jag vet att de alla är oerhört glada att jag har det så bra här och vill inte att jag ska flytta till Degerfors och antingen vara arbetslös eller ha ett jobb jag inte trivs med. Det är iallafall det vi intalar oss.. Men både de och jag vet att det inte är för alltid, det är bara några år. Och det är väl inte så farligt? Det är iallafall vad jag intalar mig själv för att stå ut.


TISDAG (utan semlor)

Jag längtar så otroligt mycket efter våren nu! Dagar som denna längtar jag lite extra.. Jag vill inte ha vinterjacka och boots mer! Snarare boots, klänning och bara ben. Det skulle passa mig bättre.
I morse körde jag ett pass på friskis, vilket kanske var mitt sista? I morgon klockan 9 ska jag träffa en instruktör på Actic som ska introducera mig där. Jag tror det blir riktigt bra! Gym, gruppträning och simning till ett lägre pris än tidigre. Jag är taggad, jag behöver en förändring för att få tillbaka motivationen.

Nu ska jag mysa med te och nötter framför tvn.
Puss

Jag älskar min vita sommarklänning och Martin!

GOODMORNING SUNSHINE

Det är alltid lika härligt att vakna upp till strålande sol! Eftersom vädret svänger ganska snabbt är det bäst att njuta.
Jag börjar inte jobba förrän klockan ett i dag men eftersom jag äntligen känner mig näst intill frisk tänkte jag köra ett pass på gymmet innan.

Ha en fin dag!
PUSS


I said it ´cause I can



Mina minuter framför datorn har varit lätträknade denna helg, jag har haft betydligt roligare än så! Stockholm var kanon! Det känns alltid tråkigt att åka därifrån.. Främsta anledningen är såklart Linnéa men jag har verkligen börjat tycka om Stockholm. Jag är absolut inte främmande för en flytt i framtiden..
Men nu är jag såklart glad att vara tillbaka hos min älskling och jag väntar på att han ska komma hem från träningen! Dock är det några timmar kvar, så nu bäddar jag ner mig med te, Gossip Girl, 90210 och Sons of Anarchy.

PUSS

GODMORGON STOCHOLM

I dag skiner solen i Stockholm! Hur härligt är det inte att vakna upp till? Jag brukar aldrig ha ro att ligga kvar i sängen när jag vaknat, men i dag är det riktigt skönt. Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag väcker Linnea och vi kan göra oss redo för en dag på stan. Ha en fin lördag! PUSS

SJ

Jag spenderar som bekant en stor del av min fredagskväll på tåget. Faktum är att det är ganska skönt, jag kan inte göra något annat än att sitta ner och slappna av. Jag känner lycka blandat med förtvivlan. Lycka över att jag ska spendera helgen i fantastiska Stockholm tillsammans med världens bästa Linnea (jag kommer toksakna dig ändå Martin ;) och förtvivlan över SJ's nya tåg. De må vara fina och bekväma, men det finns ju för sjutton ingen bistro!?! Jag är otroligt hungrig..

Friday I´m in love!



Äntligen fredag! I dag gick jag upp i riktigt god tid, jag har både hunnit fixa mig i lugn och ro och tittat på det senaste avsnittet av Stylisterna. Snart ska jag springa till bussen, men i dag blir det bara en kortis på jobbet. Vid fyra åker jag till Linnéa! Som jag har längtat :)

Ha en fin dag!
PUSS


energibrist



När jag jobbar från morgon till kväll och kommer hem helt tom på enrgi har jag tyvärr inte så mycket roligt att berätta.. I dag blir det en väldigt tidigt kväll!
På lunchen sprang jag in på Gina och fick med mig två plagg hem, vilket såklart alltid gör dagen liite trevligare. Något som också gjorde mig extra glad i dag var en dopinbjudan, tusen tack fina Lisa!

Ha en mysig kväll hörrni!

CHOKLAD

I dag slutade jag redan vid halv fyra så jag passade på att köra en storstädning hemma. Sedan dess har jag legat i soffan, jag gick precis förbi köksbordet där juridikböckerna ligger framme men jag tittade snabbt åt ett annat håll. Ibland säger kroppen nej och då ska man lyssna, och fylla på med choklad :) Jag gör båda delarna för tillfället.

I morgon väntar ännu en lång dag på jobbet så nu säger jag godnatt.



for you I will

Godmorgon tisdag!
I dag väntar ännu en dag på jobbet. Eftersom flera är lediga får jag jobba heldagar även den här veckan, vilket såklart uppskattas! Dock fick jag sovmorgon till halv elva i dag, tack för det :) Så nu ska jag snart knalla bort till bussen i min nya kavaj/kofta med skinndetaljer från Gina Tricot.

Ha en fin dag!
PUSS

RSS 2.0