tonight´s gonna be a good night


Jag saknar den underbara kvällen!

Dagen har hittils varit bra och nu laddar jag för en kväll som förhoppningsvis blir ännu bättre :) Det var riktigt längesen jag var ute och jag är taggad! Kvällen börjar med lite matlagning och mys och forstätter sedan mot krogen, vilket förmodligen innebär X&Y. Kan bli bra :)

Hoppas ni har en mysig/kul kväll!
Puss

friday I´m in love

 
Nu har ledigheten börjar sjunka in och jag fullkomligt njuter! Rastlösheten är som bortblåst.
Hittils har dagen varit trevlig men en sväng på stan där nödvändigheter till morgon dagen inhandlades.
Hur kvällen kommer att se ut är ännu lite oklart men att jag kommer se på Idol är givet. Go fredagsmys!
Jag laddar inför morgondagen :)

Hoppas ni har en fin fredag!
Puss

without any doubt


Nu är min rastlöshet borta och jag kan njuta av att ha absolut ingenting att göra.
Jag har spenderat storsta delen av dagen med SATC och jag börjar så smått piggna till.
Ikväll väntar bio, Bröllopsfotografen. Jag tror på den :)

Så lite kan göra så mycket, jag älskar det!
KÄRLEK

29 oktober

Det är över! Äntligen! Även om dagens tenta var en av de lättaste jag gjort så är det ändå otroligt skönt när stressen släpper. De senaste veckorna har, ganska självklart, bidragit till att jag nu är vad man skulle kunna kalla helt slut. Men, efter en dags vila ska jag nog piggna till igen :)
 
3 år
Tre år av en stor sorg och saknad.
Älskade mormor.
Jag saknar dej!


you are my Manhattan from the sky


Idag har mitt humör gått upp och ner ungefär som en berg- och dalbana. Först var det bra efter min sköna morgon, sen blev det dåligt, efter en powernap blev det bra för att sedan bli riktigt dåligt igen. Runt halv sju kom Louise förbi och då blev det bättre igen :) Detta beror på trötthet, jag är så trött!
Men, i morgon efter tentan kan jag vila hur mycket jag vill i fyra dagar och det ska nog göra mig riktigt gott :)
Jag ser fram emot en helg med den bästa mixen av slappande, fest och mys!

If you want me to I’ll stay just where I am



dessa pluggdagar

Efter en sån där perfekt morgon som man önskar att man fick varje dag ska jag nu läsa mig det sista inför morgondagen.
Hittils har jag hunnit med frukost framför SATC, en lång dusch, en promenad i ett av mina favorit kvarter som, förutom mat på City som var planerat, slutade med ett fynd i stans bästa (enda?) second hand affär. Låter som en ganska skön morgon va? Vädret gjorde mig dessutom pigg, det är sådär härligt kallt och friskt!
Utöver detta har jag också hunnit konstaterat att mjölkfri youhurt smakar deg.

Ha en fin dag!
Puss

jag saknar er!

Dagens plugg har gått bra, jag känner mej inte alls orolig för tentan vilket är otroligt skönt :)
Jag skulle kunna plugga mer ikväll men eftersom jag känner att jag inte behöver väljer jag att låta bli.
Faktum är det är det att jag känner mig aningen uttråkad och rastlös..
Jag saknar mina bästa vänner så mycket! Jag gör det alltid men ibland blir det mer påtagligt.

Ni är världens bästa! <3

jag vet vem jag är när jag är hos dig


Godmorgon!
Efter den långa dagen igår känner jag mig idag betydligt piggare och är faktiskt sugen på att börja plugga. Jag tycker att Affärsjuridik är riktigt intressant och det är sådan kunskap som jag är anser vara viktig kunskap. Jag ska ha VG på tentan! Så nu är det bara att läsa, läsa, läsa och läsa.

Trots att det är intressant längtar jag såklart till helgen! En heel helg utan att ha något att plugga på, det finns inte något jag kan kan plugga på. Helt underbart! På lördag ska det firas och jag ser fram emot det, jag tror på en bra dag/kväll :)


you say it best when you say nothing at all

Jag är helt slut!
Dom sista dagarna har varit fyllda med plugg och stress och nu är den värsta tentan gjord. Det är så otroligt skönt så att jag har inte orkar tänka särskillt mycket på hurvida jag klarade den eller inte.
Men än är inte allt över, på torsdag väntar tenta i affärsjuridik. Jag oroar mig inte särskillt mycket, eller inte alls, över den men för att kalara den så bra som jag vill väntar två långa dagar.

