when you finally find something real



Måndag är sällan en dag fylld med energi, och så inte heller denna. Men jag säger absolut inte att det behöver vara en dålig dag, bara lite seg :)

Jag hade tre saker planerade för dagen. 1 Gå till skolan. 2 Hämta min eventuella nyårsklänning. 3 Spendera kvällen med min bästa pojkvän. Det gick inte riktigt som planerat.
Jag gick till skolan, som bjöd på en otroligt tråkig föreläsning, och på vägen hem hämtade jag den där klänningen. Inte bra!
Kvällen kommer inte heller bli som planerat eftersom han är sjuk. Stackars oss! Mest honom, lite mej ;)

Nu, fixa med tvätten innan jag bänkar mej framför Förkväll. Det är min nya måndagsgrej, så mysigt!


Och jag vill tända en stjärna till
Den som har frusit
Och gått vill i världen
För den som inte finns hos oss
Tänder vi nu ett bloss
Brinner en låga klar
Kom hit, här är den


love



The smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall
You say it best when you say nothing at all


you´re the storm that I belive in

Gårdagen blev riktigt bra!
Förfesten hos Louise var mycket trevlig, precis som timmen på xoy. När jag kände att det var dags att gå hem mötte jag upp Martin och såklart var det lika roligt :) En vecka är egentligen inte lång tid, men tydligen tillräckligt lång tid för att hinna sakna nån ganska mycket.

Idag blir det definitivt slapp/mysdag!

rise and shine



Jag och mamma firade en tidig första advent i morse, mys!

Om två timmar sätter jag mig på tåget tillbaka till Borås, men det är något som tar emot.. jag vet inte vad. Jag längtar verkligen till kvällen, Louise ska firas, och efter att träffa Martin som varit borta en vecka. Så egentligen är det nog bara tanken på den otroligt tråkiga tågresan som gör det. Och självklart det faktum att jag inte kommer träffa familjen på tre veckor. 

Gårdagen blev, som jag trodde, en bra dag! Den började tidigt med ett par timmars barnvaktande åt Gabriel som sen följdes av en eftermiddag med Saga & Liam. Det var som alltid otroligt roligt, men aningen uttröttande :P
Efter en runda på stan med mamma fixade jag mig för kvällen. Kvällen bjöd på middag med tjejerna.
Tack för en underbar fredag alla! <3

Nu ska jag njuta av en stund till framför datorn i myskläderna innan jag packar ihop mina saker och gör mej iordning för tågresan.

Ha en fin dag!
Puss

it´s a beautiful day



Dagen i Degerfors har varit bra! Jag har hunnit med lite städning, presentshopping, en stund med syster och mys med världens sötaste brorson. Mys! Det är galet hur mycket glädje de små sprider. <3
Eftersom jag ska bort i morgon kväll ska jag o mamma ha fredagsmys idag, Wallander och popcorn. Yeey!


 

you sweep me of my feet


Godmorgon!
Idag är rastlösheten borta och jag njuter av ledigheten!
Efter lite småplock i mitt rum och en duscha ska jag ta e promenad ner till samhället och se om jag kan hitta ett par presenter/julklappar :) För ett år sedan hade jag tyckt att det var hur tråkigt som helst att göra detta i Degerfors men nu känns det riktigt mysigt :)

Hoppas ni har en bra dag!
Puss

GRATTIS LOUISE!!

i min stad på min gata i mitt hus i mitt rum

Ibland är det skönt att komma hem till familjen, ibland är det underbart! Idag var det det sistnämnda :) Fyra dagar med bara massa mys och inget plugg ska bli riktigt riktigt skönt!
Det är dock inte utan att jag känner en liten rastlöshet.. Men det ska nog snart vara borta, det tar trots allt inte särskillt lång tid att vänja sej vid slappande.

Och hur skönt det än är att vara hemma är det inte utan att jag längtar lite till på lördag. Louise 20-års fest och Martin, som jag faktiskt börjar sakna så smått.. <3

Ha en fin kväll!
Puss 

what about breakfast at tiffanys



Godmorgon!
I dag är det sista dagen inför tentan och allt måste alltså präntas in. Hur det kommer gå återstår att se.. Att jag är sjuk gör inte saken lättare eller roligare, men det är bara att bita ihop. I morgon åker jag till familjen :)

När jag tittar ut genom fönstret är det inte utan att jag blir aningen avundsjuk på  min kära pojkvän som åkte till Barcelona igår.

Ha en fin dag!
Puss

like a child misses their blanket

Det som skulle bli en heldag med plugg blev något annat. Jag är trött, förkyld och omotiverad. Men, jag ska inte klaga! I övermorgon åker jag hem till Degerfors och jag längtar :) Fyra dagar med familjen fritt från plugg kommer verkligen sitta på sin plats.

