glädje

Jag är ledig i 5 dagar! Så otroligt skönt efter ganska lite vila den senaste tiden.
Min helg innehöll en massa jobb, vilket gjorde mej trött, och en riktigt lyckad utekväll! Den gjorde mej såklart ännu tröttare men det var det värt :)

Jag är hemma i Degerfors :) Såklart är det tråkigt att åka ifrån mina söta i Borås men skönt att vara hemma. Min Degerforsvistelse har visat sig bli ännu bättre än jag trodde. Jag trodde inte jag skulle hinna träffa några av dom bästa som kommer hem i helgen, sen visar det sig att jag hinner träffa Jonna och Jossan och sen visar det sig att jag hinner träffa Linnéa också. Det är sann glädje!!
Något kanske lite mindre viktigt men som också gjorde mej otroligt glad var att Degerfors spelar din hemma premiär i morgon, och jag kan vara där! Det låter nog för många som en skit sak, men tänkt för att det är det faktiskt inte :)

Nu väntar en myskväll med långpromenad och Desperate Houswives med mamma.



ledigledigledig

Idag är jag ledig och tänker bara göra vad jag känner för! Vilket kan vara behövligt efter veckans plugg och stress.. Min plan var att städa men jag har verkligen inten ork till det så varför ska jag? Eftersom mamma kommer på besök nästa helg, efter jag varit hemma tis-fre, så är det ju egentligen bara bra om jag städar nån annan dag i helgen, för då är de fortfarande mer städat när hon kommer ;)
Min göra-vad-jag-vill-dag ska jag nog ägna åt lite shopping och mycket glassande i solen :) Kanske nån powerwalk eller till och med träning? Det skulle absolut vara behövligt.. men bara kanske!

Nu ska jag återgå till att göra absolut ingenting innan jag överväger att klä på mej och ta mej ut i solen :)

tentaångest!?

Tentaångest är inget jag riktigt förstår mej på.. jag har tenta i morgon och jag kan inte påstå att jag kan ALLT, men det mest tror jag, hoppas jag. Jag känner mej iallafall väldigt lugn, kanske lite för lugn? Hur som helst ska det bli väldigt skönt när det är gjort och jag kan släppa det och tänka på nått annat.
Morgondagens lilla tripp till Götet med AnnaIda ser jag fram emot, det blir mys :)
Nu borde jag förmodligen kolla igenom allt en gång innan jag lägger mej. Kanske tillomed plugga nån timma.. det är ju trots allt bara ikväll kvar, så det är inte så himla svårt att bita ihop :)

Godnatt alla söta!


Before the worst, before we mend
Before our hearts decide
It's time to love again
Before too late, before too long
Lets try to take it back
Before it all went wrong

vad jag bryr mig om nu är att du kommer nära mig även om det är försent att älska dig


Jag är trött! Snart ska jag gå till skolan, sen ska jag plugga, sen ska jag ta en powerwalk, sen ska jag plugga igen, sen ska jag sova, sen ska jag plugga hela dagen, sen ska jag sova, sen ska jag skriva tenta sen ska jag INTE plugga! Okej, jag ska ha och en halv ledig dag sen ska jag jobba två dagar men förhoppningsvis blir det inte riktigt lika uttröttande.
Veckans enda höjdpunkter blir nog den lilla roadtripen till Göteborg på torsdag eftermiddag och min fredag som jag längtar så till!

sol, grill, tårta, mys, dans & några små misstag

Ännu en gång har det bevisats att mina vänner är bäst! Gårdagen blev hur lyckad som helst. Efter en rolig förfest med grillning, tårta och masas mys slog vi klackarna i taket på X&Y. Tack för det brudar :)
Tyvärr blev kvällen inte helt perfekt även om det var nära. Men jag tror ändå de kom nått bra ur det dåliga.

Förutom att jag måste plugga en del till tentan på torsdag väntar en ganska bra vecka, exemplevis bara en tidig morgon och väldigt få föreläsningar :)

Okej, nu ska jag föröska slita mej från datorn och läsa bindningar en liten stund iallafall.

Puss!


'Cause you give me something,
That makes me scared alright,
This could be nothing,
But I'm willing to give it a try

attfrånsammasänglyssnatillsammaregn


Vilken dag! Solen har strålat och det har varit varmt, riktigt varmt!
Runt 12 gick jag hem från skolan och tyckte att de var sådär vamt.. Hemma så möts jag av en granne i bikini, kollar termometern o den visar 30 grader! Jag älskar våran vindstilla bakgård :) Så där har såklart eftermiddagen spenderats med mina kära grannar Stella och Mikaela. Mikaela som förövrigt kommit tillbaka till Borås, niice :D
Förhoppningsvis blir morgondagen lika fin och då ska jag inte göra  någon större ansträningn alls. Ligga i solen, mysa och käka lunch utomhus med några av mina söta :) Och såklart myskväll!

jag ger dig inte min morgon och inte min dag

Ibland tror  jag verkligen att jag hinner göra hur mycket som helst på jätte kort tid. Halv ett ska jag gå till skolan, halv tolv gick jag in i duschen och skulle tvätta håret, göra mej iordning och äta lunch. Det resulterade såklart i att jag sitter här ganska så oklar och ska gå om 25 min. Jag kommer hinna :)

Gårdagen helgdag i skolan blev nått mycket trevligare. Efter lunchen bestämde vi oss för att det var för soligt för att vara i skolan och satt istället hela eftermiddagen på världens kanske bästa uteservering. Tokmysigt! Jag hoppas verkligen solen tänker fortsätta lysa i helgen så vi spendera våran lördag som planerat. Eftersom Mikaela fyller år på fredag ska vi såklart slå klackarna i taket och fira henne :D Jag kom också på den briljanta idén att grilla, kan knappast bli bättre än så!

