godmorgon solsken

Sommaren fortsätter :) Tack för det!
Min plan för dagen var att ligga vid Kypesjön med Malin men eftersom jag känner mig ganska förkyld idag är det nog inte en så bra idé. Jag ska gå och hämta böckerna jag beställt och sätta igång med min sommarkurs. Jag är riktigt peppad :) Så ska jag vila en hel del så jag känner mig lite piggare ikväll när Martin kommer efter sin match :)

Jag läste precis en av mina favoritbloggar och fick syn på en kommentar som störde mig lite. "Mode är bara ytligt och ett förösk att sälja en produkt, man borde bry sig om viktigare fårgor." Så om om är intresserad av mode så bryr man sig inte om något annat? Njaa va? :P
Visst, mode kan ses som ytligt men det säger ingenting om personen som gillar det. Det säger absolut ingenting om personens kunskap. Och då kan man ju såklart också diskutera vad som är viktig kunskap, men jag ska inte ens börja :P
Hur som helst, jag tror lite att personer som skriver sånna saker någonstans är så otroligt rädda för att inte uppfattas smarta och kunniga. Och är inte det egentligen mer ytligt?
Den klara definitonen på ytlighet för mig är att vara rädd att visa vem man faktiskt är.
Personligen har jag hellre människor runt omkring mig med ytliga intressen som vet hur man är en bra medmänniska än personer som vet allt om allt men faktiskt inte alls är särskillt snälla. Jag tror att ganska många skulle välja samma som jag..

Det är min teori :) Men nog om det.
Jag vill bara säga att alla mina bästa vänner är mer eller mindre intresserade av mode och ingen av dem särskillt intressrade av politik, historia, religon och allt det där. MEN dom är dom bästa vännerna och finaste människorna som finns.
För mig finns inget viktigare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0