Kvällen ska jag spendera i soffan och sängen kommer att intas väldigt tidigt.
Roligare än såhär blir det inte förrän på fredag.

Ha en fin kväll!
Puss



vilken dag!

Dagen började med att jag stressade som en tok, körde upp en mycket trött Martin och rusade till biblioteket för att möta Louise. Väl där ringde jag henne och hon frågar om jag inte ställt om klockan. Hade jag det? Givetvis inte! Det är ungefär sådan bra koll vi har här.. 
Men det gäller att se allt från den ljusa sidan så jag skrattade åt det och gladde mig åt att jag fick en extra timma till plugget.
Så sedan dess, vilket var klockan tolv till för ungefär en timma sedan har vi suttit och kämpat med kemikalier, tryckmetoder och massa annat. Det har gjort mig otroligt trött men såklart hade det gått ännu sämre (ja, det gick sådär) om jag inte hade haft Louise som sällskap, så tack för det vännen :)

Så hur känns det nu då? Det får bära eller brista!

when you think I´ve loved you all I can I´m gonna love you a little bit more

when love takes over

Grattis världens bästa syster och världens sötaste 1-åring!

Godmorgon sweeties!
Gårdagens tågresa var seg men kvällen hemma var mycket trevlig :) Först middag hos syster med familj och sedan lite preseninslagning och slappande framför Idol. En perfekt fredagkväll i Degerfors!

Idag blir dagen lite insenstivare. Om ungefär en timma åker jag och mamma in till stan för lite shopping, sedan snabbt hem o hämta presenter för 1 års-kalas och kl 18 går mitt tåg tillbaka till Borås.

Jag kommer hem runt 20 och då väntar antingen en kväll med förbehandling, färgfysik, färgning, tryckning och efterbehandling eller en utekväll. Vem som helst kan nog gissa vad som lockar mest, men jag hoppas ändå att jag tar mitt förnuft till fånga tills dess och stannar hemma. Samtidigt som jag tror att en utekväll kan göra att jag orkar ta nya tag i morgon för just nu vill jag spy på böckerna!

Ha en fin lördag!
Puss

friday I´m in love



Efter en timmas morgonplugg har jag packat ner böckerna och fixat det som ska fixas innan jag sätter mig på tåget mot mitt dygn i Degerfors. Även om tiden blir väldigt knapp ska det bli mycket trevligt. En myskväll hemma, två kalas och en sväng på stan står på schemat.

Jag är inne i en Sex and The City period, igen! Jag måste se minst ett avsnitt varje dag och oftast minst ett till när jag ligger i sängen och ska sova. Besatt? Nej! Det är ett otroligt bra sällskap, tidfördriv och underhållning :)

Ha en fin fredag!
Puss

you had me at hello!

Ursäkta pluggtjatet men såhär dagarna innan tenta är det svårt att tänka på annat..

Min pluggdag har väl hittils gått sådär, men det har varit en trevlig dag :) Förmiddagen ägnade jag faktist åt färgning och tryckning men eftermiddag har innehållit betydligt roligare saker.
Runt två mötte jag AnnaIda för fika, vilket såklart var trevligt o lite för längesen. När jag kom hem hann jag bara ta fram böckerna innan Martin kom, och gissa vad som lockade mest av honom och översättningarna på svedning, anfärgning och etstryck.. Just det!

Men, nu är vilan slut och jag måste sätta igång. I morgon kl 12 sätter jag mig på tåget och kommer förmodligen inte öppna böckerna förrän jag åter igen sätter mig på tåget på lördag kväll.

Puss på er!

helpless when you smile

Godmorgon!
Nu blir det plugg hela dagen med en paus under eftermiddagen för fika. Det här är min näst sista heldag innan tentan så det blir alltså inget slöande. Önska mej lycka till!

Egentligen vill jag ha en slappdag med mycket tid framför datorn och en shoppingrunda..

need to grow older with someone like you


Hittils har, hör och höpna, pluggandet gått riktigt bra. Det tar väldigt mycket tid att komma egenom varje sak men det här är faktiskt min första paus, förutom lunch, sedan kl 11. Bra jobbat tycker jag :) Och alldeles starx ska fortsätta men något så intressant som färgfysik..