Okej, nu kanske jag ska göra mej iordning iallafall.. 

truelove

Tillbaka i Borås. Min påskhelg var bra, riktigt bra! Massa mys med familjen och några av dom allra bästa.
Ett otroligt värt ögonblick var när jag och Linnéa knallade in hos Marie för lite förfest, och Jonna sitter i hennes soffa! Jag har inte träffat henne på ungefär 3 månader så gissa hur glad jag blev, glädjetårarna gick inte att hålla tillbaka.

Nu väntar en ganska kort vecka med tre dagar skola, en hel dag och två halvdagar. Känns helt okej :) Måste ta tag i lite plugg också, men varvat med trevligheter blir det nog inga problem :) Förhoppningsvis väljer solen att titta fram, de skulle göra mej glad, ännu gladare!


lovelovelovelove

sol!

                                     

Solen fortsätter att skina idag med, jag tror minsann att det är riktigt varmt också! Kunde knappast bli bättre och min dag ser ut att bli riktigt trevlig. Om en timma ska jag fika med Jennie, förhoppningsvis på nån trevlig uteservering :) Ikväll blir det fika eller liknande med Linnéa :) Frågan är bara om Melkers  har öppet? Det är röd dag.. men varför stänga? Hur som helt, en mysdag med några av mina käraste.


I swore I'd never fall again
But this don't even feel like falling
Gravity can't forget
To pull me back to the ground again

hemma


Solen skiner i Degerfors och såklart trivs jag mycket bra! Jag har haft en mysig förmiddag med mina söta systerbarn och resten av dagen ska jag nog spendera med mamma på stan, och såklart ett besök hos min kära bror med familj som jag inte hunnit med än.
Jag borde egentligen övningsköra eller plugga.. eller snarare båda. Men eftersom jag ser mitt besök i Degerfors lite som en semester så jag väntar nog lite till med det iallafall. Jag återgår istället till bloggläsande och annat trevligt, mindre nödvändigt :)

puss!

what it takes to go on without a doubt

Eftermiddagen i skolan var lite seg, men jag tror absolut att labbarna kommer bli roliga ändå :) Ikväll väntar lite packning och mys :) I morgon börjar jag jobba 9.30, slutar 15.00 och sätter mej på tåget mot Degerfors 16.00. Jag längtar såå himla mycket! Det kommer bli en rolig helg :) No place like home, eller hur :)
Ibland kan jag fortfarande ha svårt att förstå att Borås faktiskt är mitt hem nu. Ibland känner jag mej jätte hemma, ibland inte. Men jag antar att det tar lite mer än 7 månader innan man verkligen känner att en ny stad är hemma. Men en sak som är säker är att jag kunde knappast träffat bättre människor, mina vänner är jätte super bra!  Anna, Louise, Mikaela och Sandra gör min vardag bra, ni är guld värda! <3

suddenly I see..

Min helg har i princip bara bestått av jobb. En och annan mys stund hanns med, men nästan bara jobb. Med tanke på att sommaren närmar sig är jag bara glad att jag kan tjäna lite pengar :) Men visst är jag trött, jätte trött!
Och vädret då, vilket väder! Även om det har varit lite surt att stå inomhus när vädret har varit helt underbart så gör det allt lite lättare, lite roligare.

Nu längtar jag till onsdag. Jag saknar familjen jätte jätte jätte mycket!! De sak bli otroligt kul att spendera några dagar med dom :)
Såklart längtar jag massor till lördag kväll med Linnéa! <3 Och förhoppningsvis Jonna. KOM HEM!

 
                                                           KÄRLEK

<3

En tjej och en kille sitter i soffan och ser på tv lite halvmysigt sådär.
Killen: "Jag gillar dej."
Tjejen: "Jag brukar inte gilla folk." och fortsätter titta på tv..

Fruktansvärt kul enligt mej!

Jag älskar dej min galna vän!

be my sunshine


Vilken dag! Helt underbar! Solen har strålat och det har varit varmt, riktigt varmt. Jag måste säga att jag faktiskt har tagit vara på den på bästa möjliga vis. Efter ett par timmar i skolan käkade vi lunch på vårt älskade Viskan och sen tog en liten sväng på stan. Efter detta gick vi hem men jag tyckte att det var en alldeles för bra dag för att sitta hemma så jag och AnnaIda tog en till rund på stan och spenderade sen största delen av eftermiddagen i parken/trappan vid viskan. Glassen vi åt var såklart en ganska viktig detalj. Jag älskar sånna här dagar! Dom är värda :)

Som sagt var dagen kanon, men ibland förstår jag mig inte på mig själv. Ibland får  jag bara för mig att jag ska shoppa för att jag känner för det. I dag har jag spenderat 500 på massa små saker som jag egentligen inte behöver.. Ganska onödigt. Fast och andra sidan, dom ger mej glädje och glädje är bra!

RSS 2.0