löördag


I dag är det lördag, i morgon är det söndag och då kommer Martin hem!! <3
Jag började dagen med några timmar på jobbet, 4 timmar går väldigt fort! Jag tog sen en sväng på Åhlens innan jag gick hem. Nu har jag precis städat, ska snart hämta tvätten och sen börja fixa mig inför kvällen! Trerätters står på schemat!

Ha en fin kväll!
Puss

grattis


Regnet har öst ner hela dagen men jag har haft en grym födelsedag för det! Jag kom till Degerfors igår, spenderade eftermiddagen med mamma i Örebro och idag har jag kalasat med familjen :) Dock inte hela familjen, men tack vare Fredric och Lenas frånvaro var dagens bästa present inte svår att utse.
VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLA JOEL!

jag älskar dig


Ibland krävs det inte särskillt mycket för att en dålig känsla ska försvinna. Igår räkte det med ett telefonsamtal, så tack för det, och för att min älskling är världens bästa!! Jag kan inte låta bli att vara lite stolt ibland ;)
Dock längtar jag fortfarande otroligt mycket till söndag såklart! Men om några timmar är jag i Degerfors och behöver känna mig allt annat än ensam. En eftermiddag i Örebro med mammsen väntar, underbart!

oro


Det är konstigt vad oro gör med kroppen, det har en så stark påverkan. Magen värker, varje steg känns tungt och huvudet nästan snurrar av alla tankar på vad som skulle kunna hända. Så har jag känt idag, det har varit en tung dag, lång men ändå kort. Alla dagar är inte lätta, det hör lixom till, men det här gillar jag inte alls! Jag är rädd. En del av mig vill somna nu och inte vakna förrän på söndag när jag är med min älskade igen.
Riktigt så blir det dock inte. I morgon bitti sätter jag mig på tåget mot Degerfors. Det ska bli riktigt skönt! Inte för att oron inte kommer följa med, men för att man alltid känner sig tryggare med sina nära runt omkring.


söndag


Jag förstår inte riktigt vart mina dagar tar vägen? Dom försvinner så himlans fort, men det måste ju ändå betyda att jag har roliga saker för mig :)
Fredag och lördag senderade jag på jobbet och hemma hos Martin, som för övrigt åkte till Grekland idag, och idag har jag varit på Liseberg med syrran och co. Vi hade riktigt roligt även om det regnade största delen av dagen. Jag fick även med mig en tröja och ett par skor hem från stan :)
Och som sagt åkte Martin idag, jag saknar honom redan tok mycket! Hur ska veckan gå? Troligtvis går den fort ändå.. Jobb måndag och tisdag och sedan åker jag till Degerfors ett par dagar för att fira min födelsedag.

Jag är helt slut efter dagen så nu stänger jag datorn, och mina ögon!
Godnatt

sommartorsdag


Vi ställde inte in grillandet igår, min älskade Martin stod ute i ösregnet o grillade. Det blev gott ;)
Idag tog vi en lång sovmorgon, vilket var behövligt eftersom jag inte somnade förrän närmare halv tre. Jag brände nämlingen tummen på en ugnsform igår kväll vilket resulterade i en näst intill obeskrivlig smärta! Varje gång jag släppte min bästa vän kylklampen vaknade jag. Men idag är det faktiskt bra!
Nu ska jag snart knalla bort till affären och inhandla lite gott till kvällen. Det är fint väder och en kväll med rosé och grymma vänner väntar :)

onsdag


Jag njuter av min lediga dag! Jag gör absolut ingenting :)
Dagen började med en långpromenad hem till Martin som följdes av en stund i solen. Nu har dock himlen övergått till en mörkgrå, nästan svart nyans. Vi får nog ställa in kvällens grillplaner.. Myskväll med film lockar mycket idag :)

brevid mitt namn står ett namn till


Efter en lång dag på jobbet följt av matlagning, disk och tvätt har jag äntligen satt mig ner i soffan och tröttheten börjar smyga sig på. Nu ser jag fram emot två lediga dagar!
Mina planer för de kommande dagarna är väldigt få, ha sovmorgon och mysa massor! Jag har varit sugen på en tripp till Göteborg ett par dagar nu, men det får nog bli nästa vecka. Min vill ha-lista börjar bli lång..

Ha en fin kväll!
Puss


tack för en underbar kväll!


Kvällen var toppen, rakt igenom!
Frågan är dock varför jag känner en aning irritation idag.. Det går nog över
Nu ska jag åka en sväng till mina kära syskon innan jag sätter mig på tåget mot Borås.

Puss

rise and shine


Att jag slockande runt tio igår bidrog till att jag vaknade pigg före åtta idag. Men vet ni, när jag vaknar av mig själv, utvilad, gillar jag tidiga mornar skarpt!
Nu ska jag titta på ett par avsnitt av The hills och The city för att sedan, tro det eller ej, gå ut och springa.
Idag kommer bli en bra dag :)
Solen skiner, hoppas hoppas den stannar till kvällen!

Ha en fin dag!
Puss

degerfors


Igår satte vi oss i bilen mot Degerfors! Idag har jag spenderat dagen med familjen, ett par timmar på stranden med mamma och ett par timmars lek med världens sötaste brorsson. I morgon väntar ännu mer lek med mina underbara systerbarn och en kväll som jag faktiskt ser fram mycket emot. En kväll på statt med Linnéa och några av mina andra bästa :)
Nu ska jag snart mysa ner mig i soffan och se en film innan jag slockar, vilket jag med största sannolikhet kommer göra tidigt.