Efter mycket om och men har jag bokar tågbiljetter och kommer att spendera fredag eftermiddag och lördag i Degerfors. Fredag för systers födelsedagsfirande och lördag för världens sötaste 1-årings fördelsedag.

Det faktum att pengarna kommer på fredag har gjort mej otroligt shoppingsugen! Egetnligen borde jag inte men jag har bestämt mig för att unna mig en kofta och något "partyplagg". Jag längtar till lördag förmiddag på stan i Karlskoga med mamma!


sunshine

När det gäller att gå upp i tid på "lediga" dagar är jag helt omöjlig!
Min första tanke var att gå upp när Martin gick till jobbet lite innan halv sju, självklart blev det inte så. Jag ställde klockan på halv åtta, ändrade den till åtta och kom sedan upp betydligt mycket senare än så.
Men, jag tror verkligen på att om man är trött o vill fortsätta sova är det för att han behöver det..

Eftersom det är mindra än en vecka kvar till första tentan har jag egentligen inget mer att säga än att jag ska plugga hela dagen. Och faktiskt med betoning på hela.. Men med pauser och rätt inställning ska det nog gå :)

It Feels like home to me
It Feels like I'm all the way back where I belong

jag vet vem jag är när jag är hos dig

Det var såklart tråkigt att lämna familjen idag men det kändes riktigt bra när jag klev in i min lägenhet och det glädjer mig :)

Trots att tiden i bibliotekt blev kort, närmare bestämt en och en halv timma, så är jag otroligt trött! Jag vet inte riktigt vart denna enorma trötthet kom ifrån och den verkar inte vilja försvinna. Så nu ska jag, väldigt snart, krypa ner tillsammans med juridikarbetet som ska redovisas i morgon. 


När jag såg den här bilden kom ett spontant "åå" från min mun. Jag har lite svårt att bestämma om det är bilden i sig som gör det, eller om de blommiga tightsen är helt underbara? Kanske båda delarna?




hejdå degerfors

Godmorgon ny vecka! (pluggvecka)
Om lite drygt en timma går tåget mot Borås och såklart som vanligt med blandade känslor. Den mest negativa känslan för tillfället är pluggstressen. Om en vecka är det tenta och om en vecka och två dagar är det tenta igen. Men det betyder ju också att om en och en halv vecka är det över så det är bara att hänga i.

Planen för dagen är att komma hem runt 12, fixa lite för att sedan gå till bibblan o plugga reodvisning med Louise o Sofie. Kvällen spenderas med Martin :)

superettan



Grattis grattis grattis!

Såklart mest grattis till Crille o Gunnarsson, dom är värda det!


with you beside me I no longer fear

Efter en intensiv, men otroligt bra, helg är det faktiskt riktigt skönt att det nu är lugnt. Alla har åkt hem och kalasandet är över. Ett kalasande som varit blev riktigt lyckat :)
Så nu har jag alltså ungefär ett dygn kvar i mitt Degerfors innan jag sätter mig på tåget mot Borås. Men bara för fem dagar eftersom det väntar 1-års kalas nästa helg :)
Jag längtar inte hem till mig med tanke på att det bli en vecka bestående av plugg varje dag men jag längtar efter Martin ganska mycket nu faktiskt.

I eftermiddag ska jag träffa Linnéa och ikväll, efter One Tree Hill och Gossip Girl, film med mamma. Vilken dag :D



I finally see you are naturally the one to make it so easy
When you show me the truth


thank you for the smiles you bring my love

Om man kan vara beroende av något som egentligen inte är beroendeframkallande är jag beroende av min läsa-mina-favoritbloggar-stund på lediga mornar, jag måste ha den!

När man är 6 personer istället för 3 som ska dela på allt tar det lixom lite längre tid. Jag sitter nu o väntar på att det ska bli min tur i badrummet men något säger mig att det kommer ta sisodär en timma. Men, eftersom jag bara träffar min kusin + barn en gång om året gör det faktiskt inget, det är rent av trevligt :)

Dagens aktivitet är då alltså kalas med hela tjocka släkten. Närmare bestämt 32 personer ska trängas i vårt i eftermiddag/kväll.
Men hur trevligt det än ska bli med kalas hoppas jag att det inte håller på allt för länge så jag kanske hinner träffa Linnéa senare ikväll. Hur som helst så måste jag träffa henne för hon är ju min bästa :)

Med endast två dagar kvar hos familjen vill jag att tiden ska gå lite långsammare. Dock finns det något positivt med att tiden går fort vilket är att jag har min söta att komma hem till, som jag faktiskt börjar längta ganska mycket efter nu.