Jag är aningen stressad över tentan på onsdag så tyvärr blir det inte roligare än såhär.


Dagens höjdpunkt: Beställning av eventuell nyårsklänning.
Jag tror på succé eller katastrof, inte något mellanting.


at the end of the day..

Jag älskar hur du alltid finns där.
Även när det känns som du är så långt borta vet jag att du aldrig skulle svika mig när jag verkligen behöver dej. Du är min trygghet.
Jag vet att det inte finns något som skulle hindra dig från att rädda mig.

you say it best when you say nothing at all

Helgen blev bra tillslut, riktigt bra faktiskt :) Detta tack vare Martin, Louise och Elinor. Ni är bäst :)
Efter gårdagen är jag allt annat än pigg men måste ändå försöka plugga lite innan jag somnar. Något jag kommer göra som ett litet barn, ganska så snart.

Hoppas ni haft en bra helg :)
Puss

The smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall


tonight´s gonna be a good night!


Nu tvättar vi bort alla sura miner och kör! Drinkar, badtunna och trevligt sällskap. Det kan bli bra :) Jag är taggad!

fast tiden har jagat oss in i en vrå..

Jag kan inte sluta lyssna på Toves Himlen är oskyldigt blå från igår. Så otroligt vackert! Kanske inte en humörhöjare, men det ska nog mina tjejer kunna fixa ikväll :) Fram tills dess blir det plugg.

Ha en fin dag!
Puss

jag saknar dej så!

Älskling jag vet hur det känns,

Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå.

friday I´m in love

Att vakna till solsken efter att det regnat i fler dagar än man kan räkna till är underbart! Mitt humör är på topp och jag tror på en bra dag :) Vi tog sovmorgon och nu ska jag snart hoppa i mysbyxorna och ta med mig massa bra musik ut på en långpromenad. Under eftermiddagen måste jag få lite plugg gjort, men trevligare saker så som fika väntar också :)

Ha en fin dag!
Puss

tapetklister



Godkväll kära vänner!
Pyjamasen är på sedan länge men tröttheten ville inte riktigt komma. Jag satte mej framför datorn, började lyssna på Jumper och blev ännu piggare, jag fick nästintill överskottsenergi. Detta ledde såklart till att jag blev uttråkad. Men, eftersom jag är ganska bra på övertalning är nu min söta pojkvän påväg hit :)

Tjejer, vårat distansförhållande går mej på nerverna! <3


jag skulle behöva er

Jag känner för att göra nått kul! Ni vet nått sånt där riktigt riktigt roligt, galet. Jag vet inte riktigt vad.. men det är inte mitt största problem, det går alltid att använda fantasin. Nej mitt största problem är att för att göra nått galet roligt skulle jag behöva några av dom här underbara människorna!

as long as you´re coming home to me


Det gråa och otroligt tråkiga vädret fortsätter. Jag bli trött av det!
Idag var det bara halvdag i skolan och jag kan inte påstå att jag har gjort något vettigt sedan jag kommer hem, eller att jag tror att jag kommer göra det senare heller..
Idag är en perfekt dag för fika och mys. Det får nog bli dagens aktivitet :)

as long as you´re coming home to me and give me the world

thorugh the ups and downs

Dagen har varit bra, den har gått fort. Kvällen har också gått fort men ändå varit aningen seg. Ibland kan jag inte annat än att ogilla ensamma kvällar. Det är då man kommer på hur mycket man saknar alla man älskar som är så långt borta. 
Men det är också då jag är så tacksam för att jag har någon underbar person här som ändå får det att kännas som mitt hem och får mig att inte alls känna mig så ensam. 

långa dagar



Det regnar! Eller kanske snarare öser ner. Otroligt tråkigt, men med tanke på att jag måste spendera hela eftermiddagen inne tillsammans med logistiken för det inte så mycket. Jag blir inte alls lockad att gå ut.
Veckan har hittils gått fort, samtidigt som det känns som om det borde vara helg nu.. Måndagens och tisdagens skoldagar var långa, långa och uttröttande. Men idag känner jag mig, efter en lång och mysig sovmorgon, mycket piggare.