Det jag för två år sedan hatade med Degerfors är det jag nu älskar! Att alltid se bekanta ansikten och träffa på allt från kompisar till gamla lärare på Kronhallen är något jag inte kan låta bli att tycka så mycket om. Jag får en liten känsla av nostalgi. Jag kan känna precis hur det kändes!

lycka


Jag får tre tusen mer än jag trodde i lön och Linnéa kommer också hem till Degerfors i helgen. Lycka!
Och så har jag världens bästa pojkvän ;)

you are


Jag lever!
Jag har bara haft väldigt mycket roligare saker att göra än att sitta inne framför datorn de sista dagarna :) Jag har ägnat min tid åt lite jobb och mycket vänner! Nu har jag finbesök, Therece, Saga & Liam :) De kom i går och i morgon åker jag med dem till Degerfors och spenderar helgen där.

Ha en fin dag!
Puss

magiskt



Ibland kan jag inte låta bli att tycka det är lite mysigt med dåligt väder. Man kan sitta hemma i soffan med tända ljus utan dåligt samvete. Snart kommer min älskling och gör mig sällskap och då blir det ju betydligt mysigare :)
I morgon väntar jobb hela dagen!

idyll







Här har jag och Louise spenderat de senaste timmarna. Såå mysigt! En gård på landet som har världens finaste inredninsbutik. Jag gjorde ingen storshopping men ett doftljus som faktiskt, peppar peppar, doftar fick flölja med hem.
Nu ska jag fortsätta njuta av min lediga dag, jag ska laga lite mat och göra absolut ingenting. Om vädret blir bättre ska jag gå ner på stan ikväll, om inte så stannar jag hemma och fortsättar ta det väldigt lugnt :)

ledig dag



Godmorgon!
I natt var första natten jag sov ensam i nya lägenheten, jag sov som ett barn! Jag slocknade på två sekunder runt halv tolv och vaknade pigg halv nio. Nu har jag ätit en god frukost och väntar på at Louise ska ringa så vi kan planera dagen. Jag är jätte sugen på att åka till något mysigt ställe, dock är vädret inte på topp så det begränsar ju lite.. Kanske strosa runt i Göteborg?

Ha en fin dag!
Puss

kväll



Efter att ha avverkat en timma på jobber knallade jag hemåt. Jag stannade på ica och hittade godingarna på bilden. Jag har väntat på boken så länge! Så detta (okej jordgubbarna är slut) och en nystädad lägenhet ska jag njuta av ikväll :)
I morgon är jag ledig och tid med vänner står på schemat! :)

if my heart was a house you would be home








engelbrektsgatan 72b


Nu är jag inflyttad och allt i lägenheten är klart! Jag tror jag kommer trivas riktigt bra här :)
De senaste dagarna har jag minst sagthaft fullt upp, men jag har lite svårt att inte få allt klart på samma gång. Idag är jag ledig! Vi tog en lång, mysig och väbehövlig sovmorgon imorse. Under dagen ska jag bara vara hemma, tvätta lite och sådär. Solen skiner så eftermiddagen ska jag tillbringa på balkongen. Ikväll går jag till jobbet ett par timmar, vi har nämligen rea-kväll för alla medlemmar :)

Jag är ledig i morgon också, då vill jag hitta på nått kul! :)

flyttdag



Godmorgon!
Solen stålar och det är redan över 20 grader varmt, en perfekt dag för stranden! Men nej, istället ska jag jobba 4 timmar och sedan ägna hela eftermiddagen åt flytt. Men men, det kommer komma massor av fina dagar under sommaren :)

Puss!

KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET

Nu sitter jag här, sista kvällen i min lägenhet som jag älskar så. Jag tror inte riktigt att jag har fattat att det här inte kommer vara mitt hem efter i morgon. Mitt hem kommer vara ett ställe där jag inte alls känner till allt, jag vet inte hur grannarna ser ut och jag känner inte till alla konstiga ljud, som egentligen inte alls är nått konstigt.
Det är med otroligt blandade känslor jag flyttar.
När jag kom in på skolan här hade jag bara några veckor på mig att hitta en lägenhet, den här dök upp och jag skrev på kontraktet utan att ens ha sett den. När jag någon vecka senare klev in var det kärlek vid första ögonkastet. Jag har trivts så bra man bara kan önska, hela tiden, varje dag. Jag har älskat att komma in genom dörren varje dag i två år.
Det känns lite som slutet på ett kapitel, jag har slutet skolan och jag flyttar från min första lägenhet. Det är med skräckblandad förtjusning jag går vidare mot det som jag inte har nån aning om vad det är.
Angående min nya lägenhet har jag en bra känsla, det kändes rätt första gången jag var där. Men jag vet inte om eller när jag kommer känna mig som hemma på , jag menar, hur skulle man kunna veta det?
Jag tror det kommer bli bra, det ska bli så otroligt roligt att få en lägenhet med kök och sovrum. Men, det är inte utan en liten sorglig känsla jag lämnar min första egna alldeles underbara lägenhet.

min favvisklänning



Den här klänningen är visserligen några åt gammal men jag älskar den så! Det var kärlek vid första ögonkastet och det har hållit i sig sedan dess. Jag har alltid varit extra rädd om den, inte tvättat den med några andra plagg, inte hängt den på tork i lägenhethusets tvättstuga. Samma sak gjorde jag igår, tvättade den separat och skulle gå och hämta den för att hänga den på tork här inne. Då möts jag av en öppen och TOM tvättmaskin. Den är bort, stulen. Jag blir så arg! Hur kan man vara så otroligt respektlös att man öppnat tvättmaskinen under någon annans tvättid och stjäl det som ligger i?

Nu ska jag fortsätta sörja min klänning, fixa mig och gå till jobbet. Jag SKA ha tillbaka min klänning!
Ha  en fin dag!
Puss


RSS 2.0