Ha en fin dag!
KÄRLEK

vackra vita vintervärld

Idag vaknade jag till en vit mark och snöande himmel. Men det lurar ingen, det kommer med största säkerhet regna bort snart.
Gårdagens eftermiddag/kväll med Sandra var mycket trevlig. Vi hann prata om det mesta, jag älskar sånna stunder!

Idag är det mycket som ska hinnas med och jag har alltså mer än en plan för dagen. Först ska jag städa undan lite på mitt rum, efter det blir det ett besök hos syster och sedan fortsätter dagen med liknande saker.

Ha en fin dag!
Puss

You're the one thing that I'm missing here


some kind of magic happens late at night

Solen fortsätter att stråla och termometerna fortsätter att visa låga temperaturer. Åå va jag gillar det!
Idag ska jag få lite plugg gjort. Jag har ungefär tre timmar på mig och borde alltså hinna lära mig något.
Annars idag blir det alltså, som sagt, en eftermiddag med barnen och ikväll date med Sandra. Dagen har stor potential att bli bra :)

För övrigt så längtar jag lite till lördag. Utöver kalaset som med all säkerhet blir trevligt får jag träffa min Linnéa :)

Nu, plugg efter en dusch.
Ha en fin dag!

sometimes I forget to love you like I should but I'd never leave you no I never would

Min dag har varit riktigt bra och jag har inte pluggat alls. Det sistnämnda är såklart inte bra, men jag tar igen det. Jag orkar faktiskt inte stressa upp mig, jag är hemma och lite måste jag faktiskt få njuta av det :)
Men, i morgon ska jag faktiskt kliva upp tidigt så jag får lite gjort då resten av dagen är uppbokad. Efter en till eftermiddag med syskonbarnen blir det fika/mat i stan med min Sandra :) 

Tiden går så otroligt fort! Det är snart april, vad ska jag välja? Göteborg eller Stockholm? Båda har såå många för- och nackdelar. Hjälp!

Hur som helst, inget beslut kommer tas ikväll så ingen idé att grubbla.
Ha en fin kväll! <3

you make your past your past

this is the way I need to wake, I wake too you

Solen skiner, himlen är klarblå, gräset är aningen vitt och termometern visar 0. Jag älskar det!
Idag ska jag spendera eftermiddagen tillsammans med mina syskonbarn. Vid ett hämtar jag dem i skolan/på dagis för en eftermiddag med massa lek. Mys!

Har The Hills och The City avsnitten kommit? Hoppas! Tråkigt nog är The Hills inte alls lika bra utan Lauren, det är inte alls inspirerande längre. Så goo The City!


Min nya kärlek! Denna skiva går varm på mitt Spotify. Den är underbar!

I need to grow older with a boy like you! <3


hemma

Grattis världens bästa mamma! <3

Jag kan inte riktigt finna ord för hur skönt det är att vara hemma!
Dagen har varit toppen och jag har en väldigt nöjd mamma :) Hon är värd det allra bästa!

Nu ska jag njuta av min vecka här hemma i mitt älskade Degerfors. Den största delen av min tid ska jag ägna åt familjen men även lite åt pluggandet och lite åt vänner :)

Jag är trött och nu väntar slappande framför tvn, de desperata hemmafruarna väntar!


There ain't no other friend like you!



I like the way you're not afraid
You've got the world planned in your mind
People say you cannot do it but they don't know a friend like you

When I had no one to call
All the world had shut me down
I showed up at your door so blue
Thank God
I had a friend like you

Any times I've gone without a home
A meal
A pair of shoes
If you had three you'd give me two
There ain't no other friend like you


just say you'll stay forever mine 'til we fall asleep tonight

Idag är en bra dag! Jag är på bra humör :) Inte av nån egentlig anledning, jag har bara ingen anledning att inte va på bra humör :)
Under eftermiddagen har jag och Louise fått färdigt juridikarbetet och det är såklart alltid skönt att kunna bocka av någon från listan.
Resterande del av dagen ska jag packa och umågs med min söta :)

Vi hörs i Degerfors!
Puss


Jag har aldrig varit någon fan av Sofi Fahram, tills idag. 
Efter att ha läst interjuvn med henne i ELLE insåg jag att 
hon är beundransvärd!
 

godmorgon måndag



Idag ställde jag klockan på 7 och kom upp vid 8. Väldigt bra tycker jag eftersom jag inte ska vara i skolan förrän kl tre. Anledningen till detta är att jag har pluggat så dåligt under helgen så jag måste få lite gjort nu eftersom det förmodligen kommer dröja ett par dagar innan jag får tid till det igen.