Jag är riktigt sugen på att shoppa! Kläder till mej, julklappar till familjen, vad som helst! Om en vecka ramlar pengarna in och då ska jag ska nog göra lite av båda :)
Det börjar faktiskt bli dags att tänka på nyåraoutfit. Jag är nog lite sugen på en klänning i nån metallic liknande färg.. eller paljetter?

you found me


När man inte är van att vara i skolan 8 timmar blir man otroligt trött! Nästan lite skrämmande.. Nu har jag iallafall fått i mig en god middag och ska snart sätta igång med plugget igen. Det negativa och mest uttröttande är ju faktiskt att man inte är klar med det bara för att man kommer hem. Men men, det är synd att klaga :)

Veckan kommer nog i stora drag att bestå av plugg, och lite mys såklart :)

Ha en fin kväll!
Puss

sköna helg

look into your heart and you'll find love love love love

Jag har haft en bra helg! Mycket bra faktiskt :) Den har bestått av mycket kärlek, en hel del slappande och Idol+filmkväll. Lite för lite plugg, men ärligt talat, jag har haft betydligt bättre saker för mej :)
Min trötthet börjar bli ganska påtaglig nu, men innan jag somnar och laddar för en bra vecka ska jag se Paradise Hotel.

Hoppas ni haft en bra helg!
Puss

det finaste någon kan få

Efter en lång och mysig morgon ska jag nu ta tag i dagen hade jag tänkt. Efter en dusch blir det ett par timmars plugg som sedan kommer följas av fika på Viskan :) Jag borde alltså inte sitta här längre..
Hur som helst, om tio minuter ska jag gå. Ikväll blir der filmkväll hemma hos min söta granne, High school musical 3. Ha! Säg vad ni vill men den är gullig :)

Ha en fin dag!
Puss

 
Krya på er älskade älskade gullungar!
Jag saknar er hur mycket som helst!

friday I´m in love


Idag har jag mysdag!
När jag hade kommit hem i morse och skickat iväg arbetet hoppade jag i myskläderna, som för övrigt kommer sitta på hela dagen, och började plocka o städa lite. Nu är min läghenhet skinande ren och jag ska sätta mig i soffan med ELLE, SATC och en kopp te.

Ha en fin dag!
Puss

torsdag



Dagen som jag trodde skulle bli oändligt lång ser inte ut att bli så farlig ändå :) Naturligtvis är den inte slut, efter lite mat ska jag tillbaka till skolan. Men jag hade räknat med att komma hem runt åtta tiden ikväll men min nya chansning är nog runt sisodär fyra - fem. Betydligt mycket bättre tycker jag :)

Jag ser fram emot en lugn helg!

Ha en bra dag!

it´s just one of those days

Äntligen är mq tightsen med skinn på sidorna mina! Tack Sofie :)
Efter en lång dag är jag nu riktigt trött! Jag kommer förmodligen sova inom en timma.. Med tanke på att det väntar ännu en lång dag i morgon kan det faktiskt vara väldigt bra. I går var det inte riktigt någon som kunde somna i tid här igår så jag hoppas alltså på bättre lycka idag.

Sov sött!
Puss


Vilka dagar!
Jag saknar er och allt där till! <3

when you love someone



Eftersom jag somnade alldeles försent igår och jag vaknade ett alldeles för stort antal gånger under natten så valde jag att skippa förmiddagens föreläsning och ska istället börja göra mej redo för eftermiddagen nu.

Vi ses ikväll!
Puss
 

tisdag



Efter en stunds panik med kläderna instängda i en tvättmaskin som inte gick att öppna är jag nu lugn. Tacka vet jag Securitaspesonal!

Dagen har endast bestått av vila och nu tror jag mig vara redo för morgondagen. Konfektionsteknik på förmiddagen, logistik på eftermiddagen och även under kvällen i form av skrivade på arbetet om Nelly. Det jag behöver nu för att vara hyfsat pigg i morgon är en kväll i soffan. Jag ska försöka förhandla mig till att få se Desperate Housewives. Önska mej lycka till!



förkväll


Helgen har varit riktigt bra! Eftersom Sandra åkte hem idag känns det lite som söndag.. Men hur som helst så bjöd lördagen på en riktigt lyckad utgång och gårdagen spenderades till största del i soffan.
Nu ska jag ladda för två långa skoldagar som med tanke på veckans inlämning verkligen kommer vara långa!

Jag är faktiskt ganska trött så roligare än såhär blir det inte. Jag ska ha myskväll. Fyran visar ju faktiskt årets roligaste gala ikväll :) Men först Förkväll med Elin Kling.

Ha en fin kväll!
Puss

I like who we are when we are around us


kvällens outfits

Dagarna hemma går alltid så fort, nästan sjukt fort! Nu återstår bara några timmars kalas med familjen innan jag sitter på tåget igen. Men eftersom jag har med mig Sandra denna gång känns det inte alls särskillt jobbigt :) Jag kan ju faktiskt åka hem igen precis när jag vill!

