höjden av lathet

Såhär ser en typiskt pluggstund ut för mej..
Jag sätter mig och öppnar boken, läser första sidan, tittar på min nagler och inser att dom set väldigt tråkiga ut, jag måste måla dom! Går till kyler och står en stund och funderar på bilken färg jag vill ha, sätter mig i soffan och öppnar flaskan. Precis innan jag ska börja måla kommer jag på att jag ska ju faktiskt inte va hemma ikväll, och tänkt om min outfit inte alls matchar den här färgen. Eftersom jag är allergisk mot för många färger måste jag alltså välja kläder innan jag målar naglarna. Jag går bort till garderoben och står där en stund och tittar lite bland kläderna innan jag bestämmer mig på ett ungefär för vad jag ska ha på mig. När jag har gjort det är det mycker möjligt att jag måste välja en ny nagellacksfärg för att inte rikskera att blir för färgglad. Jag sätter mig återigen i soffan och börjar måla. När jag har målat klart inser jag att jag inte kan börja bläddra i boken för då riskerar jag att få någon ful repa nån stan, och det är inte okej. Jag kommer på mig själv med vad mycket tid jag just slösat bort bara för att slippa plugga och tänker att jag är så himla lat så det måste jag ju faktiskt berätta om i min blogg. SEDAN sätter jag mig i soffan och pluggar minst en timma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0