Planen för dagen är juridikarbete mellan 15 och 17, promenad mellan 17 och 18 och efter det packning/mys.

I morgon bitti sätter jag mig på tåget för att överraksa mammsen på hennes 50-års dag. Jag längtar!

Ha en fin dag!
Puss

bye bye babe



Med väldigt stor risk att verka patetisk säger jag ändå, neej!
Dagens avsnitt av One Tree Hill var det sista med Lucas och Peytons meverkande. Som ett stort fan av serien känns det lite sorgligt faktiskt. Som sagt, aningen patetist, men det har varit min stora favoritserie i många år. Det var kärlek vid första ögonkastet. Och jag måste erkänna att det största delen av kärleken var till Lucas så jag tycker nog att jag har rätt att känna en lite sorg, utan att vara allt för patetisk ;) 


inte hela dagen varje dag men jo, varje dag

Jag har det allra bästa! Det är inte alltid bäst, men det är det som gör det så bra. Det gör det äkta!

Min dag har varit seg och allt annat än effektiv. Jag har tittat lite i böckerna men det har egentligen inte blivit mer än så. Dock känner jag mig lite mer koncentrerad nu och ska nog läsa så smått till Ensam mamma.
I morgon väntar en dag i biblioteket med juridikarbete och en kväll med packning och mys.

Det tar emot lite att vara borta en hel vecka men det är ändå med en sån otrolig glädje jag åker hem! En vecka med familjen ska bli underbart!

Puss!

som en berg- och dalbana

Den här söndagen har potential att bli både en såndär riktigt seg och jobbig söndag och en sån där riktigt mysig söndag. Jag hoppas på det sista men tror på det första..
Under dagen ska jag ägna min tid åt plugg men innan jag sätter igång med det ska jag nog ta en promenad. Förhoppningsvis blir min koncentration bättre efter det.

Jag längtar så till på tisdag. Jag vill att tiden ska gå sakta fram till tisdag.

what happens in vegas stays in vegas, but what if it don´t?


Lördag är en bra dag! Oftast, nästan alltid.
Efter en lång sovmorgon och frukost till favorit bloggarna tog jag en promenad till Maxi och lämnade tillbaka min trasiga dvd. Sedan dess har jag inte fått så mycket mer gjort än lagat lite mat och diskat. Jag ska snart sätta mig och plugga men det blir nog inte en allt för lång stund.
Ikväll väntar fotboll och eventuellt utgång!

Ha en fin kväll!
Puss


myskväll

Alltid när jag klagat över något går det en liten stund och jag blir irriterad på mig själv. Visst, jag längtar efter min familj fruktansvärt mycket men jag ska vara glad att jag har dem att åka hem till. Och detta får jag, som sagt, göra om fyra dagar.  

Efter ett långt telefonsamtal med min älskade syster har jag tänt ljus och gjort lite mysigt inför min kväll i soffan. Såklart hade det vart betydligt mer mysigt med sällskap men ensamkvällar kan faktiskt vara riktigt sköna ibland. Jag ska göra lite te, titta på Idol och lägga mig tidigt.

Ha en fin kväll!

If I used to love you baby
Ain't nothing like I'm loving you now


älskade hem

Jag längtar hem! Jag vill vara hos min familj nu! Jag vill inte sitta här med mina böcker jag vill vara hemma och spendera kvällen framför tvn med mamma. Det är inte långt kvar till tisdag, inte alls egentligen. Men det känns så otroligt långt bort och jag vill bara åka nu!
Detta är inte av någon speciell anledning, inget är fel här, jag vill bara vara hemma nu!