Ikväll går vi ut och jag tror på en bra kväll!
Jag önskar att alla var med!

kärlek


you´re the inspiration


Idag har varit en bra Degerforsdag! Den började tidigt med en stor frukost lagad av min bror söta tjej följt av en förmiddag med lek o mys med min brorson. Under eftermiddagen har både lek med systerbarnen och shopping med mamma hunnits med. Under kvällen är såklart Idol givet.

Hoppas ni har en fin kväll mina vänner!
Puss






det finns en fara med att aldrig hitta vägen men det finns nått vackert med att vandra den ändå

   

Äntligen! Idag damp min efterlängtade bok ner i bredlådan. Jag tror att jag och Elsa kommer ha en trevlig stund tillsammans på tåget i eftermiddag. Utan att egentligen kunna säga något om innehållet ser det ut att vara en bok just i min smak. Massa fina bilder och sådär härligt tjejig!

Men innan jag slår mig ner på tåget med Elsas Mode ska jag fixa lite här så det är fint när Sandra kommer :)

Ha en fin dag!
Puss

Idag vill jag ge en stor kram till alla som förlorat någon de älskar.


jag tror jag måste stanna här tills jag återvänder hem


Jag dricker oboy. Det som brukade vara det godaste nånsin är inte alls så gott längre.. Eftersom jag inte kan dricka vanlig mjölk längre blandade jag oboyen med rismjölk. Just det, det smar ris! Det här kommer ta lång tid att vänja sej vid..
Hur som helst, i morgon väntar en eftermiddag i skolan och efter det sätter jag mig på tåget mot några dagar med familjen och 5 års kalas. På lördag tar jag med mej Sandra tillbaka till Borås :)

Ibland skrämmer det mig hur fort tiden går! Månaderna tills jag är färdig i skolan är inte alls många och går nästan lite för fort. Planen är att lämna Borås direkt men när jag inser hur lite tid det är kvar blir jag allt mer tveksam.. Även om Göteborg inte ligger mer än en knapp timma bort så är det ändå nästan en timme bort.. Tiden får utvisa hur det blir. Det finns trots alls saker som är viktigare än andra.

love love love


Det blev, minst sagt, en slappdag idag. Ibland kan det vara skönt sådär mitt i veckan men oftast inte så imorgon ska största delen av dagen spenderas i biblioteket med Louise och uppsats i logistik.

För övrigt så blev visst ingen bok idag, så jag väntar med spänning på morgondagens post!
Nu ska jag krypa upp i soffan för en myskväll framför tvn med te och massa bra program. Att Elinor gör mej sällskap gör såklart kvällen ännu trevligare :)

Jag skulle kunna berätta hur kär jag är och hur bra jag trivs och hur bra min söta pojkvän är, men jag låter bli ;)


that´s why you´re beautiful


Jag slutar aldrig att förvåna mig själv gällande antal sovtimmar jag behöver. Igår somande jag runt elva, gick upp i morse och var helt säker på att klockan var sju, möjligtvis åtta. När jag går förbi klockan, och nästan ramlar omkull, är den elva!

Jag är alltså ledig idag och jag kan inte påstå att jag tänkt göra nått viktigt alls, möjligtvis lite plugg framåt kvällen.  Det kan låta skönt men faktum är att det gör mej rastlös!

Idag borde min efterlängtade bok, Elsas mode dimpa ner i brevlådan. Hoppas!

Ha en fin dag!
Puss


du håller om mig och jag vågar hålla kvar

Men jag har slutat säga nej, nu ska jag göra vad jag kan
jag ska riva mina murar tills vi ser varann
För jag vet vem jag är när jag är hos dig

you found me where no one else was looking

Hej ny vecka!
En vecka som garanterat kommer att gå fort. I morgon står vaccin (vågar jag?) och plugg på schemat, onsdag mer plugg och torsdag föreläsning och tågresa hem till Degerfors.
På något sätt känns det som helgen varit ganska lång och jag känner mej helt okej utvilad. Den nya kursen, Inköp & Logistik, som började idag verkar riktigt intressant. När man får skriva både orden mode och Gossip Girl på samma föreläsning trivs jag.

Ha en fin dag!
Puss

where you found me I found more than words could ever say

mysdag

Gårdagen bjöd på en mycket trevlig middag/förfest och rolig utgång. Tack för det :)
Idag är den sista helt lediga dagen innan de nya kurserna börjar och den har jag endast ägnat åt slappande och mys. Perfekt! Kvällen fortsätter i samma spår med One tree hill, Gossip girl och filmkväll med ett par vänner :)


I love everyting about it, you!


RSS 2.0