Och jag känner mig så trygg hos dig
Jag känner att du älskar mig
För när du säger det så tror jag dig
Jag känner mig så trygg hos dig

Och jag går med dig överallt
I sommarsol och vinterkallt
När tankarna tar över allt
Jag går med dig överallt

Ja du behöver inte säga nått
När tiden flytt och åren gått
Om det blivit som dom förutspått
Ja du behöver inte säga nått

Men om du längtar hem nån dag
Och saknar nått precis som jag
Då leder vägen dit den ska
Om du längtar hem nån dag

Nej du behöver inte säga nått
När tiden flytt och åren gått
Om det blivit som dom förutspått
Du behöver inte säga nått


friday I´m in love

Idag har jag haft en riktigt effektiv förmiddag! Jag har varit i skolan för handledning, skrivit klart ett arbete, fixat present till mamma, handlat helgens mat och städat. Det kan inte kallas annat än effektivt va? Så nu kan jag slappna av inför helgen. Mycket plugg är kvar att göra men det känns inte så farligt ändå :)

Efter lite lunch ska jag sätta igång med pluggander så jag kan ha myskväll framför Idol ikväll.
Helgen kommer alltså till största del innehålla plugg och visst är det tråkigt, men det är värt det. Jag vill ha massa tid med familj o vänner nästa vecka i Degerfors :)

Puss!

allt som är bra har jag förmågan att glömma bort

Mitt humör skönk för en liten stund sen riktigt långt ner.
Det är konstigt hur en så liten sak kan göra så mycket men också hur fort man kommer på sig själv med att vara så dum. Jag vet vad jag har och det betyder så otroligt mycket. Alla tiviel är borta!
Kärlek


sweet


Efter vad som nästan blev ett dygn hemifrån är jag nu helt slut! Tröttheten är optimal!
Gårdagskvällen i Brämhult hemma hos min söta var, såklart, mycket trevlig men följdes tyvärr av en väldigt lång dag. När eftermiddagens lab var slut var också min energi slut men då väntade bibblan och juridikarbete. Dock är jag hemma tidigare än väntat och det tackar jag för :)

Nu ska jag lägga mig i soffan med The Hills och The City och göra allt för att hålla mig vaken. Att somna nu hade varit väldigt dumt med tanke på den tidiga morgonen i morgon. Jag måste alltså komma i säng tidigt ikväll.

Så ha en fin kväll mina vänner!

And as he asked if I would come along I started to realize that I´ve found what I´ve been looking for.

Det som förväntades bli en relativt kort och slapp dag blev snabbt en lång och intensiv dag. Nu är jag ganska nyss hemkommen och helt slut i huvudet! Om det blir något mer pluggande idag är ytterst tveksamt, skulle möjligtvis vara om jag piggnar till efter lite mat.. Men hur som helst väntar en riktigt bra tv-kväll och de är nog det enda min engergi räcker till.
Efter Ugly Betty, Desperate Housewives och Christine lägger jag mig och försöker få ny energi till morgondagen som börjar 8.30.

Ha en fin kväll!
Puss


it´s not time to make a change


Nu är jag slut! Riktigt trött. Efter föreläsningen så har jag varit ute på en långpromenad med en vän och gjort massa husliga saker så som lagat mat, diskat, tvättat och vikt in tvätten. Det är tråkigt men ännu tråkigare om jag låter bli.
Nu väntar en timma med Hollywoodfruarna och sedan tror jag bestämt att jag ska krypa ner. I morgon ska jag spendera dagen i biblioteket med juridikarbete.

look who´s alone now, it´s not me

Efter en lugn helg känner jag mig helt okej utvilad :)
I eftermiddag väntar den sista föreläsning i färg & beredning. Faktiskt väldigt skönt att ha den sista föreläsningen så långt som tre veckor innan tentan.
I övrigt vet jag inte riktigt hur veckan kommer att se ut förutom mycket plugg. Jag ska vara en riktig pluggis den här veckan så jag kan få lite fritid hemma nästa vecka :) Jag hoppas att jag ska vara frisk nog mot mitten av veckan så jag kan göra ett par besök på Friskis, det hade ju absolut inte varit ovälkommet.

Jag håller alla tummar för att Linnéa kommer hit till helgen! Det skulle lixom vara perfekt :)


kärlek

varje liten sak som du gör..

Söndag har blivit nån slags slappdag här hemma. Eller slappdag är nog en underdrift, vi klivar knappt ur sängen och tittar på lite för många repriser. Men jag tycker att det kan få vara så, kanske inte varje söndag, men ibland :P Det kan vara otroligt behövligt. Fast något vettigt har jag faktiskt gjort, tre timmars intensivt pluggande i morse. Så mycket bättre än inget :)

Nu ska jag krypa ner med några SATC avsnitt och ladda för en ny vecka.
Puss

The smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall



sköna söndag


Jag har fortfarande pyjamas på mig och har ingen plan på att ändra på det den närmsta tiden. Det är svårt att riktigt piggna till när nån fortfarande ligger och sover. Men, jag var ändå hyfsat duktig och gick upp klockan elva och har pluggat sen dess. Jag måste fortsätta med det under eftermiddagen men först ska jag laga lite mat och försöka få liv i han i sängen.

Ha en fin dag!
Puss

JLJSJ

Jag sitter ensam hemma en lördagkväll. På något sätt känns det sorgligt, men att jag ändå gör det ger väl några vuxenpoäng? Och vad men sedan ska ha vuxenpoäng till är i och för sig en annan fråga..
Men hur som helst, efter att ha övervägt både utgång och filmkväll tog jag mitt förnuft till fånga och stannar hemma för att plugga. Om man slöar under veckan får man skylla sig själv.. Men helt ensam är jag såklart inte, jag har Carrie, Miranda, Charlotte och Samantha i bakgrunden. Så, trots en liten känsla av sorglighet så är det helt okej :)

Men trots detta, med stor påverkan av både SATC och det faktum att det är lördagkväll, kan jag inte låta bli att sakna mina bästa. Men den som väntar på något gott.. Fast nej, jag kan inte hålla med alls. Jag vill va med dem NU!

Förövrigt så vann Martins lag serien idag och jag är såklart jätte glad för hans skull! Han har nog en lite roligare kväll än jag.. men nej, jag ska inte vara avundsjuk. Han är värd det! :)


lovelovelove

Jag är kär i kärleken!
Det finns inget bättre!
Kärlek av alla slag, kärlek till världens bästa vänner, underbaraste familj och sötaste pojkvän!

I love it!


godmorgon lördag



Efter en skön sovmorgon och dusch ska jag fixa mig lite och ta en promenad bort till City. Värdet är under all kritik men jag behöver ändå lite frisk luft.
Eftermiddagen ska jag ägna åt plugg med en brejk för Lipstick Jungle som av nån konstig anledning numer sänds på lördags eftermiddagen. Förmodligen p.g.a. för lite tittare, någon som jag absolut inte förstår. Men det blir hur som helst en trevlig paus i mitt pluggande :)

Ha en fin dag!
Puss
 

friday I´m in love

Som bekant kommer min helg till allra största del bestå av plugg, och faktiskt känns det inte särskillt jobbigt. Konstigt va? Efter den otroligt långa förkyldningen behöver jag vial upp mig så någon fest hade iallafall inte stått på schemat, och jag vill verkligen gå mycket plugg gjort så jag kan slappna av iallafall en aning när jag åker hem om lite mer än en vecka.

Jag vill göra om här hemma! Största delen av lägenheten är jag nöjd med men köksdelen känns så himla trist. Men, sådana pengar finns inte över så det får vänta till jul. Och efter att ha läst Englas blogg i morse kom jag på vad som verkligen saknas här, en provdocka! Jag kan inte låta blir att tycka att dom är såå fina!

that´s what friends are for

Allt som händer, allt dåligt och allt bra, lär man sig något på. Man lär sig saker hela tiden, men det allra bästa är när man inser vilka personer som är äkta, vilka som bryr sig på riktigt oavsett vad. Man träffar så många människor som man får en ytlig relation med, och det är absolut inget fel med det, det finns så många trevliga människor som vore synd att gå miste om. Men det som värmer allra mest är ändå när man känner hur någon bryr sig så innerligt.

En äkta vän är någon som blir glad för din skull, ledsen för din skull, skrattar med dig, gråter med dig, får dig att skratta när du gråter och framför allt stannar vid din sida när du göra bra saker lika väl som när du gör dumma saker.

Ja det var det jag tänkte på för tillfället just :)

you're my sweetheart


Klockan 10 skulle jag vara i biblioteket, 10.20 var vi klara och jag gick hem. Eftersom Martin fortfarande sov kröp jag ner i sängen igen och gjorde detsamma i sisodär en och en halv timma. Så än så länge har jag alltså inte gjort något vettigt med min dag. Men som sagt, doktorn sa att jag ska sova. 

Jag ska faktistk ha en slödag hela dagen, eftersom jag ska spendera största delen av min helg tillsammans med Textile Science så behlver jag fakiskt ladda upp :P Jag ska bara mys runt här hemma och varva juridikplugg, städning,SATC och liknande. Helt okej dag :)

Puss!

RSS 2.0